Broze nagels

Dag meiden,

ik heb altijd al slechte nagels gehad, maar de laatste tijd is het wel heel erg. Mijn nagels zijn erg ribbelig en er zitten vaak gescheurde laagjes of haakjes aan.
Ik eet wel gezond en gevarieerd, genoeg eiwitten en vitamines. Helaas kan ik eigenlijk geen nailhardner gebruiken, omdat ik in de zorg stage loop en ik geen nagellak op mag ivm hygiene en korte nagels moet hebben. Mijn nagels zijn altijd kort, ik knip ze, omdat vijlen erg lastig is met zulke zachte nagels. (ze buigen ook erg makkelijk om) Ik weet dat knippen slecht is, maar ik doe dat al jaren en het is nooit zo erg geweest.

Hebben jullie tips? Er mag dus geen laagje lak achter blijven op mijn nagels…

Nagelriem olie gebruiken, daar worden je hele nagels gezonder van. En misschien een glasvijl proberen? Die vind ik zelf erg fijn, en als je voorzichtig doet kan het ook met zachte nagels.

een nagelmasker? of handcreme gebruiken helpt el heel goed voor droge nagels
Ik had ook scheurtjes maar door handcreme werden mijn nagels at vetter en gingen de scheurtjes ewg

thanks meiden voor de tips! :slightly_smiling_face:

Dit heeft bij mij heel erg goed geholpen !

Lush lemony flutter of soortgelijke producten gaan smeren :slightly_smiling_face:. Als je al zoveel ribbeltjes hebt zijn je nagels inderdaad droog: dan kan je bter geen nagelverharder gebruiken, dat droogt namelijk nog meer uit.

zelf heb ik bijna hetzelfde als jij :0 wat bij mij wel werkt is heromé voedende nagelolie, die kun je gewoon kopen bij douglas volgens mij. hij laat niet echt een laagje achter op je nagels ofzo,ja mischien een heel klein beetje olie, maar als je er bijvoorbeeld mee gaat slapen dan is het de volgende ochtend gewoon ingetrokken zegmaar. zelf heb ik ook een glasvijl van herome en die werkt ook goed. ook handcremes kunnen helpen, volgens mij zijn die van nivea enzo gewoon wel goed. zelf heb ik eentje van de i love… limited edition set van de douglas,erg fijn en ruikt ook lekker naar witte chocolade!!!