Buisjes

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer 2 jaar heb ik last van een oor wat steeds dichtklapt. Nu ben ik hier een paar keer voor naar de dokter geweest en hij zegt dat het vocht is wat vast zit achter mijn trommelvlies. Ik heb al verschillende neussprays gehad van hem maar geen 1 daarvan lijkt te helpen. Nu is het dus op een punt gekomen dat ik buisjes moet, maar aangezien ik al zoveel nare ervaringen heb gehad met mijn oren zou ik graag willen weten of er meer meiden hier zijn die buisjes hebben gehad op volwassen leeftijd.

Het gebeurt namelijk niet onder narcose maar onder plaatselijke verdoving. Zijn er hier mensen met hetzelfde probleem en hebben buisjes goed geholpen?

Ik kan je niet helpen, maar ik ga dit even volgen.
Ik was ‘te oud’ voor buisjes volgens mijn dokter?(was toen 14?)

Ik heb vaak last van ploppende oren, heb vorig jaar rond deze tijd erge oorontsteking gehad, nadat ik naar de dokter was geweest voor ploppende oren, en een paar dagen daarna had ik oorontsteking ;w;

Ik heb vroeger ook buisjes gehad, heel veel problemen met mijn oren (ontsteking op ontsteking tot bloedens toe). Maar ik heb dus geen ervaring met buisjes op latere leeftijd.
Ik denk dat ik toen 8 was en ik ging wel onder volledige narcose. Bij mij hielp het in het begin wel, maar ongeveer 7/8 jaar later kwam ik erachter dat er een nogal hardnekkige ontsteking zat. Ik kreeg oordruppels van de huisarts maar die hielpen niet, toen ben ik weer doorgestuurd naar de kno-arts en heb ik twee operaties gehad. De ontsteking begon al bijna mijn aangezichtszenuw aan te tasten…

Bij mij hielpen de buisjes dus wel, maar achteraf niet genoeg. Het is dus sowieso belangrijk om het in de gaten te blijven houden. Ik heb nu aan 1 oor een gehoortoestel, ik wil je niet bang maken ofzo, maar ik wil je wel graag op het hart drukken dat je er echt goed op moet letten!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ken wel iemand die ze op volwassen leeftijd heeft laten zetten. Die had er verder totaal geen last van, behalve het gebruikelijke zoals met zwemmen ed, maar dat geldt voor kinderen ook.