Brussel of Antwerpen?

Hoi! :slightly_smiling_face:

Ik ga volgende week in de meivakantie met een goede vriendin een dagje winkelen. Zij woont dicht bij de grens, dus we wouden een dagje naar België gaan. Het wordt Brussel of Antwerpen.

Nu is mijn vraag: Wat is een leukere (winkel)stad? We willen het liefst een dagje gaan, dus waar we ook wat kunnen eten en 's avonds eventueel een drankje kunnen doen.

Andere tips zijn ook welkom! (Gent is helaas echt te ver weg, dus dat wordt het niet.)
We gaan trouwens met de auto, dus dat is ook iets om rekening mee te houden haha.

Hmm ik woon in België en als ik zou moeten kiezen zou ik voor Brussel gaan! Ik denk dat je daar wel het meeste hebt (alhoewel je in antwerpen ook wel veel hebt) maar toch in brussel net iets meer! Het is alleen wel opletten met de auto! Het lijkt mij daar een hel om te rijden!

Ik volg, ik ga volgende week met een groepje vrienden weg, en wij wouden ook naar een van de twee ;p.

Ik denk dat het allebei een hel is met de auto. Verder ligt in Brussel (volgensmij) alles iets verder uit elkaar maar is het wel wat groter. Antwerpen blijkt kleiner en gezelliger te zijn.

Ik vond Antwerpen echt veel leuker dan Brussel.
Wij hebben in Antwerpen buiten het centrum geparkeerd wat gratis was. Vraag me niet waar precies, maar ik kan me herinneren dat het vlakbij een soort haven was. Toen was het nog een klein kwartiertje lopen naar het centrum.

Antwerpen is zoo leuk, Brussel is echt groot en ja je vindt er alles, maar Antwerpen heeft en een knus centrum en daar vlak bij een groot centrum met heel vele grote winkels van bekende merken.
(En ik zou me in Antwerpen ook net iets veiliger voelen)

Ik zou Antwerpen kiezen, je kunt daar op veel plekken goed parkeren
Als je naar Brussel gaat zou ik je aanraden om bij Autoworld te parkeren en dan met de metro te gaan