Buikje eraf trainen

Hee,

Ik had even een vraagje. Ik heb sinds ik uitgegroeid ben opeens een beetje vet op mijn lichaam gekregen. Dit betekend ook dat ik een beetje een buikje heb gekregen.
Hier wil ik graag vanaf.
Ik eet vrij gezond, maar ik wil ook graag dat het vet weggaat. Ik ben alleen bang dat ik mijn buikspieren naar buiten ga trainen, aangezien ik twee meisjes ken die dit hebben.

Hebben jullie misschien tips hoe ik mijn buikvet er het beste af kan trainen?

P.S. Ja, ik heb wel een gezond gewicht en ik denk dat menigeen best blij zou zijn met mijn lichaam, maar ik wil me gewoon iets zekerder voelen, vandaar dat ik mijn buikje weg wil.

Buikspieren naar buiten trainen? je buikspieren zitten onder het vet. Als je van buikvet af wil zul je moeten afvallen, buikspieren trainen helpt niet echt voor vetverbranding. Cardio wel, dus ga rennen/fietsen/zwemmen

Oke, nu ben ik in de war. Helpen spieroefeningen niet voor je buik?
Maar door cardio verbrand je juist het vet?

Helpt het serieus niet om buikspieroefeningen te doen als je een plattere buik wilt ? =O
Want daar ben ik namelijk al een tijdje mee bezig :pensive:’’

Dat is dus ook waar ik mee bezig was… :stuck_out_tongue:

jawel want daar val je ook mee af. maar het gaat sneller als je gewoon rent enzo want daar verbrand je meer vet mee

Als je een strakke buik wil, of nou ja, plat dan, moet je afvallen om vet te verbranden. Dit doe je door cardiotraining. Wil je ook echt een strakke buik, dan moet je cardio in combinatie met buikspieroefeningen doen. Dus eigenlijk is het: cardio helpt altijd en buikspieroefeningen werken alleen om je buik sterker te maken en in combinatie met cardio word je ook strakker.

Als je écht een platte buik wil gaat het inderdaad om een combinatie van gezond dieet én cardio én spieroefeningen :slightly_smiling_face:

Je kan buikspieroefeningen doen, maar dan train je alleen je spieren. Ik doe ze inmiddels op 30 kilo en ook zonder gewichten houd ik het best lang vol, maar ik zie ze niet (ik heb een buikje). Je kan ze het beste doen in combinatie met (veel) wandelen/fietsen/rennen e.d. en dat dan een tijd volhouden. Het kan niet echt snel, je moet er echt tijd in stoppen en regelmatig trainen.

bedoel je niet gewoon een ‘sixpack’ ?:stuck_out_tongue:

Hmm, ik ga meestal 3x per week sporten. Zou ik dan binnen ongeveer een halfjaar resultaat kunnen zien? Als ik meer aan cardio ga doen, nog gezonder gaan eten en buikspieroefeningen blijf doen?

Nee, gewoon een perfecte platte buik. :grinning:
Zegmaar dat je spieren noch vet ziet.

^Hmm, dat klinkt meer als heel mager maar zo bedoel ik het niet. Gewoon mooi slank.

Ik heb altijd een platte buik gehad, maar sinds 2 jaar geleden kreeg ik een buikje en die wordt steeds groter en groter dus ik wil er echt vanaf.
Dus dan ga ik gewoon de komende tijd veel sporten én buikspieroefeningen doen =)

cardio. Maar dan niet fietsen. Het beste kun je gaan hardlopen. En verder buikspieroefeningen. Doordat je je spieren traint gaat je buik toch wat strakker staan.

Om je ‘buikje’ weg te werken moet je altijd een combinatie trainen van cardio en gerichte oefening.

Cardio (aerobics/joggen/fietsen) zorgt voor vetverbranding waardoor het vet dat op je buik ligt weg gaat en je buik platter wordt, en gerichte buikspieroefeningen zorgen voor spiervorming en -definitie waardoor je buik in vorm wordt gehouden (en je eventueel een sixpack kan krijgen).

Je hebt altijd allebei nodig, met alleen buikspieroefeningen kan je dus bijvoorbeeld wel spieren kweken maar zal je dat nooit zien door het laagje vet dat erop ligt. Voordat je iets van resultaat zal zien moet dus eerst dat vet weg, en dat doe je met cardio.

Ik snap wel wat je bedoeld…

-Voor je aan je sessie buikspieroefeningen begint is het goed om eerst 10 tot 15 keer je bekken te kantelen. Je komt daardoor beter los en het is een basis bij iedere oefening die je gaat doen.

-Houd je bekken dus gekanteld tijdens de oefeningen en vooral BUIK INHOUDEN tijdens de sessies!!! Het verzwaard de oefening, levert daarom dus een beter resultaat. En het voorkomt dus ook dat je buik juist meer naar buiten opzet.

-Voor veel krachtraining geldt dat je de oefeningen langzaam uit moet voeren. Dus neem de tijd voor je sit ups e.d. i.p.v. dat je als een spast gaat liggen spartelen. 1 seconden heen, en 3 seconden terug.

Succes!

Uh maar wat nou als je niet wilt afvallen…
dat je alleen geen buikje wilt.
Dan ook?
Lijkt me niet fijn als je al dun bent en niet mager worden wilt

Als je dat een half jaar lang volhoud dan zul je resultaat moeten gaan zien neem ik aan. Anders kun je je nog laten adviseren bij de sportschool (als je daar heen gaat), kun je nu ook doen trouwens.

ja dit vraag ik me ook af
heb gewoon maatje 36 en wil ook absoluut niet afvallen, maar wil alleen m’n buikje weg (nu maakt het niet uit als ik daar 1/1.5 kilo mee zou afvallen) maar meer wil ik écht niet kwijt