Broze nagels

Dag meiden,

ik heb altijd al slechte nagels gehad, maar de laatste tijd is het wel heel erg. Mijn nagels zijn erg ribbelig en er zitten vaak gescheurde laagjes of haakjes aan.
Ik eet wel gezond en gevarieerd, genoeg eiwitten en vitamines. Helaas kan ik eigenlijk geen nailhardner gebruiken, omdat ik in de zorg stage loop en ik geen nagellak op mag ivm hygiene en korte nagels moet hebben. Mijn nagels zijn altijd kort, ik knip ze, omdat vijlen erg lastig is met zulke zachte nagels. (ze buigen ook erg makkelijk om) Ik weet dat knippen slecht is, maar ik doe dat al jaren en het is nooit zo erg geweest.

Hebben jullie tips? Er mag dus geen laagje lak achter blijven op mijn nagels…

Nagelriem olie gebruiken, daar worden je hele nagels gezonder van. En misschien een glasvijl proberen? Die vind ik zelf erg fijn, en als je voorzichtig doet kan het ook met zachte nagels.

een nagelmasker? of handcreme gebruiken helpt el heel goed voor droge nagels
Ik had ook scheurtjes maar door handcreme werden mijn nagels at vetter en gingen de scheurtjes ewg

thanks meiden voor de tips! :slightly_smiling_face:

Dit heeft bij mij heel erg goed geholpen !

Lush lemony flutter of soortgelijke producten gaan smeren :slightly_smiling_face:. Als je al zoveel ribbeltjes hebt zijn je nagels inderdaad droog: dan kan je bter geen nagelverharder gebruiken, dat droogt namelijk nog meer uit.

zelf heb ik bijna hetzelfde als jij :0 wat bij mij wel werkt is heromé voedende nagelolie, die kun je gewoon kopen bij douglas volgens mij. hij laat niet echt een laagje achter op je nagels ofzo,ja mischien een heel klein beetje olie, maar als je er bijvoorbeeld mee gaat slapen dan is het de volgende ochtend gewoon ingetrokken zegmaar. zelf heb ik ook een glasvijl van herome en die werkt ook goed. ook handcremes kunnen helpen, volgens mij zijn die van nivea enzo gewoon wel goed. zelf heb ik eentje van de i love… limited edition set van de douglas,erg fijn en ruikt ook lekker naar witte chocolade!!!

Visolie tabletten! (’:
Deze maken oa je nagels sterker.

Hier een artikeltje: http://mens-en-gezondheid…solie-als-supplement.html

Even random wat gekopieerd:
‘Het kan een positieve invloed hebben op o.a de volgende aandoeningen:
broze/zachte nagels’

Ik zou dan een creme pakken die nagelverhardend werkt, of een olie gebruiken die intrekt en niet op je nagel als een verharder blijft zegmaar.

Ik hoorde laatst dat je meer zink nodig had als je nagels broos waren. Dus misschien zinkpillen (als die bestaan)

Ik zou toch maar je nagels gaan vijlen met een vijl, want daar worden ze sterker en minder broos van.

Slik extra vitamine B. Iets er op smeren geloof ik niet in, is net als die zogenaamde cremes om slanker te worden of littekens weg te krijgen, dat trekt namelijk in de opperhuid, terwijl het daar onder nodig is, dus lijkt mij sterk dat een spul voor je nagels wel door de nagels heen kan. Trekt altijd alleen in het bovenste laagje. Je moet iets hebben dat van binnen uit werkt, zoals dus vitamine B pillen. Ik slik ook vitamine B pillen speciaal voor haar en nagels, (mijn haar is nog erg dun, whaha maar dat is genetisch) maar mijn nagels zijn keihard , super sterk, niet eens om te buigen als ze wat langer zijn.

badje met olijfolie

Als je er wat geld voor over hebt, manicure? En anders heb je ook nog van die setjes van Herôme die je kan halen voor nagelverzorging.

iedereen bedankt voor de tips. Ik zal eens kijken of ik voor pillen (zink/vitB) of nagelolie en maskers ga en toch eens proberen te vijlen. Handcreme gebruik ik al, ivm droge handen. Het is toch wel fijn als men niet aan je handen kan zien dat je in de zorg werkt haha (slechte nagels en droge handen ivm het vele wassen/handschoenen/alcohol).

als je olie wilt gebruiken neem die van essence nail oil , oranje buisje/potje doorzichtig witte dop en hij is klein → http://www.essence.eu/nl/…erzorging/product/-1.html

je hebt heeeel weinig nodig voor alle tien nagels

Gezond eten en veel melk drinken, je nagels groeien van binnen uit dus pak het probleem ook daar aan.

Dat melk helpt voor betere nagels is niet waar, maar gezond eten en voldoende vitamines en voedingsstoffen binnen krijgen is wel belangrijk, sowieso voor je hele lichaam.

Ik heb zo’n amandel nagelriem olie en die helpt wel heel goed bij mij. Ik verzorg altijd eerst mijn nagelriemen en smeer dan de olie uit over mn gehele nagel en gebruik dan 1 kant van zo’n polijst vijltje om het erin te masseren. Sinds ik dat doe zijn mijn nagels veel harder geworden.

Nagelverharder droogt je nagels juist uit! Beter is een product zoals Orly Nailtrition.