Bromfietscertificaat kosten.

Ik vroeg me af hoeveel de kosten zijn voor een theorie examen, praktijk examen en het afhalen van het certificaat bij de gemeente zijn.
Ik weet dat het verschilt per gemeente, maar weet iemand de ongeveer totale kosten? Want ik kon het niet echt via Goolge vinden.

Ps; het moeten wel de kosten uit 2010 zijn, dus niet van vorig jaar, want de kosten waren flink gestegen dit jaar dacht ik.

theorie: ongeveer 30 euro
praktijk: iets van 100
rijbewijs: 50
maar ik zou wel 1 of 2 lessen nemen, want als je niet slaagt moet je nog een keer 100 euro betalen voor het praktijkexamen

ligt eraan waar je het doet, theorie was 32,- en bij mij was praktijk 320,- maar dat is natuurlijk met lessen

Het is zó achterlijk duur geworden.

Eerst was het alleen theorie, dat kostte mij 31,40. Waar ik geweest ben (CBR in Horn, Limburg) kost het theorie examen nu 33,25 en het praktijkexamen 95,00. Wat de praktijk lessen kosten kan ik nergens terugvinden. Weet je trouwens nog wel zeker dat je het certificaat wilt gaan halen? Over 2 jaar kun je namelijk voor je rijbewijs B opgaan…

bij de site van het cbr kan je kijken naar rijscholen bij jou in de buurt en dan kan je daarbij zelf de kosten zien voor praktijklessen + examen

In mijn geval:
Theorie weet ik niet meer
Bromfiets praktijk (in 1 dag) 295 euro
Certificaat ophalen iets met 30 euro

bij mij is het totaalpakket 390 euro.