brood dieet

Hoi allemaal,

Ik hoorde net van mijn vader dat dit een beroemd dieet was vroeger en erg effectief was. Dit vond ik op internet.

In de jaren tachtig was het brood-dieet een revolutionair dieet. Meer dan twee miljoen mensen gebruikten het brood-dieet om af te vallen. Het
brood-dieet was jarenlang enorm populair, tot het een beetje in de vergetelheid raakte. Onder de naam ‘broodwisseldieet’ heeft het Voedingscentrum Brood het dieet nu opnieuw gelanceerd.

Het brood-dieet werd in 1984 geintroduceerd door de Nederlandse arts dr. C.M. de Vos. Het dieet is een wisseldieet. De basis van het brood-dieet is dat je om de dag alleen brood eet met hierbij water, koffie of thee. Op de andere dagen mag je normaal eten. Zelfs een tussendoortje is dan toegestaan. Het idee is dat op deze manier de alvleesklier wordt getraind. Er wordt geen overtollige insuline meer aangemaakt.

Wit is ook gezond
Het brood-dieet werkt het beste wanneer je ‘donker’ brood zoals volkorenbrood of meergranenbrood eet. Maar het is sinds de invoering van moutmeel allang niet meer zo dat witbrood ongezonder is dan bruin brood. Wit brood bevat dezelfde voedingsstoffen. Ook witbrood bevat vezels, vitaminen en mineralen. In bruin brood zit alleen wat meer.

Veel voordelen
Het brood-dieet kent veel voordelen. Het is eenvoudig, het is gemakkelijk vol te houden en het werkt erg goed. Zeker wanneer je naast het brood-dieet besluit om meer te bewegen dan je normaal deed, kun je wel twee kilo per week kwijtraken. Bovendien is het brood-dieet goedkoop.

Iemand zin om dit uit te proberen? Of al ervaring?

xxx

hmmm ik houd enorm van brood, maar de hele dag alleen maar brood eten en dat om de dag gaat me te ver. Zou het misschien wel 1x per week kunnen doen. Ben benieuwd of mensen er dus ervaring mee hebben.

s’avonds ook brood? Lijkt me niks. Ben wel benieuwd of het echt werkt! En mag je dan zoveel brood eten als je wilt, en wat mag je erop doen? :face_with_raised_eyebrow:

Oh da’s chill. Ik eet vaak liever brood dan avondeten.

hmm klinkt apart. maar brood beleg is vaak ongezond…

getsie

ik vind het eig. best een leuk dieet, ik heb van heel veel mensen gehoord dat dit heel populair was en echt hiep.
en ik vind brood nog lekker ook, droog ook.
je mag er ook wel cup-a-soup bij drinken of een pistoletje inplaats van brood nemen.
ik zou dit wel willen uitproberen voor jullie haha, want ik wil wel wat kilootjes kwijt. en dan ook wel gezond eten op de normale dagen.
dan neem ik 3 dagen in de week een brood dag.

Brood is lekkor. Maar ik hou het toch maar bij gewoon elke dag normaal eten.
Ben wel benieuwd of het echt werkt…

Laat je hier weten of het echt werkt?

[i]haha bij mn opa vroeger werkte het avarechts.

het dieet houdt namelijk in dat je zoveel brood mag eten als je wilt , maar dan zonder beleg, en elke dag een andere broodsoort.

wat dacht hij dus; oooh dat is makkelijk. ene dag suikerbrood, volgende kerstbrood enz. hahaha hoe naief kun je zijn .[/i]

maargoed… wat ik probeer te zeggen. het helpt alleen als je hierdoor minder calorieen binnenkrijgt dan je behoefte. het gaat uiteindelijk toch om calorieen. als er minder in gaat dan dat je verbrandt, dan pas val je af. en dan maakt het niet uit of je nou chocola of brood eet (brood is wel verstandiger natuurlijjk :wink: )

Ja hoor. Twee kilo per week.
Zeker wanneer je 150 kilo weegt ofzo. Wat moet je op je brood doen dan? Niets? En het dan met water proberen weg te spoelen?
Hmm ik geloof niet in dieëten.
Maar ik vind brood wel ongelofelijk lekker, en ik neem ook vaak gewoon brood ipv ‘normaal’ avondeten… Dus eigenlijk neem ik al af en toe een brooddag ^^

óf als je meer verbrand dan je binnenkrijgt natuurlijk. dat is nog beter zelfs. :slightly_smiling_face:
lijkt me wel een fijn dieet trouwens. ik hou van brood

als er minder in gaat dan dat je verbrandt

als je meer verbrand dan je binnenkrijgt

komt op hetzelfde neer :wink:

en het ene is niet beter dan het andere. in beide gevallen krijg je te maken met een calorie"tekort". zorg dat dit niet meer is dan 500 kcal per dag. want anders wordt het ongezond. sporten is natuurlijk heel gezond voor je. maar een combinatie van bewegen en op je voeding letten lijkt me het meest haalbare voor de meesten van ons

Nee komt niet op hetzelfde neer.
In het ene geval beweeg je (meer verbrand dan binnekrijgt)… en in het andere geval eet je gewoon te weinig.

Toen ik brood uit mijn leven bande, was ik 10 kilo kwijt…

Klinkt best wel chill, haha. Misschien ga ik 't wel proberen!

als je “gewoon” eet (zo’n 2100 kcal) en heeeeel veel sport.

is dat dan ineens niet te weinig eten?

mijn calorie-behoefte ligt zo rond de 2800. als ik onder de 2300 kcal eet, is het al te weinig

:astonished:

ja ik snap dit dieet ook niet… brood is echt veel calorieën! kan je beter een rijstewafeldieet nemen :’)

Ja dan is het ook te weinig eten, maar dan heb je wel gesport. En lichaamsbeweging is goed voor je, dus ben je een tikkie gezonder bezig dan wanneer je ‘gewoon te weinig eet’.

sorry dat ik zo dom reageerde trouwens …
ik ben soms nogal een betweter :stuck_out_tongue:

daar gaan mn goede voornemens alweer