Buikpijn

Hey

Ik heb al een jaar ofzo last van buikpijn 'smorgens.
Het is niet zo een soort buikpijn dat ik krijg wanneer ik ongesteld ben of wanneer ik stress heb ofzo. Het is ter hoogte van mijn maag, en het doet vooral veel pijn als ik inadem. Het duurt ook niet zo lang, meestal nadat ik gegeten en gedouched heb is het beter, en na een uur dat ik ben opgestaan is het helemaal weg. Ik weet niet waaraan dit kan liggen. Het is ook niet elke dag, maar toch wel vaak… het rare is ook dat het erger is als ik langer uitslaap. Het is niet zo een erge pijn dat ik lig te kermen elke morgen, maar ik ben toch wel nieuwsgierig wat het is. Naar de dokter gaan vind mijn moeder nogal overdreven. Hebben hier nog mensen daar last van, en weten die toevallig wat dit is?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Het is een jaar maar ik heb er echt niet zoveel last van ofzo… maar ik moet later niet naar de wc, dus ik denk niet dat het dat is…

Naar de dokter gaan kan nooit kwaad .

Als je hebt gegeten gaat het weg toch? Kan zijn dat je buikpijn hebt van een lege maag, je hebt natuurlijk ongeveer 8 uur niks gegeten 's nachts. Dat verklaart ook waarom je meer buikpijn hebt als je uitslaapt. Misschien proberen om voor het slapen gaan nog even iets te eten (normaliter is dit niet zo goed voor je, maar in jouw geval valt het te proberen).

En anders ook maar eens naar de dokter gaan ja :slightly_smiling_face:

Dan moet je eten.

Ik heb pds (spastische darm) en dat heb ik ook vaak, meestal midden op de dag, als ik dan me medicijnen neem is het zo over.
Maar het beste is als je even naar de dokter gaat, als je dit al een jaar hebt.

Ik heb zelf ook vaak buikpijn (in mijn onderbuik) rond het avondeten. Bij mij helpt het dan om op mijn buik te gaan liggen op bed. Bij mij is het volgensmij namelijk gewoon lucht.

Ik had het van mijn allergie. Kon zelfs niet op mijn buik liggen of het deed al pijn. Het is goed om even te kijken naar wat je eet, en - serieus - je ontlasting. Vaak zegt dat ook wat over je voeding of spijsvertering.