Buiten het heelal

Het is misschien een beetje raar, en als niemand het snapt, moet er maar een slotje op, maar wat denk jij dat er buiten het heelal is of dat er bijvoorbeeld nog ergens in het heelal een aarde-achtige planeet is met mensen precies als wij.
daar was ik benieuwd naar omdat ik altijd denk aan dat het heelal oneindig is maar dan en beetje doordraai omdat ik oneindig zo’n raar begrip vind.
:stuck_out_tongue:

Misschien nog wat andere planeten? Maar niet echt dat daar leven op is.
Denk er niet echt over na :stuck_out_tongue:

Ik denk niet dat er buiten het heelal nog iets anders is, maar in het heelal wel ja. Ik denk eigenlijk wel dat er nog leven is op andere planeten. Als wij kunnen bestaan, waarom andere dingen/beesten/mensen/bacteriën niet?
Over buiten het heelal moet je niet teveel nadenken denk ik, het is inderdaad heel vreemd om te beseffen dat we in het ontzettend groots leven. Voor het zelfde geld leven wij gewoon in een potje wat ergens op een andere planeet op een kastje in een huis is gezet (klinkt onwaarschijnlijk natuurlijk, maar alles kan!)

haha, dat zegt mijn moeder ook altijd.
dat we in een kistje zitten en dat iemand ons dan uitlacht

Mensen precies zoals wij? Dat vind ik moeilijk te geloven. Ik denk wel dat er ergens leven is, er zijn immers zoveel melkwegstelsels en de ruimte is zoooo groot!

^Precies zoals wij is inderdaad nogal onwaarschijnlijk. Wij zijn zo geworden doordat we op een bepaalde afstand van de zon staan en bepaalde water en andere grondstoffen op onze planeet hebben. Wanneer er een planeet is met precies, maar dan ook precies dezelfde kenmerken als die van ons, dan zouden er inderdaad ook mensen kunnen zijn. Maar die kans is niet bepaald groot.

Ik denk er wel eens over na. Maar het is zo’n ontzettend moeilijk, lang, oneindig begrip. Ik kan het niet bevatten.

Ik dacht vroeger dat wij dan een soort mieren waren op de aarde, en dat er dan van die reuzen met ons speelde in een soort poppenhuis. Nogal moeilijk uit te leggen x’D.

Precies dit heb ik ook!

Ik dacht al, wat is dat toch voor glas in de lucht.
Hahahaha dat klinkt echt grappig als je daar overna denkt.

Ik snap precies wat je bedoelt met dat oneindig.
En als het heelal wel eindig is, waar bevindt dat zich dan weer in? Hoe kan het eigenlijk dat dit bestaat?

Op de een of andere manier word ik altijd heel bang van deze vragen, het is zo moeilijk te bevatten. Ik kan ook niet uitleggen wat ik bedoel eigenlijk.

ik voel me altijd ongelooflijk klein als ik naar het heelal kijk…

same here, het liefst denk ik er dus ook niet over na. het antwoord vind ik toch niet…

mensen snappen het begrip oneindig niet.
en ik denk dat er nog zoveel is in het heelal dat wij toch niet begrijpen
wij zijn maar zo klein
we hebben de aarde nog nieteens volledig ontdekt, kan je nagaan. en wij mensen denken dat wij alles weten. niet dus.

ik denk er graag niet teveel over na want dan draai ik door :stuck_out_tongue:

tegen de tijd dat een wezen ooit het heelal heeft ontdekt is de mens al uitgestorven haha

hier pieker ik ook altijd overna *o* echt vervelend… maar ik denk het wel, ergens heel heel ver weg hiervandaan is wel leven, ergens buiten de melkweg. Maar dat zijn geen mensen, dat zijn wezens vanwaar we geen idee hebben hoe ze eruit zien… alleen god weet dat

jeey. Weer een goed topic.
Maar ik draai dan ook altijd door, met dat oneindig.
Ik weet bijna zeker dat er ergens anders nog leven is, maar anders dan wij denken dat er is.
Ok, offtopic:
wie wil er ook een filosofie, religie en spiritualiteit forum?

da’s nou een goed idee, want het is een apart, en best groot onderwerp, wat niet echt binnen lifestyle past, maar om nou alles bij onzin te zetten…

alieeeeeens