Brontofobie (onweer).

Hee allemaal (:

Ik heb dus brontofobie (fobie voor onweer) door iets wat er vroeger gebeurd is, en ik vind het zo vervelend.
Ik ben zo ontzettend bang voor onweer, als het onweert word ik heel zenuwachtig, onrustig, paniekerig, soms huil ik gewoon van angst. ALLES wat ook maar met stroom te maken heeft moet uit, 's avonds laat ik alleen een schemerlampje aan, en daar ga ik dan zo ver mogelijk vanaf zitten. als er onweer word verwacht zorg ik dat ik niet alleen ben, en ik kan nog nauwelijks helder denken. en zo kan ik nog wel even door gaan.

het vervelende is dus dat ik het al eng vind als ik alleen ben met mijn vriend.
mijn ouders hebben een sta caravan op een camping een halfuur hier vandaan. en ik zou eigenlijk vrijdag & zondagavond alleen zijn met mijn vriend hier thuis, en zaterdag avond bij mijn ouders op de camping slapen met mjn vriend, want we gingen bbqen. alleen nu heb ik het hele weekend op de camping geslapen omdat ik bang was dat het ging onweren.

hebben meer meiden dit, hoe gaan jullie ermee om?
hebben andere misschien nog tips?

EDIT: oke, oud topic, maar ik word gewoon nu al zenuwachtig als ik hoor wat er vanavond gaat komen ):
wat moet ik doeeeeeen?

Het is heel herkenbaar ik ben als dood voor onweer als klein kind al
en nooit meer over gegaan en bliksem inslag ik was erg bang dat engste wat me is overkomen ik was me altijd aan het verstoppen voor het onweer meestal ben met iets aan doen om om weer te vergeten

a

Bij ons is de onweer ingeslagen. vlak naast me in de meterkast. er kwam een enorme vuurbal o.o gelukkig stond de deur open, dus het sloeg weer naar buiten. anders was ik er nu misschien niet meer geweest. brrr.
heb nog nooit zo hard gerend.

bij ons zit de meterkast meteen links als je binnen komt, ik stond naast de meterkast voor de deur, die dus open stond.

Ik was vroeger, nou ja nooit echt bang. Maar ik vond het niet prettig. Toen zat ik een keer met mijn broer, zus, neef en vriendin te kaarten in een caravan in the middle of nowere. (lang verhaal) Nou en toen ging het opeens onweren, ik werd daar een beetje nerveus van. Maar omdat de sfeer zo ontzettend gezellig was, ging het prima. We zaten hartstikke gezellig in die caravan. (het was trouwens aan de rand van een bos. Je moet gewoon afleiding zoeken, dat heeft bij mij ook geholpen :grinning:

afleiding zoeken is best wel lastig zonder stroom, hihi.

Ik ben niet bang voor onweer, maar wel doodsbang voor het donker als ik alleen ben. Was een keer alleen thuis toen de stroom uitviel en er was nergens iets van een kaars of zaklantaarn te vinden. Toen ben ik met mijn hondje op de grond in de keuken gaan zitten:P Ben toen gewoon een vriendin gaan bellen. Je moet idd proberen afleiding te zoeken, dan ben je minder bang. Zet je ipod op of bel iemand zodat je je niet alleen voelt.

Je hebt hier ook last van als je samen met je vriend bent, dus dat is wel een stuk lastiger. Was er dat weekend onweer voorspelt? Gewoon goed op buienradar kijken ofzo. En als de kans bestaat dat het gaat onweren dan kun je beter inschatten wanneer het weer over zal zijn.

Omg dat is echt super eng!:open_mouth:

Dan begrijp ik wel waarom je er zo bang voor bent, jeetje :confused:

Mij is geleerd dat onweer gezellig is, dus ik heb er nooit problemen mee gehad.
Alleen de donder was een keer zo dichtbij dat mn bed er van begon te schudden en toen schrok ik wel even.

Wow dat is echt eng ja :expressionless:

Ik heb er zelf geen last van (gelukkig), ik moet wel zeggen dat ik onweer nooit zo fijn vind, zeker niet als het in de buurt is. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.

Ik heb ook eigenlijk altijd geleerd dat onweer nog gezellig is! (Nja als je hebt meegemaakt wat jij had, dan kan ik me voorstellen dat het niet zo gezellig is…)
We spelen eigenlijk nooit gezelschapsspelletjes, behalve als het onweert; Omdat wij ook alle stekkers uittrekken. Heel vroeger (voor ik geboren was) is de bliksem eens ingeslaan hier in huis en tv kapoetsh. Als het een troost mag zijn, bliksem gaat meestal naar het hoogste punt in de buurt, dus als je op een camping bent, is er meestal wel een hoge paal aanwezig die de bliksem kan geleiden naar de grond!
Succes!

nou ik weet niet waar die naar binnen kwam, maar hij ging igg door de deur naar buiten, zei mijn moeder. ik heb zelf niet veel meer gezien dan een flits en ‘vuurbal’ ook zo’n soort bolbliksem. er was gelukkig geen brand ofzo! sta ik nogsteeds van te kijken.

Je schijnt heel veilig te zijn als je in een auto zit tijdens onweer. Misschien is dat een idee…

Ja dat heb ik ook al gehoord, maar dan moet je wel al je ruiten sluiten, toch?
Is het niet omdat je dan op rubber zit, wat niet geleidt? x

@StoneHeart ja, want als het probeert in te slaan in een auto wordt het er afgeleid ofzo. je bent er dan wel veiliger dan in huis zegt mn ma.

Moet de auto natuurlijk niet onder een boom staan… Dat is niet zo handig. Volgens mij had het iets met het rubber te maken ja.

Nope gelukkig geen last van. Vind het eerder vet, haha.

Hebben je ouders er begrip voor?
Ik heb een (lichte) wespenfobie, maar ik krijg totaal geen begrip van m’n ouders & familie. Als ik een wesp zie raak ik gelijk in paniek en blijf dat ding met m’‘n ogen volgen totdat het weg is en anders ren ik weg en moet ik huilen en dan krijg ik naar m’n hoofd geslingerd dat ik me aanstel en niet zo panisch moet doen :’)
Ik ben serieus echt bang, anders zou ik niet zo doen. Maargoed, met brontofobie kan ik je helaas niet helpen. Misschien dat therapie helpt? Ik zit er ook over na te denken, mijn lentes/zomers zijn niet zo leuk.

Vervelend, het gaat onweren donderdag… Misschien afleiding zoeken ofzo ?