Buikkrampen.

Hey meiden,

Ik zit al een flinke tijd met een probleem (sinds mei 2012)
Sinds die tijd heb ik eigenlijk elke dag buikpijn.
Dit is vaak na het eten.
Ik heb een tijdje bijgehouden wat ik allemaal at en wanneer de buikpijn ophoog kwam en hoe erg de pijn was.
Hier werd ik niet veel wijzer van want er waren zelden overeenkomsten.
Vaak heb ik het ook ongeveer 1,5 na het eten opeens als ik bijv. in een winkel sta.
Het begint met een stekende pijn waarna dit gaat zeuren. Ik ga dan zweten en heb vaak ook last van “ontsnappende gassen”. Ik heb ook afwisselend last van obstipatie en diaree.
Ik vind dit zeer vervelend, zeker als ik bij iemand eet en daarna nog even blijf.
Dit beïnvloed mijn leven tot op een zekere hoogte. Als ik bijv. een dag weg ga eet ik zo min mogelijk of alleen stukjes wortel en appel.

Ik ben al een aantal keer naar de dokter gegaan maar hij stuurt me iedere keer weg met laxeermiddel.
De klachten worden hierdoor alleen maar erger en ook al meld ik dit, stuurt hij me toch weer weg met hetzelfde recept.

Zijn er meiden die dit herkennen? Zo ja, hebben jullie tips om dit te verminderen?

Bedankt voor het lezen van het enorme bericht iig.

x

Dring aan bij de huisarts dat je naar het ziekenhuis wordt doorgestuurd! De huisarts weet hier namelijk niets of nauwelijks iets van af namelijk (naar mijn ervaring). Je kan rondlopen met de ziekte van Crohn of een spastische darm. Ik heb er zelf ook last van en na een lang onderzoek heb ik ook te horen gekregen dat ik Crohn heb. Echt doen! Neem desnoods zelf contact op met de maag, darm en lever afdeling bij jouw ziekenhuis. Zij nemen jouw klachten daar echt serieus en zullen er alles aan doen om de oorzaak te vinden!

Succes en beterschap xxx

Ik herken dit redelijk erg. elke keer na het avondeten had ik last en ik kon wel janken van de pijn. later heb ik uitgezocht dat ik allergisch ben voor aardappels. Ik eet nu dus geen patat, chips, aardappels, producten met aardappelzetmeel etc meer en sinds die tijd heb ik er zo goed als geen last meer van. Het zou kunnen dat jij ook voor iets allergisch bent?

Prikkelbare darmen misschien? Misschien kun je niet tegen bepaalde olien etc? Ik zou even naar de huisarts gaan, vragen wat het kan zijn en eventueel allergie testjes laten doen? (al is het alleen om dingen uit te kunnen sluiten)

Inderdaad herkenbaar, maar het kan echt van alles zijn. Naar een andere huisarts dus.

Pff. Heel erg bedankt voor de tips!
Ik zal binnenkort ( als ik toch weer moet bloedprikken ) ook een contact opnemen met de afdeling maag/darm/lever!
Naar de dokter gaan en vragen om allergie testjes heeft geen zin. Ik ben eens met de tip van mijn schoonmoeder gaan vragen om te kijken naar lactoseintolerantie aangezien dit op de gekste momenten voor pijn kan zorgen.

Bedankt meiden!

Ik heb zelf lactose intolerantie en prikkelbaar darm syndroom en ik heb eigenlijk exact dezelfde klachten als jij.

Zoals hier boven gezegd is; naar de huisarts gaan en echt vragen om een doorverwijzing naar de MDL arts.

Best belachelijk dat je huisarts het niet erg serieus neemt. Dring bij hem aan dat het niet werkt en dat je er echt vanaf wilt zijn.