Buikje, niks helpt!

Hoi!
ik weet dat hier al 100.000 topics over zijn, maar ik heb toch het gevoel dat mijn probleem iets anders is, omdat ik dus geen tussendoortjes eet. dus bij mij zijn de standaard andwoorden niet van toepassing.
dus ik kan moeilijk naar zoon verzamel topic omdat het lijkt of ik de enige ben met dit probleem.
wat ik eet op een dag:

ontbijt - 2 rijstwafels met beleg
lunch - 2 rijstwafels of beschuitjes met beleg
avondeten - gewoon normaal

ik eet verder geen tussendoortjes, en als i kdie eet is het fruit.

en toch blijf ik een buikje hebben
ik hou het nu al meer dan een half jaar uit, alleen als ik geen resultaat zie snap ik ook niet waarom ik dit nou eigenlijk doe !
ik beweeg ook wel genoeg.

heeft iemand dit probleem ook? of heeft iemand een oplossing, want ik eet dus echt veel te weinig voor mijn leeftijd maar anders kom ik ook weer aan!
en nee het is echt niet dat ik een dun latje ben,
mijn buik is zegmaar opgeblazen, zo lijkt het :wink: verder ben ik wel gewoon dun alleen vanaf mijn navel niet meer
ook heb ik best dikke benen en armen :stuck_out_tongue_winking_eye: maarja

kan iemand me dus helpen?
dankje

ga weer normaal eten !! dit is echt te weinig!!
waarschijnlijk heb je van je zelf een dikkere buik,of gwn een langzame stoelgang!
ga je zelf niet uithongeren!!

Wow, je eet idd best wel weinig O.o

Ga gewoon trainen ofzo

Als je te weinig eet, en dus onvoldoende voedingsstoffen binnen krijgt enz. kan je ook een buikje krijgen. dus ga gewoon meer eten.

En je titel iets duidelijker aub. aangepast

Ja, ik heb precies hetzelfde probleem… maar ik ben wat meer gaan eten, en sinsdien val ik heeeeeeeeel langzaam beetje bij beetje af… (5 kilo sinds herfstvakantie) gewoon bruin brood eten ipv rijstewafels.crakcers. en af en toe een koekje/snoepje en gezonde tussendoortjes!! helpt bij mij wel, het schijnt ook dat je van te weinig eten ook kan aankomen…

kan toch ook gewoon aan je bouw liggen?
misschien gaan sporten, buikspieroefeningen etc.
en meer gezond eten, niet alleen die rijsten dingen maar ook gewoon brood!
je hebt de kaloriën ook nodig.

Je hebt een buikje omdat je juist te weinig eet. Je kan beter goed ontbijten ipv normale avondmaaltijd. Al die calorieën brandt je dan de hele dag door weer weg.
En ik zou zeker niet minder gaan eten. Het is een illusie dat je dunner wordt als je minder gaat eten. Missch val je in het begin wel paar kilos af maar je stofwisseling gaat veranderen en als je dan een keer meer dan normaal eet tja dan kom je aan en ga je jo-jen met je gewicht.

En hoeveel beweeg jij dan? Cardio? fitness?
Conclusie: meer gaan eten. Eet genoeg vezels, groente en fruit + genoeg water drinken.

Ik doe elke week aan fitness en pilates, zou misschien naar de dokter of zoon iemand die me kan helpen met mijn voeding ( even de naam kwijt X) ) helpen ? of zou ik het gewoon alleen oplossen

Een dieettiste, zou kunnen helpen. je eet zoiezo nu veelste weinig. je kan zelf eerst het ook nog proberen. maar als je wilt afvallen of aankomen raad ik eigenlijk altijd dieetiste aan, aangezien zo iemand er echt verstand van heeft

Sit-ups, die werken echt. En naar een dieetiste gaan.

Òf het buikje zit tussen je oren. Ik ken genoeg mensen die met het idee zitten dat je geen buikje heb, als je meer een holling ziet vanaf de navel naar beneden. Dit is absoluut niet zo, en zelfs erg ongezond. Vanaf hier kan ik niet beoordelen of dat buikje tussen je oren zit, maar er zitten verder genoeg tips hierboven.

Anders probeer je het via de sportschool. Meestal hebben ze daar ook goede eet-schemas die goed helpen icm fitness/cardio. En dan om de 2-3 weken jezelf laten opmeten enzo.

dat heb ik ook! wat ik hier nu zo lees van jullie moet k ook maar eens wat meer gaan eten… ik eet normaal sochtends een kom brinta en avondeten dus :open_mouth:

Je houding kan ook veel helpen, mijn vriendin heeft een buikje omdat ze erg met haar schouders naar beneden loopt…

Schouders naar achteren en bekken een beetje naar voren kantelen + knieen niet naar achteren klappen… dat helpt al een heleboel tegen een buikje (me moeder is kinderfysiotherapeut… daardoor weet ik dat)

Sit-ups helpen ook een boel. Maar je moet echt wat meer gaan eten hoor @_@ dit is veel te weinig!

Dat is de bouw van je lichaam dan als je het er niet afkrijgt.

Oja, zonder genoeg voedingstoffen (etendus) komt je stofwisseling ook niet op gang.

Ik zelf zou langs de dokter gaan , mischien licht het wel aan iets anders :slightly_smiling_face:.

xx

als je zo weinig eet, dan gaat je lichaam zeker al de suikers en vetten enzo opslaan

Diëtist(e).