Bruiloft-zingen-zenuwen-Tips?? pleasee!

Heeyy meiden!

Ik had eigenlijk een vraagje; Ik ben pas uitgenodigd om op een bruiloft te komen zingen voor ‘de eerste dans’ zegmaar alleen ik ben heel snel zenuwachtig en er komen rond de 80 mensen. Hoe leuk ik het ook vind ik ben erg bang dat ik ga trillen en dat mensen dat dan zien of mijn stem, hebben jullie misschien tips om minder zenuwachtig te zijn voor pubiek?

Alvast heel erg bedankt!

Als je trilt met je stem zeg je gewoon dat je emotioneel bent, kan best op een bruiloft! Je kunt wat ademhalingsoefeningen doen om te ontspannen.

Misschien door alvast te oefenen voor je gezin, daarna voor een groepje vrienden en daarna voor, weet ik het, je hele familie?

Oefenen en diep ademhalen, niet oppervlakkig. Dus echt via je buik en niet alleen je borst. Dan heb je meer controle. En oefen, oefen oefen! Dat je het stuk helemaal uit je hoofd kent, zodat je geen zenuwen hebt of je de tekst wel weet etc. Dat moet vanzelf gaan zodat je alleen hoeft te focussen op hoe je het zingt.

Gewoon denken ’ je kunt het ’ dat helpt voor mij tegen de zenuwen, succes x

Oh ik ken dit! Heb een paar maanden ook op een bruiloft gezongen,was voor mij ook de eerste keer. Gewoon het liedje veeeel oefenen, gewoon oefenen en oefenen. Als je het zó goed kent, kan je daar al minder zenuwen voor hebben! Hielp bij mij toch!
Gewoon niet te veel nadenken en gewoon gaan! Is een super ervaring, gewoon plezier hebben! Veel succes ook ^^