Buitegesloten dor vriendinnen

Ik heb een beetje het gevoel dat mijn vriendinnen groep me er niet bij wil hebben :frowning:
ik zit op dit moment in havo 5, ik zit nog op school dus ;).
ik zit in een vrienden groep van 5.
ik heb het gevoel dat ik en een andere vriendin er niet echt meer bij horen :frowning:
de andere 3 lopen de hele tijd van ons weg en praten alleen maar met elkaar.
normaal als we moeten samenwerken doen we dat altijd met ze 5 en, maar dit keer gingen ze met zn 3 e en nog twee andere meisje uit mijn klas, waardoor ik en het andere meisje alleen moesten.
ik heb het waarschijnlijk mis, ze bedoelen het vast niet zo maar toch wou ik het even kwijt :wink:
heeft iemand tips voor dit?
XX Saar

Best naar. Zijn het allemaal echte vriendinnen in het groepje? Mijn ervaring is dat groepjes soms niet allemaal echte vriendinnen zijn, maar meer meiden met wie je omhangt. Ik zou energie steken in je echte vriendinnen. Je zou je gevoelens eens kunnen noemen als jullie bij elkaar zitten of misschien nog wel beter, als je ze individueel ziet. Als het echte vriendinnen zijn, zullen ze daar goed mee omgaan.

Kun je niet wat meer gaan doen met die ene vriendin, die ook wat minder betrokken wordt? Soms helpt het ook als je er niet te hard aan gaat trekken.

1 like

Ik zou ze er op aanspreken. Zo van: ik heb het idee dat we de laatste tijd minder close zijn. Dat vind ik niet chill, want als er iets is wil ik het liever recht in mijn gezicht horen!

2 likes