Budget / studenten recepten

Hi girls,
Momenteel verblijf ik voor stage in Nieuw-Zeeland en alles is hier helaas verschrikkelijk duur. Om rond te komen moet ik leven van omgerekend zo’n 6 euro per dag. Dit is ontbijt, lunch, diner, bus, drankjes etc.
(Grote ‘weekendtrips’ betaal ik van mijn spaargeld, maar dit wil ik liever niet gebruiken voor het dagelijkse leven).
Helaas heb ik geen vriezer, dus grote porties kopen/bereiden zit er helaas niet in.

Hebben jullie nog lekkere (beetje gezonde) recepten voor mensen met een krap budget / studenten?
Alle tips zijn welkom!

Nou, het hangt ervanaf welke producten je daar wel/niet kunt halen in vergelijking met Nederland. We hebben wel een studentenrecepten topic, daar kan je wel bij kijken.

Waar ik zelf aan denk:
Nasi met veel groente en kip (als je perse vlees wilt eten, anders ei)
Pasta met basissaus, groente en tonijn

Het is ook slim om elke keer grotere porties te maken en dat je er dan twee dagen achter elkaar van eet. Je kunt het meeste klaargemaakte eten ook best wel een extra dag bewaren, dus op maandag en op woensdag eet je het.

Oh, ik wist niet dat er al een studententopic was. Hier kan je eigenlijk alles wel krijgen wat je ook in Nederland kan krijgen.
Helaas heb ik geen oven en maar 2 kookpitjes.
Maar alle tips zijn welkom, want de spaghetti, aardappelen met wortels en pannenkoeken komen me onderhand de neus uit :stuck_out_tongue:

http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/het-studenten-recepten-topic-300016.0.html :wink:

Thanks. Dan kan deze wel dicht denk ik! :slightly_smiling_face: