Sinds dit jaar zit ik op kamers en ik ben best wel wat kilo´s aangekomen en heb echt een buikje gekregen daardoor. Elke x als ik weer naar m´n ouders ga, hoor ik ja je moet echt op je gewicht gaan letten en je moet niet dikker worden! Nu gaan we volgende week dus op vakantie, en ze hebben me al een jaar niet meer in bikini gezien oid en dat maakt me gewoon heel onzeker… Ik ben zelf ook echt niet trots op dat buikje en ben ook bezig met afvallen + hard sporten nu, maar de vakantie komt een beetje te vroeg zegmaar en doordat m´n ouders steeds die opmerkingen maken zie ik er nu best wel tegenop!
het is al harstikke goed dat je aan het sporten ben! blijf op je eten letten en vertel je ouders ook dat je met sporten bezig ben…
verder kan ik je niet echt helpen.
Wees niet onzeker maar blij met jezelf!
Zeg tegen je ouders dat je bezig met afvallen bent.
Ze zullen het vast wel begrijpen dat je hier ook tegenop ziet.
En als ze weten dat je aan het afvallen bent,zullen ze er denk ik ook geen opmerkingen meer over maken !
Succes.
Zeg gewoon tegen je ouders dat je die opmerkingen niet leuk vind en dat je er onzeker van wordt.
Probeer gewoon blij te zijn met hoe je bent, het is al hartstikke goed dat je er al mee bezig bent om er iets aan te doen. Ik snap dat het moeilijk is, maar ik denk dat je het nu gewoon even moet accepteren en je niets aan moet trekken van wat anderen over je zeggen.
Herkenbaar. Ik ben ook bijgekomen op kamers. Haal de voordelen uit de zomer en eet gewoon lekker veel fruit en waterijs. Zwemmen is nu ook ideaal en je verbrandt er veel calorieën mee!
Bedankt meiden