Bruiloft zus!

Hoi

Mijn zus gaat morgen trouwen en als kado wil ze graag geld. Ik ben de hele dag uitgenodigd maar weet niet hoeveel ik moet geven. Ik ben zelf bezig met een bedrijf en al het geld wat ik over hou MOET op de spaarrekening. Niet dat ik gierig ben ofzo maar mijn zus heeft 170 mensen uitgenodigd al haar collega en van het leger des heils en van verloofde van me zus natuurlijk ook, en ^ze mogen allemaal de hele dag komen. Dus eigenlijk maakt het dan toch niet veel uit?!

Please help me want het is morgen al

Niemand? Ik moet zo naar een pin automaat en daarna naar school dus dan heb ik ook geen tijd meer…

Het is dan voor man en vrouw toch?

Als het voor het stel is 50, dan reken je voor ieder 25? Maar aan de andere kant, als je geen geld hebt, geef je toch gewoon 30? 15 voor ieder?

Dit en ik denk ook wel dat je zus het wel begrijpt hoor.

Ik denk dat ik 40¤ geef. Ik weet het echt niet. Denk dat ^ze het niet erg vind. Reden ook dat mijn nichtje wordt gedoopt en mijn zusje een Noors feest heeft.

Ik zou 50 doen. het is toch je zus.

Ik zou voor je zus eig wel een uitzondering maken. Mss zelfs meer geven, maar ik begrijp dat je dat gewoon niet kan. Ik zou idd ook 50euro geven.

Al denk ik dat ze het ook wel zou begrijpen als je minder gaf hoor. Ik zou persoonlijk alleen wel meer geven voor je zus en bij de rest eventueel wat minder als het echt noodzaak was.

Ik zou eerder iets persoonlijks erbij doen, ookal vraagt ze voor geld. Dat je bijvoorbeeld 30euro geeft en dan nog een fotoalbum ofzo erbij maakt van foto’s van je zus en haar verloofde. Maar goed, ik snap dat je dat binnen 1 dag niet meer zo gauw in elkaar geflanst krijgt haha.

Toch vind ik het raar hoor, geld geven aan je zus. Maargoed. kun je niet een beetje geld geven en nog een klein cadeautje? dus bijv. 20 euro en nog een cadautje?
Ik zou aan mijn zus echt niet alleen geld willen geven, maar dat ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe goed de band tussen jullie is.

Veel plezier morgen :slightly_smiling_face:

Ik snap het anders wel. Zo’n bruiloft is ook niet goedkoop en veel mensen gebruiken dat geld dat ze krijgen om die bruiloft ‘af te betalen’ of om een huis van te kopen. Ik zou zelf ook veel liever een mooi bedrag krijgen, dan een cadeau wat heel lief bedoelt is maar waar je eig niks aan hebt :confused:

Toch vind ik dat je dat als bruidspaar niet kunt verwachten. Jij bent degene die er voor kiest om een bruiloft te houden en nodigt mensen uit, dan moet je dat ook kunnen betalen. Als je echt wil kun je namelijk ook gratis trouwen.

Ik zou gewoon geven wat je kan missen en wat je er aan uit wil geven. Zoals jij zei, die 40 euro, lijkt me prima. Als je er dan een mooie kaart met een lieve boodschap bij doet vind je zus het vast al heel fijn dat je iets geeft. :slightly_smiling_face:

Je weet toch al een tijdje dat ze gaat trouwen, neem ik aan? Dan had je daar ook voor kunnen sparen. Ik zou 100 euro geven, dan heb je in ieder geval de kosten die jij op de bruiloft maakt afgelost en houden ze nog wat over om iets anders mee te doen.

Ik had eerder een kadootje gegeven, als het je zus is? Maar ik denk dat je met 40 euro wel goed zit.

Het is ook niet dat ze er letterlijk om vragen. Ik vind het gewoon gepast om een net bedrag te geven. Mss dat je idd 30 euro geeft en aanvullend iets sentimenteels. Maar ik vind het dus gewoon gepast. Een bruiloft is een begin van iets nieuws en iets moois. Het kost ontzettend veel geld, dat weet iedereen en dan vind ik niet dat je zomaar aan kan komen met een peper- en zoutset.

En dit gaat om haar zus heh. Iemand waar ze wss heel close mee is. Ik zou in haar situatie liever meer voor haar zus geven en wat praktischer omgaan met haar geld voor haar nicht (en vriendin?). Een opmerking als ‘je kunt ook gratis trouwen’ vind ik al helemaal ongepast. Zeker als het om je zus gaat. Je gunt haar toch iets leuks. Zo’n bedrag is een gebaar dat je hun huwelijk steunt en wilt helpen met een goede start.

Kan je geen goedkoop boompje halen en dan van die 2 euro krasloten erin hangen?
Als geldboom zeg maar?
Iemand die ik ken had vaniedereen krasloten gehad, en die hadden zelfs nog winst op de bruiloft :"P

Zo ken ik hem ook ja (maar ik houd mezelf er ook nooit aan). Ik zou toch 50 geven, en als dat echt niet in je budget past, dan 40. Maar ik zou er wel nog een leuke kaart of iets bij doen, want anders is het zo onpersoonlijk! en het is toch je zus…

Ik zit nu trouwens heel hard te denken wat ik mijn zus heb gegeven toen zij ging trouwen…

Mijn ouders gingen naar een receptie (dus niet met uitgebreid eten) en gaven 20 euro per persoon en bloemen. En zij gaven dan nog het minste blijkbaar. Ze vonden het zelf al heel veel maar blijkbaar niet. Ik vind eigenlijk dat je toch zeker 80 euro moet geven, een bruiloft is duur hé en het is je zus.

Ik zou 50,- en een bloemetje/kaartje.