Bruin naar blond

hoi Girls, ik heb een half jaar geleden mijn haar bruin geverfd.
Ik wil graag terug naar blond en ben naar de kapper gegaan,
maar die wilde mijn haar niet blonderen. Zelf heb ik een vriendin
die met 2 sprayblonds en 2 pakjes allerblondste verf weer blond is
gegaan. Zal ik dit ook doen? x

Hmm van bruin naar blond gaan is best wel riskant.
Zou het toch door een kapper laten doen.
En dan eerst 2 of 3 sessies highlights en daarna blonderen.

Ja, mijn haar is nu best licht bruin maar er zijn allemaal soort blonde vlekken erdoorheen. Het is echt niet mooi… Ik denk dat ik maar gewoon spray blond ga doen; en dan eerst een plukje helemaal onderin en kijken hoe dat uit komt ofzo. Maar zo kan het echt niet hoor; anders verf ik wel nog een keer donker want nu zie ik er niet uit…

Echt, ga gewoon naar de kapper. Zoveel meisjes maken hun haar helemaal kapot omdat ze het zelf willen doen, en verven is nog niet zo erg, maar blonderen des te meer.

Als je huidige kapper het niet wil doen, zoek dan desnoods een andere. Maar weet dat er een reden is dat je huidige kapper het niet wil doen. Hij wéét dat die behandeling je haar te hard zou beschadigen als hij het zou doen.

En oja, als je een bos stro op je hoofd wil dan moet je vooral blondspray en die shit gebruiken. Maakt je haar helemaal kapot.

zou naar een andere kapper gaan dan;)

hoe donker ben je, en naar hoe licht wil je?
wat is de conditie van je haar?

Ik ben zelf van donkerbruin naar platina (bijna wit) blond gegaan.
mijn haar lijd er niet echt onder, mijn haar is gewoon gezond.
maar dat is echt per persoon verschillend.
en je moet het natuurlijk ook niet te vaak doen!
Ik zou naar kinki kappers gaan. doe het iig niet zelf!

edit: oh ik lees dat het lichtbruin is & je blonde ‘vlekken’ hebt.
als de conditie van je haar een beetje goed is moet het lukken.
ik zou echt naar kinki kappers gaan. www.kinkikappers.nl voor de fillialen.
en als die niet in de buurt is, gewoon naar een andere gaan (:

Verven is nog niet zo erg als blonderen?
In verven zit hetzelfde spul als in ontkleuring… het moet toch de haarschubben open krijgen en daar is een zuur voor nodig.
Enige verschil is dat er in de normale drogisterij haarkleuringen maar max 6% van dat zuur zit en de meeste werken op 3%
Maar verder werkt het met hetzelfde idee en het is dus ook gewoon slecht voor je haar.

OT: blond spray kan prima hoor! Zorg wel dat je lekkere maskers en een goede conditioner in huis hebt.
Als het zonnetje buiten schijnt kan je het best met je ingespoten haar in de zon gaan zitten, dan werkt het sneller.
Het kan wel zijn dat je haar iets rossig ervan wordt, omdat je toch met ontkleuring op bruin haar gaat werken, maar je kan daarna, zoals je zelf al zei, gewoon je haar blonderen om het rossige eruit te krijgen.

Sprayblond is heel slecht voor je haar. Ik gebruikte het vorig jaar ook. Maar de kapper zegt dat het nog heel lang door blijft werken. Dus je haar word elke keer weer beschadigd.
Ik zou gewoon naar de kapper gaan en het daar laten doen.

De kapper wil gewoon graag dat zij dat soort dingen kunnen blijven doen :slightly_smiling_face:
Spray blond is gewoon verdunde ontkleuring, als de spray langer door blijft werken dan is dat ook zo met ontkleuring.
Van ontkleuring is al bekend dat het langer door blijft werken dan het moment dat je het uitspoelt, dus dan is de spray niet anders in zijn soort.

Het enige verschil met dingen zelf doen en laten doen is dat kappers vaak meer verstand hebben van de conditie van je haar en hoofdhuid, waardoor zij horen in te schatten wat het beste is met zo min mogelijk schade.
Ze kunnen je adviezen geven over kleuren en type kleuringen, hoe je haar geknipt moet worden en welke producten je het best kan gebruiken voor jouw type haar.

Weet je dit soort dingen zelf en kan je het ook zelf dan moet je het gewoon zelf doen.
De kapper heeft namelijk geen extra producten die beter zijn en die niet te krijgen zijn voor particulieren.
Groothandelverf (waar de leveranciers die bij kappers leveren ook hun producten stallen) zijn tegenwoordig overal te koop, hetzelfde geldt voor verzorgingsproducten.

De enige reden waarom kappers zeggen dat hun producten minder slecht en beter zijn is omdat ze geld willen verdienen, vooral in deze tijd waarin toch minder mensen naar de kapper gaan is het geld hard nodig.
Het aansmeren van producten en diensten zit ook in de opleiding en krijg je vaak intern tijdens je stage te horen.

Blond spray kan je dus echt wel veilig gebruiken.
Je moet alleen niet vergeten dat je met peroxide werkt en dat het dus ook net zo werkt.
Verzorg je je haar met maskertjes en conditioners; dan is er niks aan de hand.

Als je geen ‘goud’ kleuren in je haar hebt geverfd (goudbruin, goudlichtbruin, je begrijpt het wel ) Dan kan je er makkelijk zelf overheen verven, als je dat niet hebt gedaan (dus wel goudkleur hebt geverfd) en je doet het dan zelf, wordt 't oranje.
Ik spreek uit ervaring, ben al vaak van haarkleur gewisseld
Maar als je ‘vlekken’ hebt, kun je het misschien ook nog wel met een anti-roos-shampoo wassen om het eruit te krijgen…

Ik heb de fout gemaakt om het zelf te doen vanaf rood, en mijn haar werd een oranje blond en m’n punten waren weg geschroeid. Ik doe het echt nooit meer zelf!

Geen blondspray gebruiken, het is écht funest voor je haar! Een vriendin van mij had echt PRECIES hetzelfde probleem als jij nu hebt, die heeft 2 blondsprays gebruikt en kon het kort knippen…