Buikpijn/kramp tijdens hardlopen

Als ik ga hardlopen krijg ik ineens vreselijke steke en pijn in me buik. Ik ren dan wel altijd door. Maar is dit erg? Of wat betekend dit?

Het is waarschijnlijk niks ernstigs, maar gewoon ‘steek’ wat ontstaat door een verkeerde ademhaling tijdens het hardlopen. Probeer door je neus in te ademen en door de mond uit te ademen, ik hoop voor je dat dit helpt!

^Dankjewel! Ik wist niet zo goed of ik me nou zorgen moest maken of niet haha. Maar bedankt.

Eet je voor de tijd? Probeer eens te lopen op een lege maag, bijvoorbeeld als je net wakker bent. Misschien helpt dat.

Is dat in je onderbuik? Dat hebben meer mensen, dat komt vooral voor als je nog niet gewend bent vaak te rennen of nog niet zo’n goede conditie hebt. Je moet dan gewoon doorrennen want dan gaat het uiteindelijk weg. Ookal is het HEEEEL vervelend!

je hebt gewoon geen goede conditie??

dit heeft waarschijnlijk te maken met een slechte conditie

Dit heeft niets te maken met een slechte conditie! En daarbij moet je ook niet gaan hardlopen op een lege maag, niet doen! Het is verstandig om goed te eten 's ochtends en een uur later te gaan hardlopen. Daarbij helpt het om goed op je ademhaling te letten (neus is, mond uit. Langer uitademen dan inademen.) Wat voor mij ook helpt om m’n duim tussen m’n middelvinger en wijsvinger te houden. Succes!

Aan een slechte conditie kan het niet liggen, me conditie is gewoon goed namelijk.
Ik denk dat het vooral aan me ademhaling ligt.

Ik heb dat ook inderdaad! Of van die steken in mijn zij. Ik denk misschien ook wel dat het aan de ademhaling ligt. Als ik ga hardlopen krijg ik ook altijd een super droge keel, zo droog dat het net lijkt alsof ik geen lucht meer krijg ofzo. Daarom doe ik vaak wat anders dan hardlopen. :stuck_out_tongue: