Brommercertificaat vragenlijst

Gewoon benieuwd! Ik moet over 2 maand en zo kan ik het misschien beter inschatten!

Wat is je naam?
Hoe oud ben je?
Heb je een brommercertificaat?
(als het antwoord ja is)
Na hoeveel keer ben je hiervoor geslaagd?
Hoeveel fout had je?
Hoelang heb je hiervoor geleerd?
En hoelang van te voren?
Heb je je certificaat altijd bij je als je rijdt?
Ben je hier wel es naar gevraagd onderweg?

Alvast bedankt!!

Ik was geloof ik 16 toen ik m’n certificaat haalde, toen hoefde je dus alleen nog maar theorie te hebben gelukkig.
Ik had hem in 1 keer gehaald met 3 of 4 fout als ik het me nog goed herinner. Hoe lang ik had geleerd weet ik niet meer, maar je moet gewoon goed de regels kennen en dan vooral veel oefenexamens maken. Zolang je de regels niet kent zul je nooit slagen, dus denk het niet even in een middagje te doen als je nog nergens iets vanaf weet.

Eigenlijk heb ik altijd m’n rijbewijs wel bij me, en zo hoort het natuurlijk ook. Doe hem gewoon in je portemonnee, die heb je waarschijnlijk altijd mee, dus dan heb je je rijbewijs ook mooi bij je. Ik ben er wel eens naar gevraagd, maar dat doen ze alleen als ze je aanhouden. Ze zullen je nooit zomaar laten stoppen om alleen even naar je rijbewijs te vragen.

Ik heb 'm vorige maand gehaalt, net op tijd dus. Volgens mij heb ik een week geleerd, vooral veel oefen examens gemaakt en had maar 1 foutje. Nu rijd ik geen scooter, omdat ik scooters echt achterlijk duur vind.

upje :slightly_smiling_face:

nu is t echt iets van 400 euro om je certi te halen doordat je ook praktijk moet doen, slaat echt nergens op

KLOPT! :expressionless:

Waaronder ik dus >;( ONZIN :’(

jaa ik wilde ook halen, maar k ben nu al 17 moest t echt vorig jaar doen man, maar toen was ik er echt niet mee bezig ofzo

en alsof mensen die praktijk hebben (door fakking 400 euro te betalen) nu beter kunnen scooteren ofzo, ze willen gewoon niet te veel scooters in t land ofzo, vette dikke onzin

Hoe oud ben je? 16
Heb je een brommercertificaat? Ja
Na hoeveel keer ben je hiervoor geslaagd? 3 keer
Hoeveel fout had je?
1e keer: 8 fout
2e keer: 7 fout
3e keer: 2 fout
Hoelang heb je hiervoor geleerd? Pfoe, lang
En hoelang van te voren? paar weken
Heb je je certificaat altijd bij je als je rijdt? Ja meestal wel, niet altijd
Ben je hier wel es naar gevraagd onderweg? Nee

wow wat een gedoe voor een brommercertificaat! ik ben 17 en heb mijn voorlopig rijbewijs (auto) al hihi. zonder moeite, en het kostte echt nix!

In België heet dat gewoon je rijbewijs A3. & ja, die heb ik gedaan :slightly_smiling_face:
Theorie had ik 36/40 denk ik, en heb er maar 1x over gedaan. Had er toen een dag of twee aan geleerd + oefeningen gemaakt op gratisrijbewijsonline (= zeker aan te raden!!).
En voor je praktijk in België moet je gewoon een parcours doen. Ik heb dat 3 avonden op voorhand geoefend. En ik was er ook meteen door…

Maar ik vind het btw echt raar dat jullie ¤400 voor jullie praktijk moeten betalen! Hoe komt dat? Zijn dat lessen of zo?
In België oefen je gewoon zelf je praktijk (je kunt ook lessen nemen, maar da’s duurder) en dan betaal je ¤15 voor je examen & that’s it…

Wat is je naam? Willemijn.
Hoe oud ben je? 17
Heb je een brommercertificaat? ja
(als het antwoord ja is)
Na hoeveel keer ben je hiervoor geslaagd? na 1 keer
Hoeveel fout had je? 6 ofzo?
Hoelang heb je hiervoor geleerd? niet bijzonder lang, had zo’n theorieboekje doorgenomen.
En hoelang van te voren? gedurende een paar weken ofzo maar niet avonden lang studeren…
Heb je je certificaat altijd bij je als je rijdt? ja
Ben je hier wel es naar gevraagd onderweg? eeeeuh ja wel eens dacht ik, vanwege kapot achterlicht

Wat is je naam? Melanie
Hoe oud ben je? 17
(als het antwoord ja is)
Na hoeveel keer ben je hiervoor geslaagd? 2 x
Hoeveel fout had je?
1e x 7
2e x 4
En hoelang van te voren?
Ik heb een theoriecursus gedaan + oefenexamens dus ongeveer een 1,5 maand
Ja
Ja

Hoe oud ben je? 16
Heb je een brommercertificaat? Jup
(als het antwoord ja is)
Na hoeveel keer ben je hiervoor geslaagd? 1e keer :relieved:
Hoeveel fout had je? 2
Hoelang heb je hiervoor geleerd? Uhm… elke avond ong. 1,5 uur.
En hoelang van te voren? Een week XD (ik kreeg mn boekje te laat)
Heb je je certificaat altijd bij je als je rijdt? Meestal wel jaa (zit gwoon in mn portomonnee.)
Ben je hier wel es naar gevraagd onderweg? Nope

T valt best mee (vind ik dan XD). Je moet écht vet veel van die oefentoetsen gaan maken. Daardoor heb ik het gered. Dan weet je wat voorn soort vragen er in de toets voorkomen.

Maar wel stom dat je nu een praktijk moet doen! Weetjehoeduur! Dan gaan de verzekeringen zeker ook omhoog ofzo en de scooterprijzen. K bedoel, je leert het binnen een dag. Als je weet hoe je gas moet geven en remmen, ben je al een heel eind! (Geloof me XD)

ik ga ook over twee maanden haha upje voor jou !

Haha jaa precies… ik weet echt wel hoe ik een brommer bestuur… en met die hoge prijzen bereik je toch juist alleen maar dat mensen zonder certificaat gaan rijden (onder het mom van het is te duur)

Naja… ik lees het boekje eerst helemaal door… dan regeltjes beetje leren en dan oefentoetsen… xx

haha grapje laatmaar

Wat is je naam?
-
Hoe oud ben je?
17
ja
(als het antwoord ja is)
na eerst keer al
Hoeveel fout had je?
2
een uur ofzo
En hoelang van te voren?
1 nacht van te voren XD
ja
nee

(als het antwoord ja is)
Na hoeveel keer ben je hiervoor geslaagd? 1
Hoeveel fout had je? 3
Hoelang heb je hiervoor geleerd? anderhalf uur
En hoelang van te voren? 1 dag
Heb je je certificaat altijd bij je als je rijdt? ja
Ben je hier wel es naar gevraagd onderweg? nee

Hoe oud ben je? 16
Heb je een brommercertificaat? ja.
(als het antwoord ja is)
Na hoeveel keer ben je hiervoor geslaagd? 1 keer.
Hoeveel fout had je? 1.
Hoelang heb je hiervoor geleerd? alles bij elkaar een uur of 4 denk ik.
En hoelang van te voren? had twee maanden van tevoren mn boekje al, maar er zaten regelmatig een paar weken tussen het leren.
Heb je je certificaat altijd bij je als je rijdt? ja.
Ben je hier wel es naar gevraagd onderweg? nee.

Wat is je naam?
Daphne
Hoe oud ben je?
17
Ja
(als het antwoord ja is)
1 keer
Hoeveel fout had je?
1
Op de dag zelf halfuurtje
En hoelang van te voren?
1 maand elke dag een stukje
meestal wel
1 keer