Buikspieroefeningen.

Wie doet ze? Hoe en hoeveel?

Ik heb dringend tips nodig want ik kom amper omhoog, en na 3 keer doet het pijn!

btw? Heb iemand nog andere goede tips voor een strak lichaam?

misschien doe je het verkeerd, kijk anders op www.margriet.nl/medis/oefeningen.streepjeslank_popup.html

ipv medis media, verkeerd getypt

je kan begingen met 5 en als het dan pijn gaat doen moet je ff volhouden :grinning: en dan kan je steeds verder gaan :grinning:
x

ik zeg telkens tegen mezelf dat ik het ga doen, maar dat doe ik dan dus niet:P
maar met streetdance doen we het wel elke week:
(je hoeft niet helemaal omhoog te komen, gewoon tot je schouders van de grond zijn)
eerst 8 keer met je knieen opgetrokken,
dan 8 keer met de benen recht omhoog,
dan 8 keer met de benen wijd,
dan 8 keer met je voeten tegen elkaar en benen wijd (snap je?)
dan 8 keer met gestrekte benen, voeten omhoog,
dan 8 keer met gestrekte benen én voeten
dan 16 keer zijwaarts; benen opgetrokken (zoals bij de eerste keer 8, en dan met je rechterarm terwijl je omhoog komt de linkergrond aantikken, en dan met links)
en dan nog 16 keer ‘fietsend’
maar dan heb je wel pijn ja:P nja niet echt pijn maar je voelt dat je spieren hebt :wink:

maar ik zou gewoon rustig aanbeginnen
probeer bijvoorbeeld 5 keer te doen, dan 2 minuten rust, en dit 3 keer herhalen ofzo

misschien is het fijn om eerst op je bed te beginnen, doet niet zo’n zeer aan je stuitje enzo…

op t bed heeft t natuurlijk wel niet zo’n effect want dan lig je niet goed met je rug. maar is wel goed om mee te beginnen.

Rustig aan beginnen en blijven herhalen :slightly_smiling_face: Ik kan er nu met gemak 100 achter elkaar, maar dat komt alleen omdat er op is geramd door mijn atletiek-trainers… Steeds maar weer en steeds meer! :expressionless: In het begin kon ik het ook amper, maar omdat ik wist waar ik het voor deed en omdat het moest bleef ik volhouden en zie hoeveel ik er nu al achter elkaar kan! :grinning:

ik elke avond strek oefeningen en buikspier oefeningen… die site op www.margriet.nl is heel handig gebruikte ik in het begin ook

Ik heb thuis zo’n apparaat die je ook heel vaak op die tellsell reclamens zag! Elke avond ga ik erop :stuck_out_tongue: en het werkt echt! ← hier heb jij denkt niks aan, maar er staan hier zeker goed tips :wink:

Thanx Voor de tips!!. Ik heb wat Nijn zei gisteren avond gedaan, t ging nog best. Wel een beetje pijn. Maar dat hoort denk ik wel :wink:.

Ja, dat heb ik ook. Ik wordt ook altijd duizelig ervan.
x

Ik deed een tijdje geleden er elke avond aan, zo’n 60 stuks.
Nu ben ik uitgelubberd, en gister weer aan begonnen xD
Ben maar met 15 begonnen, gewoon rustig opbouwen. En ook schuine buikspieroefeningen, dat je met je linkerelleboog naar je rechterknie gaat en andersom.

ligt het aan mijn computer dat ie de oefeningen niet opent als ik erop klik? :confused:

bij mij deden ze het ook niet

Ik doe het op de sport school, met verschillende apparaten, allemaal 3x20
Gewoon vaker oefenen, dan gaat het steeds beter…

Begin anders met 2x10 En dan langzaam opbouwen (met een kleine pauze er tussen dus)
En niet meteen stoppen als je je buikspieren een beetje begint te voelen,
gewoon proberen een door te zetten.
Wel goed blijven ademen trouwens

Ik doe het nu elke avond iets van 100 x sinds een week. 50 naar de rechter kant en 50 naar de linker kant, als jullie snappen wat ik bedoel. Geen idee of het gaat werk maar het gaat om het idee haha.

Je moet gewoon doorzetten dan lukt het uiteindelijk wel! En ik zou het steeds opbouwen. Ik doe het zelf ook af en toe maar niet elke dag, maar dat wil ik wel gaan doen! (: