Awh heel veel sterkte meid!
Mijn verhaal: Tijdens de zomer was hij tien dagen op vakantie in Portugal, echte feestweek met 3 vrienden die ook niet vies zijn van wilde nachten. Vol vertrouwen wenste ik hem een fijne vakantie toe. Talloze keren hadden we het er al over gehad, vreemdgaan. Nooit, dat zou hij niet kunnen. Hij zou dan daadwerkelijk iets moeten voelen voor dat andere meisje. En als, dan zou hij niet kunnen leven met dat schuldgevoel en het me moeten vertellen.
Toen hij terug was liet hij me vrolijk zijn vakantiefoto’s zien. Er was enkel een album dat ik niet mocht bekijken want daar stonden beschamende foto’s in en zijn vrienden wilden niet dat ik die zou zien. Ik vond het een beetje raar, maar respecteerde hun privacy. Enkele keren heb ik naar die foto’s gevraagd, maar een antwoord kreeg ik niet. Ondertussen was er ook een hyves aangemaakt die alleen zij konden zien. Ook daar waren de foto’s zichtbaar. Vlak nadat hij terug was, zei hij dat hij me iets moest vertellen. Er had een meisje bij hem in bed geslapen, maar er was niks gebeurd. Of ik boos was? Helemaal niet, ik vond het schattig dat hij zo bang was en vond het fijn dat hij het me vertelde. Ik ben heel makkelijk, zolang je maar eerlijk bent.
Enkele weken later maakte ik een fout. Ik zoende met een andere jongen tijdens het uitgaan. Vrij vlot kwam mijn vriend erachter, hij is nogal bekend in deze regio en ik word standaard in de gaten gehouden als ik in mijn eentje uit ga. Ik zat voel schuldgevoel en ben door hem met de grond gelijk gemaakt. Voor alles en nog wat uitgescholden en (Let op) talloze keren werd er herhaald hoe ik dit kon doen en het hem niet zou gaan vertellen, hij zou immers nooit met zo’n last kunnen leven.
Na heel hard mijn best te hebben gedaan, heb ik hem teruggewonnen.
Maanden later zat ik op zijn computer om tijdens mijn tussenuur iets te doen voor school. Per ongeluk klikte ik zijn prullenbak aan. Meneer zat ondertussen naast me en het bloed trok weg uit zijn gezicht.
Daar stonden ze. 2 foto’s van hem met een meisje. 1tje vlak voor het moment dat ze zoenden (het naar elkaar toebuig kodak-momentje) en 1 van het moment zelf.
Razendsnel sloot mijn vriend zijn computer af. Ik was kotsmisselijk, kon het haast niet geloven. Maar ik wist het zeker. Hij was het.
Zwijgend gingen we in de woonkamer zitten. Hij vroeg naar wat dingen, wie ik een berichtje stuurde volgens mij. Toen zat ik stil voor me uit te staren. Meters bij hem vandaan.
‘Waar denk je aan?’ vroeg hij
‘Aan wat er op die foto’s staat’
Hij kwam aan met zijn vrienden en meisjes en dat soort slap gelul.
‘En?’ vroeg ik
‘Wat bedoel je?’
‘En wat staat er nog meer op?’
Hij wist dat hij geen kant meer op kon. ‘En ik.’
‘En?’
‘Met een meisje’
‘En ik zoen haar.’
Ik was totaal van de kaart. Mijn eerste reactie was vluchten, maar hij liet me eerst niet gaan. Uiteindelijk ging ik terug naar school. Opgefokt door de adrenaline zat ik in de les.
Ik heb het meisje opgezocht. Ik kan eerlijk zeggen dat ze lelijker is dan ik.
Op 1 van die foto’s staat ook mijn vriend, haar teder zoenend op haar hoofd, op een andere avond. Ik zal nooit weten wat er precies gebeurd is, of hij ook seks met haar heeft gehad of ook andere meisjes heeft gezoend. Op dat vlak tast ik in het duister. Hij zegt dat dat het enige was, maar zeker weten zal ik het nooit. Die middag dat ik de foto’s vond vertelde hij me ook dat er een meisje bij hem in bed had geslapen, terwijl hij had gezegd dat ze op de bank sliep. Ik had daar nog naar gevraagd, gezegd dat ik het raar vond omdat haar broer daar ook sliep en ze maar 1 bank hebben. Het excuus was dat haar broer in een grote stoel had geslapen. Dus ja, liegen kan hij zeker.
Ik vind het geen probleem dat er meisjes bij hem slapen, zolang hij er maar eerlijk over is en het met mij overlegd. Zoals ik al zei, ik ben makkelijk, als je maar niet liegt, want dan word ik achterdochtig.
Mijn vertrouwen is beschaamd, ik voelde me vernederd en bedrogen. En toch…
En toch zijn we nog steeds samen.