buikje:(

hee meiden,

Ik heb dus een buikje wat ik best vervelend vind.
Ik eet redelijk normaal denk ik, dans 1 keer per week, hardlopen op zondag en 2 uur schoolgym.
Ik wil graag van mn buikje af, maar heb geen zin om die hard te gaan diëten of om iedere dag t egaan sporten :flushed:
tips?

Veel plezier met kijken in de topics die hiervoor bedoelt zijn bij Food&Sport.

mischien kun je in plaats van een snoepje een appel eten
en ik weet nog een goede oefening :
stap 1 ga op je rug liggen
stap 2 leg je handen onder je kont
stap 3 omhoog komen
en dat dan 100x elke avond

De volgende dingen niet meer eten:

• brood (echt een boosdoener!)
  • koeken/wafels/cake enz.
  • melk chocola en witte chocola

De volgende dingen minderen of niet nemen:

• melk (vooral volle)
  • kaas
  • alle zoete soorten broodbeleg (pindakaas/hagelslag enz)

De volgende dingen wel nemen:

• fruit
  • groente
  • ei
  • koffie
  • groene thee (met citroen!)
  • yoghurt / kwark

Het is belangrijk van alles een beetje te hebben en dus ook koolhydraten. Echter heb je in dingen zoals brood & koekjes koolhydraten die omgezet worden tot suikers in je lichaam. Dit kun je dus beter vervangen met haverzemelen / bananen / groente enz.

Je eetpatroon bepaalt ruim 80 % van je vetpercentage.
Veel drinken en regelmatig eten ( = ongeveer 7 keer eten op een dag, waarbij 3 volledige maaltijden verdeeld over de hele dag)

Goodluck!

Oh ja , en stoppen met chips / nootjes enz!

Dit zou ik niét doen als je simpelweg je buikje kwijt wilt.
dit is erg extreem naar mijn mening… Minder snoepen en meer sporten raad ik wel aan:)

Ze is geen obesitas dus brood moet ze wel degelijk eten dacht ik zo

Ze geeft zelf al aan dat ze geen zin heeft om te diëten.

Ik zou me hier echt niet aan kunnen houden, de meeste dingen die ik niet zou mogen eten, eet ik juist. :’)
Dus ik ga maar gewoon proberen om minder te snoepen.
En dat zeg ik terwijl ik hier een zak chips zit te eten.

wtf geen brood?
whatthehell moet ze eten dan
heel dit land bestaat uit alleen maar brood :’)

Je kan bijvoorbeeld elke avond voor je gaat slapen buikspieroefeningen doen. Dat duurt echt niet zo lang en uiteindelijk zie je wel resultaat! Natuurlijk moet je wel niet heel veel snoepen enzo he haha!
Ik ga er ook mee beginnen want ik erger me ook aan men buikje!
Succes!

Het is onzin dat je geen brood moet eten. In brood zit koolhydraten, dat is iets anders dan suikers. Koolhydraten stimuleren je verbranding dus bij normaal gebruik zorgt het er juist voor dat je je eten verbrandt.

Suikers komen direct in je bloedbaan en kunnen worden omgezet in vet.

Mij is verteld (door een voedingsdeskundige) dat brood er voor zorgt dat de koolhydraten omgezet worden in suikers. Tuurlijk mag je het af en toe wel eten, maar als je in pakweg een maand van je buikje af wil is stoppen met brood al een hele grote factor die je daar bij helpt.

Alle koolhydraten worden omgezet tot glucose, je slaat geen “suiker” op in je lichaam. Oh en elke dag buikspieroefeningen zoals iemand hier zei heeft geen zin omdat je die buikspieren nooit gaat zien als je vetpercentage te hoog is + plaatselijk vet verbranden kan niet. En nee hier hoef je niet dik voor te zijn. Wil je je buikje weg hebben, dan moet je gewoon regelmatig sporten en goed en gezond eten.

Voor alle mensen die dus geen brood meer eten: wat eten jullie dan tussen de middag?
En verder denk ik niet dat buikspieren heel veel helpen hoor, die zijn vooral voor je buikspieren; niet voor je buikvet.
Je kunt bijvoorbeeld wel meer water gaan drinken. Sowieso 2 liter per dag.
En ipv koffie/cappuccino thee gaan drinken. Voor als je altijd honing of suiker in je thee deed: stop daar ook mee. In het begin smaakt je thee dan best raar, maar uiteindelijk wen je eraan en ga je het zelfs lekker vinden (je proeft de theesmaak namelijk beter)

Je kan ook proberen om 2x per week te gaan hardlopen :slightly_smiling_face:

Bullshit man :"). ik eet geen brood, omdat ik het echt niet lekker vind en kan niet zeggen dat ik ook enig verschil heb gezien daardoor.

Ik studeer volgend jaar af als dietiste en ik heb daar echt nog nooit van gehoord haha.
Kijk alle koolhydraten worden uiteindelijk omgezet in suikers. Maar koolhydraten moeten nog helemaal afgebroken worden, in tegenstelling tot kant en klare suiker. Het afbreken kost energie → je verbranding gaat omhoog.
Daarom is brood, met name vezelrijk brood, niet perse slecht. Hoe harder je lichaam voor iets moet werken, des te beter het is. Dus: vezels (eet dus ook veel groente, rauwkost enzo), koolhydraten ipv pure suiker enz.

Ik zou dan gewoon ervoor kiezen om geen brood meer te eten waar suiker aan is toegevoegd.

Ik zou persoonlijk niet té extreem ineens dingen doen, want je lijkt toch een vrij gezonde levensstijl te hebben,zeker qua beweging?
Als je lichaam voor de rest gezond is en dat enkel het probleem is kan je misschien opzoeken welke specifieke oefeningen goed zijn voor je ‘buikje’,al vind ik dat er met een buikje hebben niets mis is,maar ik begrijp je onzekerheid! :slightly_smiling_face: