buikje kwijtraken

Hee meiden,

Ik heb een klein buikje, niet heel erg opvallend, maar je ziet het wel duidelijk als ik zit. Ik heb een normaal bmi en dit is wat ik eet op een dag
ontbijt:
1 boterham met kaas+sinaasappelsap
tussendoor:
-pakje sultana, stroopwafel, bouillon, appel, water, thee
lunch:
-boterham met kaas, halve kaasstengel, halve eierkoek, wit bolletje met eiersalade, water
diner:
-avondeten 2 keer opscheppen+bakje vla
Ik sport 3 keer in de week

dit is niet overdreven veel toch? Ook heb ik een houding waarbij ik een redelijk holle rug heb, waardoor mijn buik sowieso iets dikker lijkt dan dat ie in werkelijkheid is.
Hebben jullie tips om hier toch van af te komen, want ik heb eigenlijk alles al geprobeerd, meer bewegen, minder eten, niks lijkt te helpen.

Liefs

Buikspieroefeningen doen en planking, zo train je gericht je buikspieren. Volgens mij is je voeding wel ok. Iig niet minder eten want dat helpt sowieso niet.

Ik zou sommige tussendoortjes vervangen voor iets gezonds, als is het een schaaltje yoghurt of kwark, of wat noten.

Bijv. de sultana, stroopwafel, eierkoek en kaasstengel. Dat is niet echt gezond wanneer je dat elke dag doet.

Kan dit niet beter bij Food & Sport?

En verder wat hierboven wordt gezegd.

Ik vraag me trouwens af wat je lengte en gewicht zijn? Bijna iedereen heeft namelijk een buikje tijdens het zitten, dus vraag me af of je dat wel echt hebt.

Ik vind je eetpatroon gewoon goed hoor, je mag toch wel af en toe gewoon een lekker tussendoortje?:wink:

Voor je zelf is je buikje altijd groter dan voor iemand anders, als ik naar mezelf kijk (bijvoorbeeld als ik naar beneden kijk naar mn buik) lijk ik wel zwanger haha, maar als ik dan gewoon rechtop naar de spiegel kijk heb ik bijna geen buikje!

een sultana is niet ongezond hoor…

Ik zou wat meer ‘natuurlijk’ eten, als het ware. Eiersalade vervangen door bijv. hummus, wit brood met volkoren, etc. En inderdaad gericht buikspieroefeningen doen.

Jawel. Suikerbom.

Heel simpel. Sporten en gezond eten

Het witte brood vervangen door volkorenbrood. Kaasstengel, eierkoek, stroopwafel en sultana vervangen door gezonde tussendoortjes, zoals fruit bijv. Ander broodbeleg kiezen, bijvoorbeeld kipfilet, pindakaas, ei. 's Avonds na het eten geen vla nemen, maar misschien magere yoghurt of kwark. Dan moet dat buikje vanzelf minder worden :wink: Oh ja en natuurlijk sporten :upside_down_face: En je mag trouwens wel wat meer eten, zo lang je maar gezond eet. Als ik het zo zie eet je veel te weinig…

Ja, maar te weinig is ook persoonlijk hoor. Als ik zou eten wat volgens het voedingscentrum en zo wordt aangeraden, zou ik binnen de kortste keren enorm dik zijn. Ik krijg zoveel ook echt niet weg. Je moet jezelf niet uithongeren, maar niet iedereen is hetzelfde qua spijsvertering en zo, dus je moet daar ook wel een beetje je eigen weg in vinden.

En idd, er niks niks mis met een kaasstengel op zn tijd, maar er zit wel veel vet in van t “ongezonde soort”, en veel zout. En sultana op een dag is ook geen probleem, maar je moet er inderdaad niet bij denken dat t nou echt gezond is, ik denk dat je beter een handje nootjes kan eten of zo. Dat vult ook echt heel goed.

Ze zeggen wel is eet met mate, maakt niet heel veel uit tenzij je alleen maar troep eet. Maar je hoeft geen streng dieet te gaan volgen om een strak buikje te krijgen