Buik in houden op foto's (Verstuurd naar vriend)..

Heey meiden!

Ik voel me echt vreselijk over mezelf… :cry:
Ik heb mijn vriend foto’s gestuurd van mijn buik alleen hield ik mijn buik best wel erg in op die foto’s.
Ik heb overgewicht gehad wat gelukkig al een eindje weg is maar ik voel me nog steeds best wel stevig en ik ben zeker nog niet tevreden over mijn lichaam. (Ik weeg zo rond de 70 kg en ik ben 16 jaar).

Nou wilt hij samen met mij gaan zwemmen… Over al 2 dagen. En ik heb gezegd dat ik geen zin heb.
Dit is natuurlijk niet waar want ik hou van zwemmen maar ik voel me onzeker over mijn buik en nu helemaal na dat ik die foto’s had gestuurd. Ik heb die foto’s gestuurd omdat ik al best lang sport thuis en hij er naar vroeg (hij vroeg er niet dwingend naar hoor!). Gewoon fitness in huis. Alleen heb merk ik er niks van aan mijn buik. Maar hij weet dat ik train en hij denk nu dus dat ik net zo dun ben als op de foto’s…

Ik weet nu dus niet wat ik moet doen want ik schaam me echt heel erg :thinking:
Hij vind het jammer dat ik niet mee ga zwemmen maar ik vind het ook zo stom dat ik nu moest zeggen dat ik geen zin had. Maar de eerst volgende keer gaat hij het me zeker weten weer vragen :dry:

En ik weet dat het best wel dom is maar ik heb het nou eenmaal gedaan… Ik kan het niet terug draaien. Iedereen heeft wel eens zoiets stoms gedaan. En ik durf echt niet tegen hem te zeggen dat ik mijn buik in hou op die foto’s. Wat kan ik nou het beste doen zonder dat te zeggen…? :flushed:

Kusjess xxx :couplekiss_man_woman:

Waarom zou je foto’s van je buik sturen?

Wees gewoon eerlijk tegen hem over dat je je onzeker voelt. Waarschijnlijk vindt hij het belangrijker om een leuke tijd met je te hebben dan het feit dat je buik dikker is dan op de foto’s. “Gozer, het is geen onwil, maar ik schaam me voor hoe ik eruit zie en de foto’s geven mogelijk geen duidelijk beeld van hoe ik eruit zie: ik ben in het echt iets zwaarder en daar heb ik moeite mee.”

Een relatie bouw je op vertrouwen. Eigenlijk hou jij hem nu voor de gek door je beter voor te doen dan je bent. En dat is helemaal niet nodig! Je mag trots op jezelf zijn dat je zoveel bent afgevallen en je vriend is vast ook trots op jou! Hij is toch niet verliefd geworden op een platte buik? Hij is op jou verliefd geworden. Ik zou eerlijk tegen hem zijn en het uitleggen. Trust him.

Super bedankt voor je berichtje,

Ik heb fotos gestuurd omdat we elkaar al een jaar niet gezien hadden (toen waren we nog vrienden) en we allebei zijn gaan sporten en we dus benieuwd naar elkaar waren. Helaas heb ik het lef niet om tegen hem te zeggen dat ik wat zwaarder ben in het echte leven… Ik durf hem wel te zeggen dat ik moeite heb met mijn lichaam en dat zal ik ook zeker gaan doen! :slightly_smiling_face: xx

Bedankt voor je lieve berichtje!

Ik weet het en ik ben ook echt niet trots op mezelf dat ik dat gestuurd heb! Zo ben ik namelijk echt niet super snel. Super bedankt! Je berichtje fleurt me weer een beetje op :sob::muscle: xx

Ahh dat vind ik super lief bedankt!
Toch ben ik er wel een beetje bang voor. Maar dat zal ik altijd zijn met bepaalde dingen.
Dat ben ik nou eenmaal :flushed:.

Ik snap het. Waarom spreken jullie niet ‘gewoon’ af in plaats van zwemmen? Dan ziet hij je met kleding aan, hoef je je niet te schamen.

Dit. Maar wat ik ook raar vind, het is je vriend. Hij heeft jou toch al vaker gezien (ik bedoel het is tenslotte je vriend lijkt me sterk dat je hem nog nooit hebt gezien)? Waarom maak je je er dan zo’n zorgen over?

Oh, ik zie dit nu pas. Maar hij heeft je dus zwaarder gezien dan dat je nu bent? Dan is hij waarschijnlijk allang trots dat je wat bent afgevallen ongeacht hoeveel! En als hij echt van je houd, houd hij van je om je ‘binnenkant’ en niet om je uiterlijk.

Trouwens, op al die social media houdt bijna iedereen zijn of haar buik in of laat zichzelf er beter uitkomen!

Ach joh, als je normaal met hem afspreekt ziet ie je ook hoe je echt bent. Een buik inhouden op een foto is echt niet het ergste van de wereld.
Hij is op je gevallen zoals je bent, en hij vindt jou leuk zoals je bent.
En mannen kennende valt het hem niet eens op als je je buik de volgende keer/ bij het zwemmen niet in zou houden

Super bedankt allemaal x :hugs:

Ik denk dat het hem a) niets uitmaakt hoe je eruit ziet en b)het niet eens doorheeft dat je foto anders is en c) dat hij zelf ook wel snapt dat je er op foto’s anders uit kan zien dan in het echt. De meeste mensen nemen een goede pose aan voor foto’s.

Hij vind het echt niet erg hoor hoe je eruit ziet, als hij van je houdt vind die je mooi zoals je bent! En je bent echt niet de enige die het doet, er zijn van veel meer mensen die het doen. Wees niet bang en het komt echt wel goed! Hopelijk ga je het zelf ook in zien en kunnen jullie samen gezellig gaan zwemmen :slightly_smiling_face:

Liefs,
xx

Super lief allemaal <3 XoXo
Bedanktt ! :hugs: