Bruine afscheiding

Ik heb al gezocht via Google maar kom uit op allemaal sites met zwangerschapsverschijnselen etc. Eén ding weet ik zeker en dat is dat ik niet zwanger ben. Mijn probleem is dat ik al ongeveer 2 maand heb van bruine afscheiding, dit komt iedere dag weer terug. Het is niet echt veel, maar wel dat ik elke keer een inlegkruisje moet indoen en dit vind ik erg vervelend. Nog meer mensen die hier last van hebben en weten wat er tegen te doen is?

Een vaginale infectie misschien? Een Soa?
Heb je het wel goed schoongehouden daar?
Ik zou het eigenlijk niet weten.

@beertjeschips Ik slik de pil en ben tussendoor ook normaal ongesteld. Ik heb wel wat gelezen over dat de pil te licht zou kunnen zijn, maar die slik ik inmiddels al 3 jaar…

Als je ongesteld bent (geweest) dan kan het oud bloed zijn.
Geen medicijnen geslikt, ziek geweest en toch seksueel contact gehad? Kan een zwangerschap niet uitgesloten worden.
Een infectie kan ook nog, want bruine afscheiding is niet gezond.
Doktertje en lactacyd voor de schoonheid.

ik zou even langs de huisarts gaan. waarschijnlijk is het toch iets van een lichte ongesteldheid ofzo.

@Lacrima Ik weet het ook niet maar ik dacht vraag eens hier eens rond voordat ik naar de dokter ga, daar heb ik zo’n hekel aan. Ja ik houd het wel schoon, ik douche iedere dag en dan gebruik ik zeepvrije wasgel.

Echt geen soa. Bruin spul in onderbroek kan ook gewoon door pubertijd zijn. Dat je dan gewoon afscheiding in onderbroek hebt…Hebben veel mensen op leeftijd hoor

Ik heb daar ook al een tijd last van! Heel vervelend want ik was me elke dag goed, ben ook aan de pil en ga er binnenkort een tijdje mee stoppen, kijken of het dan weggaat, anders weet ik het ook niet meer. Heb ook op google gekeken en sommigen zeggen dat het verstandig is dat je een uitstijkje laat maken, want het kan ook iets ernstigs zijn… alleen durf ik geen uitstijkje te laten maken, zie mezelf al liggen daar haha.

Dokter gaan, nooit lang mee wachten. Je kunt ook alleen even bellen om te overleggen met de assistente misschien kun je dat eerst doen? die weten ookwel veel

Ik had dat ook voordat ik voor de eerste keer echt ongesteld werd. Ik denk dat het daar iets mee te maken heeft of dat het gewoon oud bloed is.

Ik heb m’n moed bij elkaar verzameld en ben vanmiddag naar de dokter geweest. Omdat ik verder geen pijn klachten heb en de afscheiding bruin is en niet rood, heb ik een andere pil gekregen; de 3 fasen pil. Omdat ik geen pijklachten heb etc. was verder onderzoek niet nodig. De dokter zegt dat het precies dezelfde pil is als wat ik nu heb, alleen de hormoon opbouw is anders. Ik moet nog wel de strip afmaken van de oude pil, stopweek inlassen en daarna beginnen met de nieuwe pil. Als het na 2 maand nog niet veranderd is moet ik opnieuw langskomen. Hopelijk blijft het straks weg!

@X_A_X Ik zou echt naar de dokter gaan als ik jou was, anders haal je allemaal nare dingen in je hoofd net als wat ik heb gedaan!

Wat goed van je! Hoop voor je dat het straks wat beter gaat, ben benieuwd! Ik heb er zelf al een half jaar ofzo last van, na m’n menstruatie niet gelijk… maar ongeveer ander half week voordat ik ongesteld moet worden begint het al, heel vervelend! Ga nu ff stoppen met de pil en als het niet overgaat ga ik er ook mee naar de huisarts.

ik heb het zelfde, maar dat komt door mijn spiraaltje, heb het al 5 maanden. binnenkort echo.
Ehm ik snap dus hoe rot het is :stuck_out_tongue:

geen idee hoe jij er aan komt :slightly_smiling_face:

Ik had dat ook met mn pil, bij mij ging het helaas bij geen enkele weg, op een gegeven moment was ik iedere dag van de maand ‘ongesteld’ (nouja, spotting dus, met vooral oud bloed.)

@BratPack Hoe is het bij jou opgelost dan?

@X_A_X Een andere optie is was inderdaad even stoppen met de pil. Hopelijk stopt het bij jou ook als je stopt met de pil, ik ben benieuwd!