bruin worden met foundation?

Heee!
word je met foundation nou eigenlijk wel bruin?
x

i don’t know for sure… maar het líjkt me wel, aangezien foundation niet echt werkt als zonnebrand ofzo :’)
ik denk dat zon er gewoon ‘doorheen’ gaat…

Je hebt foundation met UV bescherming, maar zonder is het best slecht om mee in de zon te gaan aangezien het in je huid ‘brandt’. Ik denk wel dat je er bruin mee wordt, maar dat het wel slecht voor je huid is.

Dit wilde ik ook weten :grinning:

je wordt er bruin mee hoor. foundation op zich houdt geen zonnestralen tegen. het kan wel zijn dat er een uvfilter in zit en dan zal die het mss een beetje vertragen maar dan is die meestal nog steeds te laag om ervoor te zorgen dat je geen kleur krijgt.

ik zou misschien als ik op vakantie was en ging zonnen geen foundation op doen.
lijkt me niet fijn als je hetook nog eens mengt met zonnebrand creme.
want dat smeer je op je huid…
en ik denk dat het veel beter voor je huid is om geen foundation op te doen als je gaat zonnendenk je niet?

Op vakantie gebruik ik het zelf niet, maar je wordt er wel bruin mee, het laat gewoon zonlicht door. Was toevallig pas een vraag over op beautygloss.nl.

-

Dit geldt écht alleen voor foundation met een spf. Van beautygloss gekopiëerd:

Word je zonder make-up op sneller bruin dan met make-up op?

Nee! Veel vrouwen denken dat make up een beschermend laagje aanbrengt en je dus niet bruin wordt. Maar dat is niet zo! Make up is net zo iets als creme, of vaseline, het legt er wel een laagje op maar de zon schijnt er gewoon doorheen. Behalve als er spf in je foundation zit - dit is een zonbeschermingsfactor, die je huid dus beschermt tegen verbranden etc. Alleen de hoeveelheid spf in cosmetica is vaak nieteens echt genoeg voor een zonnige dag, daarvoor zou je een aparte spf creme moeten gebruiken.