Brussel, tips?

Hoi! Ik ga binnenkort met mijn moeder een weekend naar Brussel. Heeft iemand misschien tips voor winkelstraten? Of bepaalde winkels die ik echt moet zien?! Of andere leuke bezienswaardigheden/tips in Brussel zijn ook welkom! :grinning:

[i]Wij zijn laatst met school naar Brussel geweest, en er zijn meerdere winkelstraten volgens mij, vanaf de grote markt gezien. Maar dat weet ik niet meer zeker, dus upje.

Ik vond Brussel wel tof, omdat het 2talig is enzo. De politie had ook echter achterop hun jas police en daar onder politie staan. Echt dom XD[/i]

Mijn klas was laatst naar brussel, ik was niet mee, omdat ik ziek was.
Maar volgens mij zit er gewoon wat er overal wel zit, Zara enzo. Alleen geen idee waar.

Ooh brussel kan je echt heel goed winkelen! ik heb geen idee waar ik geweest ben, de bus heeft ons gewoon ergens gedropt!
dus zie dit maar als een up!

Haha oke, verstaan ze er trouwens wel eens Nederlands?? :’) Of is het voornamelijk Frans?

2talig he, maar het is toch voornamelijk Frans, maar ze zullen het vast wel verstaan, weet alleen niet of ze allemaal Nederlands terug kunnen praten.

Hmmm oke, nou ik spreek zelf geen woord Frans dus dat wordt nog wat dan :stuck_out_tongue:

Je kunt goed winkelen in Brussel, vooral in de nieuwstraat vind ik. Daar zitten alle bekende winkels (H&M, zara, etc.).

Oh dan zou ik gewoon stug in het Nederlands doorgaan. Dat doen Duitsers bijv. ook als ze hierheen komen, dan blijven ze ook gewoon Duits praten :’)

Je kan héél goed winkelen in Brussel. Je moet zeker naar de Nieuwstraat gaan, dat is een superlange straat met allemaal winkels en op het einde heb je een winkelcentrum, City 2. Je kan er ook heerlijk toeristisch wandelen, zeker eens langs Manneke Pis gaan en daar de chocoladewinkeltjes, heerlijk :grin:
Atomium moet je ook eens bezoeken, niet zo spectaculair, maar het is wel gezellig.
Ohja, ze praten er zeker Nederlands :grin: waarom denken dat ze dat niet kunnen. Brussel is 2talig hé :grin:
Yeah, Brussel (H)

Vooral niet naar de Europese Commisie.
Wat was dat saai toen wij er waren…
Niet dat je dat gaat doet als je met je moeder een citytrip gaat doen. :grin:
Voor de rest, in Brussel kun je heel goed winkelen! Echt alles zit er, en ook heel veel kleine boetiekjes enzo. Echt leuk!

Okee dankje! :grinning: Heb er nu nog meer zin in, hihi. Meer tips zijn welkom!

Up! :grinning:
ik ga met vriendinnen 4 dagen naar brussel tussen de examens en uitslag…
Dus als er nog meer te doen is… reageer maar haha! :stuck_out_tongue:

Nieuwstraat, zeker weten.
2 h&m’s, Zara,Mango,…
En je kan zeker Brussel niet verlaten zonder manneken Pis gezien te hebben :grin: En schuin daarover is er een winkeltje waar een chocoladefontein in de vitrine staat. Daar kan je lekkere dingen kopen! En zeker ook een wafel eten…

Ze praten er meestal alleen Frans…Dikwijls kunnen ze niet antwoorden in het Nederlands maar met een beetje gebarentaal en Engels ( voor de buitenlandse winkeltjes) lukt het wel.

Up! :grinning:

Vlakbij Manneke Pis zitten leuke winkeltjes.

Ik ben vorig jaar ook een weekendje naar Brussel geweest. We zaten toen recht tegenover de Zara, dus ik blij. Die is behoorlijk groot, maar wel een chaos. Er zit ook ergens (bij manneke pis in de buurt) een leuk winkeltje met ouderwets snoep, met lolly’s in alle smaken. Verder heb je gewoon een beetje de stadaard winkels enzo.

De nieuwstraat !

Als je maar bonjour kan zeggen en oui en non :stuck_out_tongue:
En ze zullen ook wel engels verstaan :’)