Buikgriep?

Misschien een niet zo smakelijk onderwerp maar ik heb last van dunnere ontlasting. Ik heb het niet meerdere keren per dag en ook niet elke dag, maar als ik heen moet is het vele malen dunner dan het hoort te zijn. Daarnaast voel ik me als ik wat heb gegeten een klein beetje opgeblazen en word ik soms misselijk. Is dit buikgriep? Wat kan ik doen aan de dunnere ontlasting?

Het is trouwens al een langdurig probleem. Kan het ook door stress komen? Want ik ben de laatste paar maanden met alles tegelijk bezig en iedereen verwacht iets van me. Daarnaast doe ik mijn opleiding versneld dus ik heb het extra druk.

Wat is langdurig? Als het langer dan een week is (de diarree) moet je even de huisarts bellen, dat is niet goed en je verliest er ook veel vocht en zouten mee.

Gewoon diarree denk ik? Het gaat waarschijnlijk vanzelf wel over (:

Langdurig als in 2 á 3 weken. Ik heb het ook niet meerdere keren per dag. En ook niet elke dag. Het is zegmaar mijn normale grote boodschap patroon, alleen dan dunner dan normaal. Geen echte diarree dus.

Ik zal langs de huisarts gaan. Mijn vriendin had dit ook en bleek een spastische darm te hebben. Nu hoeft het natuurlijk niet zo zijn dat jij dit hebt, het kan ook iets heel anders zijn! Maar het is niet goed voor je, dat weet ik wel!