bruine nagels door haarverf

ja hoor, heb je eindelijk lange nagels waar je best trots op bent, ga je je haar verven en blijkt je handschoen kapot te zijn… resultaat–> 2 donderbruine vingers + zwarte nagelranden…
Ziet er lekker uit… iemand tip om het uit je nagels te krijgen?

citroensap? dat bleekt maar droogt wel je nagels uit

Toen ik bij de kapper was en er nog een beetje verf op me huid zat zei ze dat ik met het as van een sigaret het eraf kon halen. Niet geprobeerd want ik haalde het er onder de douche vanaf, maar misschien valt het te proberen?

hmm lastig ik rook niet en ken verder niemand die rookt… Ik heb maar een french manicure bij mezelf gemaakt, gelukkig valt het nu wat minder op.

was het pernamente of semi-pernament?

Whitening tandpasta en een oude tandenborstel? Dat helpt bij mij in ieder geval goed als ik verkleurde nagels van nagellak heb.

Permanente, dus het is er lekker ingetrokken

/

Misschien veel scrubben? en anders tot die tijd gewoon felle nagellak kleurtjes dragen… Balen dat je handschoen kapot is gegaan!

Ik zou het verder ook niet echt weten eigelijk… Suc6 i.i.g!

had ik ook een keer last van, ik kreeg toen het advies dat ik er nagellak remover overheen moest doen of as op mijn handen leggen en dat “insmeren”. Het hielp beide niet, maar uiteindelijk is het er gewoon afgesleten.

Of misschien kan je het proberen weg te halen met van die ontkleuringsdoekjes die je bij de kruitvat en zo kan halen

Waarschijnlijk werken de trucjes zoals sigaretten as en die reinigingsdoekjes voor haarverf niet. Dit heeft te maken dat de kleurpigmenten in de hoorn laag van je nagels is getrokken. Dit gebeurt ook weleens met nagellak als je geen base coat gebruik. Het enige wat helpt is dat die hoornlaag eraf slijt. Je zou het er bijvoorbeeld af kunnen veilen als het niet te diep is ingetrokken. Volgende keer als je gaat verven nagellak op doen voor het geval dat je handschoenen weer kapot gaan :stuck_out_tongue:

Heb ik ook vaker gehad met haarverf dat er verfrestjes achter mijn nagels bleven zitten. Handen wassen en nagelremover gebruiken werken niet echt. Had nog een fles met een restje terpentine staan en tot mijn verbazing werkt dit zeer effectief. Alleen je handen stinken een uur in de wind naar terpentine, maar even goed nawassen met zeep gaat die geur er ook uit.

http://www.kuldipsingh.net/catalog/catalog/images/TERPENTINE.JPG

Gaat er vanzelf af. En meestal zeggen kappers dat verf met verf te bestrijden is, en het klopt ook nog. Ooit zat het op mijn voorhoofd en toen ging ze met die verf het er af halen.

wat een onzin topic eigenlijk.

Bovendien kan dit in het grote haarverf topic

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-grote-haarverf-topic.-150167.0.html

Wel handig is om daarna iets van een olie, vaseline, handcreme of een bodylotion over je handen te doen. De terpentine is een vetoplosser en lost hierdoor je natuurlijke vetten die je huid beschermen op. Dus is het wel handig om iets erop te smeren zodat je huid toch beschermd is totdat de natuurlijke vetten weer hersteld zijn.

Gaat er vanzelf wel af