bromfiets praktijk-examen

hee ik heb gisteren mijn eerste bromfiets lessen gehad! (ging super goed zei de rij-instructeur) ik moet alleen letten dat ik goed in mijn spiegels kijk (dat vergeet ik soms). maar ik heb maandag examen om 2 uur. ik heb voor t examen nog 2 uur les. Hebben jullie tips dat ik niet te zenuwachtig word? En dat ik niet vergeet in de spiegels te kijken? En misschien nog andere tips?

alvast bedankt! :upside_down_face:

Blijf jezelf voorhouden dat je het wel kan! Het hoeft niet perfect te gaan, het belangrijkste is dat je veilig kan deelnemen aan het verkeer. Probeer je constant te bedenken: wie rijdt er naast me, wie rijdt er achter me? (ik rij geen scooter maar auto maar in het begin had ik mezelf bijvoorbeeld aangeleerd om om de 15 sec even in mn achteruit spiegel te kijken en dan de kleur van de auto even in mn hoofd te noemen, zodat je ook echt kijkt! vaak kijk je even langs je spiegels zonder echt wat gezien te hebben, als je op kleur gaat letten dwing je jezelf om goed te kijken!) Wees bewust van je omgeving en snelheid. Kijk eens een paar keer snel achter elkaar in een spiegel en zie hoe snel andere verkeerdeelnemers op je af komen. Zo kan je wat meer ervaring op doen en later kan je dan 1 keer kijken en weet je ong hoe ver een auto nog is. Succes!