Bruiloft fotograferen

Hey, heeft iemand hier ooit weleens een bruiloft gefotografeerd, waar moet je dan op letten? :slightly_smiling_face:
Ik mag namelijk misschien bij de bruiloft van m’n buren fotograferen, maar ik wilde weleens verhalen horen van mensen die dat al eens hadden gedaan :slightly_smiling_face:

Nog nooit gedaan, maar het lijkt me handig dat je de bruid & bruidegom fotografeerd (niet zoals bij die film, eh, Love Actually :’) )

[i]wat leuk ellen!
eeehm
doe anders wat inspiratie op,
je kunt vast wel via hyves aan pasgetrouwde stelletjes komen,
of fotografie albums op een forum/site/weetikveelwaar!

ik denk dat het goed is om met je buren te praten,
wat verwachten zij?
willen ze hun moment alleen,
of juist heel veel van de gasten,
moeten er bepaalde “groepsfoto’s” gemaakt worden.
dat soort dingen! [/i]

Ik heb in juni een bruiloft gefotografeerd!
Het is echt super leuk!!
Je moet gewoon goed zorgen dat écht alles vast gelegd wordt,
en gewoon denken: Beter te veel foto’s dan te weinig.
Ook moet je foto’s van verschillende kanten nemen.
Als ze bv de auto uitstappen, foto’s van de linkerkant en rechterkant maken.

En wat jemappelledenise zegt: Goed met je buren praten wat zij echt het liefst willen, want daar gaat het natuurlijk om! :wink:

Succes ermee!
x

Ik heb geen ervaring, maar ik weet wel dat je goed op moet letten met de belichting ivm contrasterende kleuren (zwart pak, witte jurk).

Oke, ja ik denk dat ik hem gewoon op automatisch zet? Want ik mag een spiegelreflex lenen (Canon) en ik wil niet al te veel instellingen veranderen, want dan zijn de foto’s misschien helemaal mislukt ofzo.
Weet iemand op welke stand ik hem het best kan zetten?

Lijkt me best wel een eer, als je dat mag doen!

Ik zou niet op automatisch fotograferen want dan kan je net zo goed een compact gebruiken als het ware. Ik zou vragen of je die camera al wat weken van te voren mag lenen om zo van alles uit te proberen.

Een bruiloft is een hele belangrijke dag voor degene die gaan trouwen (en de familie) en als ze jou inhuren verwachten ze natuurlijk hele mooie foto’s. Ik denk dat je veel moet oefenen van te voren met portretten en dergelijke.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idd, ik weet hoeveel ervaring je hebt met fotografie (en ik wil je niet bang maken), maar ik geloof niet dat het leuk is wanneer je foto’s van je bruiloft nogal amateuristisch zijn (lees: slecht belicht, bewogen, vanuit vreemde hoeken, scheef, etc.).
Als je niet heel veel ervaring hebt iig even oefenen, wanneer je dat wel hebt dan mag je dit berichtje als nutteloos zien ;p

En idd: van alles foto’s maken! Van gasten, het eten, het gebouw, etc. Dat vinden ze alleen maar leuk. Liever teveel dan te weinig foto’s (:
Succes!

Ja klopt, ik heb een keer met een slr gewerkt, heel kort. Toen heb ik geleerd hoe ik scherp moest stellen. Misschien krijg ik 'm een weekje van te voren mee maar dat is nog niet zeker, en heel misschien heb ik tegen die tijd zelf een slr.

Ja ik ben ook zeker van plan om veel foto’s te maken, misschien gaat m’n vriend mee & ik neem sowieso mijn eigen (compact) camera mee, die heeft ook best goede kwaliteit. Dan kan m’n vriend ook nog foto’s maken :slightly_smiling_face: