BRUGTIPS!

He allemaal… Ik ga dus byna naar de brugklas…
Ja dan ben ik een Bruggo/Brugpieper of whatever ; *Niet gaan lachen :stuck_out_tongue:*
Hebben jullie maybe tips ofzo?
xx

Niet je tas te laag hangen bij een schoudertas (Bij mij op school lopen ze met de tassen op de enkels)

Hahaaaa.
Naja ik ben 1.67 dat is best wel groot vergeleken met de anderen uit myn klas =]
Dus denk dat dat wel wat meevalt xD

Ik ook :grinning:
Volgend jaar 3e klasser

.

Niet bang zijn en met iedereen wat praten…
met mij kwam het vanzelf wel goed… :wink:
Oja en niet zoooon map meenemen want dat is verschrikkelijk onhandig…

Gewoon doen en als iemand er wat van zegt of negeren of je moet wel een hele goede comeback hebben anders gewoon niet op reageeren

Thnx

Gewoon jezelf zijn, leuke eastpak nemen dus geen kipling ofzo :stuck_out_tongue:
Verder stelt het eigenlijk niet zoveel voor, even wennen na 2 weken zit je er helemaal in :slightly_smiling_face:
Oja en er voor zorgen dat je je klasgenoten een beetje leert kennen… zitten vast wel wat leuke bij.

Erbij lopen alsof je er al jaren zit. :slightly_smiling_face: Als de bel gaat niet meteen naar het lokaal rennen of erger nog… er al staan (deden wij soms in de brugklas) gewoon rustig met iedereen blijven praten en nog ff voor de 2e bel naar het lokaal. Oja, en niet in de buurt van pasgeverfde muren komen, want daar gaan de meeste op onze school de fout in :stuck_out_tongue:

Ga alsjeblieft geen spelletjes als tikkertje nso in de pauze doen…en niet keihard rennen om op tijd te komen terwijl je nog 5 minuten hebt '¬¬

-Geen grote tas nemen die helemaal boven je schouders uittorent
-geen schoudertas die bij je enkels hangt (ziet er niet uit)
-kleed je niet ouder dan je in werkelijkheid bent(maar zie er ook niet uit als een kleuter)
-geen hoerenkleding
-niet op hakken lopen als je dat niet kan
-niet arrogant doen
-Niet gaan gillen en schreeuwen en dom doen in de pauzes(zoals met flesje water naar elkaar gooien, want je raakt zo een hogere klasser en dan ben je DOOD)

Dit zijn zowat alle die in de topic genoemd worden en het klopt.

Maar hoe je het ook went of keert: ik denk dat de meeste hogere klassen het niet kunnen weerstaan om je “brugsmurf” of “hey daar loopt een tas met een kind achterop” naar je te roepen.

Ik in elk geval niet :3

Normale tas, geen felle kleding (bij mij lopen ze allemaal met rode schoenen, knalgele broek en een felblauw shirtje bv), geen hakken, niet hoerig doen. En al helemaal niet arrogant, maar ook niet te onzeker.

Schoudertas hoog rugtas laag (:

En voor de rest zie je ut vanzelf.

Je normaal gedragen.
De brugklas is geen big deal.

-Normaal kleden
-Gewoon Eastpak tas
-En niet spastisch doen in de pauze of op elk ander moment op school
-Geen ruzie uitlokken

Dat was het succes :wink:

Uhm tsja, alles is hier zowat al genoemd.
Maja, je kan altijd wel aan de tassen zien wie er een brugje is :grin:
Vooral als je zo’n hele nieuwe kipling tas hebt.

uhm niet zo kinderachtig doen. Maar bij ons op school pesten ze de 1e klasers enzo niet.

egt waar n_n Nou wy martelen ze gna gna gna

Precies, onze school is uit gebreid van bovenbouw havo en vwo, tot alle klassen en niveau’s: en tijdens de proefweken die ze hier hadden hebben ze nou al voor overlast gezorgd dus ze gaan eraan =B