buikjeee....

ik heb een buikje en wil er vanaf,w eet iemand dan hoe je daar het snelst vanaf kan komen
xx

1)Ga op de grond liggen en hef je benen een beetje. Leg je handen
kruisgewijs op je borst en hef je bovenlichaam een beetje van de grond. Hou dit
5 sec vol en zak terug. Zonder evenwel de grond te raken probeer je dit
opnieuw. Dit probeer je een 15-tal keer. Wacht 10 min en probeer deze oefening
3 keer achter mekaar. Troost je, de eerste keer geraak je niet ver.

Oefening 2
Ga op je rug liggen met de benen ingetrokken. Druk je rug op de grond.
Hef de benen van de grond zodat de dijen een hoek van 90° vormen met je romp.
De onderbenen zijn evenwijdig met je romp. Strek dan je armen in de richting van
je benen. Hoofd en schouders komen van de grond. Hoofd en kin naar beneden
drukken.

Oefening 3.
Ga op je rug liggen. Trek nu het linkerbeen in. Sla je linkerbeen over je
rechter. De linkerenkel ligt over je rechterknie. Rechterarm onder je hoofd
plooien en je bovenlichaam in de richting van je knie bewegen, dan lichtjes
veren. Als je de rechterkant van je buikspieren voelt branden, verwissel dan van
arm en been.

Oefening 4.
Ga op je rug liggen, plooi je rechterknie, licht de tip van je
rechtervoet op. Leg nu je linkerenkel op je rechterdij. Plaats nu je rechterhand
aan je hoofd, hou de linkerarm rustig op de grond. Duw nu je rechterelleboog
naar je linkerknie, terwijl je ondertussen uitademt. Herhaal deze beweging 15
keer aan elke kant. Je knie en elleboog moeten elkaar niet raken, reik gewoon
zover je kunt!

Buikspieroefeningen? xd

ik moet het ook weten!

Geen buikspieroefeningen, daardoor word het alleen maar erger omdat het vet onder de spieren komt te liggen. Doe cardio-oefeningen in de sportschool.

hou een hongerstaking-_-

http://gezondheid.nl.msn.com/msn/channel?artikel_id=2480

Vetpercentage
Alleen sit-ups kunnen het vet dat bovenop de buikspier ligt niet verbranden. Om dit te bereiken, moet je een combinatie van reguliere conditionele lichaamsbeweging en krachttraining doen en een gezond dieet volgen.

Voor zichtbare buikspieren moet je vetpercentage behoorlijk laag zijn. Dit is ongeveer 8 procent lichaamsvet voor mannen en 14 procent lichaamsvet voor vrouwen.

Om dit in perspectief te zien: gezonde percentages lichaamsvet zijn 14-17 procent voor mannen en 21-24 procent voor vrouwen. Het kan voor sommige mensen onmogelijk zijn om dergelijke lage percentages te bereiken. Accepteer dit en probeer het niet te bereiken door extreem te gaan lijnen!

Vergeet niet dat vrouwen genetisch voorbestemd zijn om meer vet op te slaan rond de buik. Je moet zelf beslissen of ‘een wasbordje’ de moeite waard is om tot het uiterste te gaan.

Train je buikspieren
Een buikspiertraining bestaat doorgaans uit 1 tot 3 sets van 8 tot 15 herhalingen per oefening.

Als je de oefeningen correct doet, zijn het slechts 8-15 herhalingen die je nodig hebt om de spieren te laten werken, ze te voelen en resultaten te bereiken.

Klik op de links voor effectieve buikspieroefenigen:
Buikspier schepper
Zijdelingse lichaamslift
Gestrekte armcrunch
De basis crunch
Omgekeerde crunch
De fiets
De obliques

De juiste uitvoering
De sleutel is om je te concentreren op de juiste uitvoering. Betrek je diepe buikspieren bij de hele beweging. Dit wordt vaak beschreven als ‘trek je navel richting je ruggengraat’ of ‘schep je buik leeg’.

De buikspieren naar binnen en omhoog trekken, zal helpen om meer spiervezel te trainen (vooral de dwarse buikspieren), waardoor elke herhaling doeltreffender is.

Varieer je programma
Je moet variatie in de oefeningen houden om het lichaam uit te dagen en resultaten te bereiken. Probeer ten minste elke 4-6 weken te veranderen van oefeningen. Dit helpt verveling te voorkomen en je kunt gemakkelijker meer geavanceerde oefeningen doen als je sterker geworden bent.

Rust
Rust 1 à 2 dagen uit tussen buikspieroefeningen. Je buikspieren moeten op tijd rusten om te herstellen en om op te bouwen en sterker te worden. Doe daarom niet meer dan 3 tot 4 buikspiertrainingen per week.

Neen! Geen buikspieroefeningen!

Vreemd dat er nog steeds mensen in die fabeltjes geloven.
Buikspieroefeningen zorgen voor een mooie, stevige buik, maar als je een buikje hebt, krijg je het er niet mee weg.

Wat je eerst moet doen is cardiotraining (zwemmen, lopen fietsen) minimum twintig minuten. (Eerst moet je natuurlijk wel conditie kweken zodat je het aankan). Gezonde voeding is een aanrader. Geen chips, frisdrank, fastfood…

Als je hierdoor je buikje kwijtraakt, kan je alsnog beginnen met buikspieroefeningen om je buik steviger te maken. Maar platter maken gaat dus NIET.

Plus, het kan nog steeds zijn dat je buikje gevormd is door vochtophopingen en niet door vet. Om dat weg te krijgen moet je heel veel water drinken. (1 groot glas per uur)

thnx XD