Broodje roomkaas - V&D

Wie kent hem niet; het goddelijke broodje roomkaas van La Place bij V&D!

Ik heb het recept voor iedereen die dit heerlijke broodje een keer thuis wil maken.

Ingrediënten:

• 2 kuipjes zuivelspread (Euroshopper AH)
  • 1 créme fraiche
  • verse bieslook
  • zwarte peper

Bereidingswijze:

Knip een flinke hoeveelheid bieslook fijn boven een schaal met deksel. (wanneer je de verse kruiden van de AH gebruikt die verpakt zitten in een plastic bakje, dan neem je hier de helft van)
Schep hier een half kuipje créme fraiche doorheen. Doe de beide kuipjes zuivelspread erbij en roer tot alles goed gemengd is.
Draai tot slot flink aan de pepermolen. Om een lekkere smaak te krijgen is veel peper nodig!
Roer de peper goed door het mengsel tot een gladde massa.

Tips:

• Deze roomkaas is de 2e dag het lekkerst. Dan is de structuur iets minder zacht.
  • Om het echte V&D broodje na te maken heb je afbakbroodjes en ijsbergsla nodig.
  • Knip de resterende bieslook fijn en bewaar het in een boterhamzakje in de vriezer. Zo kun je het de volgende keer weer gebruiken en hoef je het niet opnieuw te kopen!

Oh ja: uiteraard kan deze roomkaas niet aan de echte van de V&D tippen. Desondanks is hij wel erg lekker en lijkt hij er wel op!
Het is vooral een goedkope oplossing waar je enkele dagen lekker broodbeleg van hebt.

Eet smakelijk!

Je kan die roomkaas af en toe ook kopen bij de v&d!

Moet je niet euroshopper roomkaas gebruiken? :slightly_smiling_face:

Ik vind dit broodje goddelijk.

Hahahaha en een ramp om een hele bak van te maken…
Dan bevriezen je handen, niet normaal.
Ik vind het trouwens helemaal niet zo lekker :stuck_out_tongue: En wij deden er niet alleen zwarte peper door geloof ik…

Jaa, de Euroshopper roomkaas heet geloof ik zuivelspread, vandaar! xD

Ik vind hem wel lekker, alleen bij de V&D doen ze er veelte veel op! Maar als je het zelf maakt heb je daar natuurlijk geen last van XD

Aahh, ik hóud van dat broodje. Maar hij is best wel prijzig voor wat je d’r voor terug krijgt. Super recept dus, lekker budget. :slightly_smiling_face:

Ik vind zo’n broodje heerlijk, maar er mag van mij ook wel de helft op qua roomkaas haha. En het is zo ontzettend ongezond, helaas :hammer:

Ik heb ze vaak moeten maken bij La Place haha, wij waren toch altijd vrij zuinig met de roomkaas hoor. Het rotte was dat de sla er eerst op moest en dan de kaas, dus als die sla bleef altijd plakken aan de lepel, en het mocht niet andersom :’)

Wij maakten het daar trouwens dus met gewoon kale roomkaas, bieslook, peterselie, een melange van zout en peper en dan nog verse bieslook er op het einde bovenop. Geen idee of dat alles was, is al heel erg lang geleden dat ik die heb moeten maken haha.

Misschien een domme vraag, maar zitten hier veel calorieen in?

In twee pakjes roomkaas zitten zeeer veel calorieen, en dan reken je het broodje en alles er nog niet bij

Helaas wel ja.
Hoewel het volgens mij vooral veel vet is.

DANKJE DANKJE. Ik hou van dat broodje, het is echt mijn favoriet. Ik vind 2 kuipjes roomkaas alleen wel een beetje veel, maar áls ik het een keer wil maken gebruik ik dit recept :grinning:

iel die heb ik echt nooit gelust. xdd komt door de bieslook, dat vind ik echt walgelijk. :'D

Ja het is ook niet voor 1 broodje hè :’)
Je krijgt er een hele bak van.
Alleen als je minder roomkaas neemt is de verhouding met de créme fraiche weer een beetje moeilijk, vandaar!
En graag gedaan :flushed:

Ah balen! Ik ben aan het afvallen, en ja dan is dit broodje wel lekker.
Nja, jammer dan! Too many fat haha.

Oh ja!! Dat is echt een ramp hahah. Ik smeerde de roomkaas er sowieso raar op. Ik deed het met de achterkant van de lepel want met de andere kant lukte het me helemaal niet. En dan waren die broodjes iets te lang gebakken, vielen ze uit elkaar omdat ze niet verder open konden…

Oeh, soms zou ik best bij de La Place willen werken, hahaha.
Maar aan de andere kant is me dat misschien iets te veel verleiding :’)

:upside_down_face: