Brugwup.

Sinds 2 weken zit ik op de middelbare school, maar elke ochtend als ik op school zit, dan ben ik een soort van bang… Dat ik me boeken vergeten ben, of omdat ik iets niet heb gemaakt ofzo…

Ik vind het nogal irritant, help me :slightly_smiling_face:

x

Wat komen er veel Beliebers op GS :’)

OT: dat gaat langzaam wel weg, wanneer je wat langer op school zit denk ik.

Als je gewoon je rooster er bij houdt wanneer je je boeken in je schooltas doet hoef je je daar iniedergevaal geen zorgen over te maken. & als je gewoon al je hw altijd noteert in je agenda en het gewoom maakt hoef je je daar ook geen zorgen over te maken. (:

Zo erg is het niet als je een keer je boeken vergeet of je huiswerk niet gemaakt hebt. Ik had dit in de eerste aan het begin ook vaak, toen keek ik 's ochtends voordat ik wegging altijd nog even in m’n tas, maar bij mij is het vanzelf over gegaan.

gewoon iedere avond (minstens een uur voor je gaat slapen) je agenda checken en je tas inpakken.

Oh ik ben dat nog, maar dat komt omdat ik echt bijna altijd is vergeet. XD

Inderdaad 's avonds controleren (1x is genoeg, ik heb zelf namelijk wel eens juist iets belangrijks eruitgehaald XD) en verder is het niet zo erg als je het een keertje vergeet. Briefje met dingen die je echt niet mag vergeten (verslagen enz.) op de deur helpen ook!

meestal vinden leraren het niet zo erg als je iets vergeet hoor! en het gaat inderdaad vanzelf wel weg, ik raakt altijd helemaal in paniek als iets was vergeten maar dat was na een paar weken weg (:

Gewoon, alles in je agenda opschrijven en alles de avond van tevoren checken.

Je went er vanzelf aan, en dan vergeet je ook minder snel dingen.
Verder is het vaak zo dat leraren er bij eerste klassers meer begrip voor hebben als ze iets zijn vergeten, puur omdat alles nog nieuw en spannend is.

• Al je huiswerk in je agenda opschrijven (& maken natuurlijk).
  • 's Avonds je tas inpakken, zodat je zeker weer dat je alles hebt.

Geen paniek! Zo erg is het niet als je een keertje iets vergeet. (:

dat heb ik nu, nu ik naar het mbo ga. Ik heb het gevoel dat alles fout kan gaan. En ik begin morgen haha.

Ik had het vorig jaar ook maar dat trekt wel weer weg hoowr
zorg gewoon voordat je de deur uitgaat alles ff checkt
en na een week heb je er geen last meer van

Dat went wel.

• 's Avonds inderdaad je tas inpakken, en dan goed kijken of je alles hebt.
  • Als je je huiswerk af hebt van een vak, markeer het dan met een markeerstift, dan kan je goed zien wat je wel en niet gedaan hebt.
  • Maak voordat je aan je huiswerk begint een planning wat je allemaal wilt doen, dan vergeet je niks.

Gaat na een tijdje wel over. Zet anders groot in je schrift: HET IS MAAR SCHOOL!!
Want het is maar school ^^