buikvet. --'

heuuyy

ik ben een meisje van 1.58 ongeveer weet niet precies haha
maar ik heb dus een probleempje…
ik heb buikvet.
daardoor lijk ik net een kleine kabouter, vind ik dan.
ik wil niet meer met ingehouden buik door de school lopen enzo
weet iemand hoe je die buikvet weg kan krijgen?
ik zit er echt heel erg mee

xx

Afvallen.

Je kan niet plaatselijk afvallen dus algeheel afvallen, denk aan een gezond voedingspatroon en genoeg bewegen.

Hoe oud ben je? We kunnen namelijk nu wel ‘gezond afvallen’ gaan roepen, maar als je jong bent kun je dat beter niet doen omdat je nog in de groei bent, alles verandert nog en het gaat veel sneller richter drastisch afvallen.

ja idd dat weet ik maar ik ben nou niet echt zo dol op sporten, en als er lekkere dingen in huis zijn sla ik die ook best wel moeilijk af

je kan buikspieroefeningen doen, heeft bij mij ook goed geholpen.
maar als je nog groeit verdwijnt het vanzelf wel :wink:

Gezond eten kan iedereen. :grin: Je kan beter preventief in de jeugd al beginnen aan sporten/gezond eten dan op latere leeftijd er achter komen dat overwicht tot wel erg lastig kwijt te raken is. Hierbij neem ik wel aan dat de TS overgewicht heeft.
Heeft ze een gezond gewicht dan is meestal gewoon sporten genoeg.

15 :wink: ja weet ik

Je zegt dat je er heel erg meezit. Dus je doet er iets aan of je doet er niks aan.

Niemand heeft een wondermiddel waar je opeens geen buik meer hebt.
Of je moet al corrigerend ondergoed gaan aandoen.

haha oke dankje :slightly_smiling_face:

ik doe er ook wel wat aan hoor, maar lukt me niet om echt goed op schema te blijven sporten laat maar zeggen ;p
haha :stuck_out_tongue:

van suiker krijg je echt een zwemband dus dat verminderen. Suiker zit ook in zo’n beetje alle standaard sauzen!

Ga je naar school? Als dat te doen is met de fiets moet je dat sowieso doen. Heb je een hond? Zorg dat je er iedere dag een grote ronde mee loopt. En vraag je moeder minder lekkere spullen in huis te halen. Je kan wel trek hebben maar als er niks is kan je het ook niet eten.

echt waar? okee! dankje! :grinning:

Ik heb ook alleen vet op mn buik, voor de rest ben ik dun en misschien zelfs mager. Afvallen heeft geen zin, want je valt vaak pas het laatst op je buik af. Wat bij mij echt helpt is buikspieroefeningen, en niet eens zo gek veel. Ik doe tussen de 30 en 50 sit ups om de dag en het helpt enorm :slightly_smiling_face:

Je bent meestal niet meer in de groei als je 15 bent, althans de meeste niet. Aangezien ze hun ongesteldheid al hebben gehad, en je hebt het nu over iemand van 12. In je voorbeeld niet over iemand van 15 :wink:

Maar Ts inderdaad een schema maken en je daar zoveel mogenlijk aan proberen te houden. Op internet zijn een heleboel goede oefeningen te vinden (:

Dat vet is belangrijk daar, houden dus (behalve een te veel natuurlijk).

Qua vorming van het lichaam ben je zeker nog wel in de groei.

Niets aan vet, snoep of dergelijke meer eten. Elke dag buikspieroefeningen doen en het liefst ook met een bal van een aantal kilo’s. Ook geen alcohol drinken.

Eh, iedereen heeft buikvet?

Zélf hier zit nog vet.

http://www.gezond24.nl/data/images/2009/11/11/5548.jpg

Ik kan de foto niet zien, maar er is duidelijk een verschil tussen ‘vel’ en vet.

Edit: Kan hem nu wel zien.