broertje

Elke dag weer heb ik ruzie met mijn broertje.
Wanneer ik beneden kom begint hij telkens met vervelende geluiden maken en/of mijn aandacht trekken. Ik probeer hem dan zoveel mogelijk te negeren maar op een gegeven moment zit het ver boven mijn limiet en knapt er iets. Dan word ik zo boos dat ik iets terug doe en vervolgens is alles mijn schuld. Hij snapt niet dat hij hier mee moet stoppen en gaat gewoon door. Hebben jullie dit thuis ook? En weet iemand hier een oplossing op? Erover praten met mijn ouders helpt niet want die zeggen dat het van mij moet komen en dat ik verstandig moet zijn en hem moet negeren. Alleen na een bepaalde tijd lukt dit gewoon niet meer.

gwn negeren blijven , iedereen heeft soms wel last van zo’n broertje

Yap, maar dan met mijn zus. :'P

Oeef heel herkenbaar dit… Ik heb ook geen idee wat te doen dus upje voor jou !

Het is zo vervelend.
Maar het is ook niet gewoon soms maar élke dag weer.
En ik word er gek van.

ja bij mij mijn broer. Maar dan doe ik net zo irritant terug en dan kapt hij er wel mee :slightly_smiling_face:

Hee, ik heb precies t zelfde! Iedereen denkt dat ik me aanstel maar dat is ds echt niet zo!
Hij begint met je te pesten, je doet iets terug om te laten zien dat hij niet zomaar over je heen kan lopen en je hebt weer allebei straf -.-
Als ik straks weer thuis ben ga ik zeker met mn moeder erover praten. Dat hept denk ik wel, tenminste dat hoop ik! (:
En altijd maar blijven negeren is idd heel moeilijk!
Heel veel succes! (:

Misschien helpt het als je elkaar een tijdje niet ziet?
Bij mij niet maar misschien bij jou wel? (:
Ga bijvoorbeeld eens een weekje bij iemand logeren (vriendin,familie etc)
Ook al helpt het niet tegen het pesten, het is wel fijn om ff rust te hebben (:

ik herken dit

Precies hetzelfde, echt… heel herkenbaar.

Dit is zó herkenbaar. Ik heb het ook altijd met mijn zus, we kunnen soms best oké met elkaar overweg maar meestal is het gewoon ruzie. Ik heb al heel erg vaak geprobeerd om met haar te praten, maar ze luistert gewoon niet. Mijn moeder zegt dat we naar een therapeut moeten gaan, maar zelfs dan verandert mijn zus denk ik niet. Ik blijf dit topic even volgen!

Dat heb ik ook gehad. Maar naar mate jullie beide ouder worden gaat dat wel over hoor. Ik heb soms nog steeds wel last van mijn broer maar we kunnen echt een stuk beter met elkaar over weg als vroeger. Je kunt er weinig aandoen dan behalve je ouders duidelijk maken dat je het echt vervelend vind (toen ik dat tegen mijn ouders zei heb ik het even extra dramatisch gemaakt, maar het hielp wel)

Ik lok het meestal uit… Ik weet niet waarom ik het doe, maar ik wil dat echt niet doen. En dan krijgt mijn broertje ook nog eens de schuld, omdat hij ook altijd vervelend tegen mijn ouders doet… Misschien heeft jouw broertje dat ook wel. Hahah, nu voel ik me echt kinderachtig. Maar de laatste tijd lok ik het niet meer uit… Mijn broertje doet nu ook minder vervelend. Maar hier heb je niks aan -.-’

Heeeel herkenbaar…

Mijn broertje luistert dan ook echt totaal niet naar mijn ouders. Echt, helemaal NIET gewoon. Misschien 1/10 van de keren (die zin klopt niet), maar verder…

Heb dat meerdere malen geprobeerd. En af en toe hielp het dan, op die momenten kreeg hij straf. Maar het lijkt alsof hij er niets om geeft, het is gewoon zo vervelend.
Morgen moet ik werken dus dan zie ik hem alleen in de avond, ik denk dat ik hem dan gewoon ga negeren en anders maar boven ga zitten ofzo. Kijken of dat helpt…

Ik herken het ook wel, maar ik zeg gewoon duidelijk tegen hem, ik heb liever dat je er mee stopt!
Of praat erover met hem.

Ik had het vroeger ook met mijn boer.
Ik was gewoon echt bang
en het was ook een hel,
hij liep langs me, en duwde zo zijn vinger superdiep in dat botje bij je schouder,
hij duwde me uit de boomhut en heeft zelfs een keer over me heen geplast vanuit de boomhut omdat ik niet doorhad dat hij daar stond.
Het enige wat ik kan zeggen is, het gaaat over!
Ik kan nu zelfs goed met hem omgaan.
Soms hebben we weer ruzie, maar haast nooit meer want hij is inmiddels ook 20.
Het is trouwens ook zo, dat wanneer het van jou kant goed gaat, dat jij hem respecteerd, het van zijn kant ook vanzelf zal komen.

Ik heb vijf zusjes als jou broertje.