Hi, ik heb een een buikje maar ik zit wel gewoon op een goed gewicht. Ik ben 168 en ik weeg 53,6 kilo en ik ben 15 jaar. Een BMI van ongeveer 19, en een BMI van 18,5 is ondergewicht. Herkent iemand dit?
Ik ben ook 1.68 en week 51/52 kilo. Dit is ook bijna ondergewicht. Ben wel heel slank, maar heb ook gewoon een beetje een buikje hoor haha
Wel of geen buikje hebben staat vaak los van een bepaald gewicht hebben. Het heeft bijvoorbeeld te maken met je vetopslag. Sommige meiden houden gemakkelijk vet vast op hun (onder)buik, anderen juist meer op benen, heupen, rug etc. Daar kun je helaas niets aan veranderen, omdat je ook niet plaatselijk af kunt vallen.
Daarnaast heeft het vet op je buik bij vrouwen een functie, namelijk het beschermen van de baarmoeder. Dat is de reden dat het vet op je onderbuik als vrouw héél moeilijk weggaat - en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling, omdat je baarmoeder dan dus niet meer beschermd wordt. Het is dus heel normaal om als vrouw een beetje een buikje te houden.
Verder kan je buik er ook opgezwollen uitzien, bijvoorbeeld doordat je vocht vasthoudt of je darmen heftig reageren op voedsel. Ook daarvoor geldt dat je er weinig aan kunt doen, behalve eens kijken naar je voedingspatroon. Veel zout, veel vezels en weinig water kunnen voor een opgezwollen buik zorgen. Ook kun je gevoelig zijn voor producten als zuivel of tarwe. Dat heeft dus ook niets te maken met je gewicht, ook héle slanke mensen kunnen op die manier een buikje hebben.
Niks om je zorgen om te maken dus!
Ik ben niet TS maar bedankt voor je uitleg, ChickWithGuns Ik heb het probleem zelf namelijk ook, en ik kende jouw verhaal ergens al wel, maar ik moest er nog even aan herinnerd worden dat het écht ok is om een buikje te hebben. Vind het zelf namelijk echt vervelend en ‘zonde’ van mijn figuur.
Thanks !
Hey!
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben inmiddels ruim 9kg afgevallen in een paar maanden tijd. Ik ben nu 1,73m en weeg 73kg. Ik heb nog steeds een flinke buik, het komt omdat ik daar het meeste vet vast houd.
Ik vind het niet zo mooi, maar het hoort gewoon bij me.
Ieders ‘vet’ hoopt een beetje anders op. Bij mij gebeurt dat op mijn heupen/kont, bij anderen op de buik. Je gewicht of BMI zegt niks over hoe je figuur er in de werkelijkheid uitziet. Op zich heb je twee opties: je gaat sporten om je buikje weg te krijgen of je accepteert het. Uiteindelijk is het voor een vrouw wel best normaal om een klein buikje te hebben.
Ugh dit. Ik heb een beginnende sixpack en word wakker met een platte buik. Dan eet ik wat, zet mijn buik meteen op. Soms lijkt het net een beginnend zwangerschapsbuikje, vooral in een strak jurkje. Zo jammer, maar ik zou niet weten wat ik ertegen kan doen. Niet eten zou een oplossing zijn, maar dat gaat dus mooi niet gebeuren :'D
Ja exactly! Maar omdat ik een beginnende sixpack heb en ook een buikje, lijkt het net of die spier die ‘uit mijn buik komt’ vet is. Nog maar even trainen dan
-
Ow jeetje, ik dacht altijd dat ik de enigste was die daar last van had. Ik ben ook echt extreem slank. Ik ben sinds Oktober begonnen met gezond leven. Iets uit de hand gelopen. Ik woog in het begin 61 kg en ik zit nu op de 55/56 kg. Ik ben zelf 178, en mijn BMI is nu 17,6, veeeels te laag. Terwijl ik wel gezond en weinig eet en veel sport. Maar ik zie alsnog een buikje. Heel veel mensen hebben een buikje hoor. Zie soms nog modellen met een buikje!
Haha yup dat is om je broedkamer te beschermen en dat hebben veel vrouwen. Dat kan je dan ook niet echt weg trainen of iets. Ik vind het zelf ook niet lelijk.