Broertje van mijn vriend.

Hello.

Ik ben vaak bij mijn vriend thuis, omdat ik mijn thuissituatie niet goed aankan. Het is daar voor mij meestal onhoudbaar, daarom ben ik niet vaak thuis.

Alleen ik begin me nu behoorlijk te ergeren aan mijn vriend zijn broertje. Hij bemoeit zich OVERAL mee, moet altijd alles weten en heeft overal commentaar op. Als ik bijvoorbeeld de trap op / af loop, is het al; “Wat ga je doen?” Of als ik gebeld word, is het daarna; “Wie was dat en waarom?”
Van de week hadden mijn vriend en ik een meetlint gebruikt, komt zijn broertje thuis, zegt ie; “Wie heeft dat gebruikt?” Ik; “Ehh, wij?” Hij; “Ja, waarom dan?”

Of als ik thuis ben, dan pingt 'ie me van; waar ben je? Ik; Thuis, waarom? Hij; nee zomaar. Maar dat vraagt ie elke dag. Als wij even weg zijn en hij weet niet waar we heen zijn wil hij direct alles weten enzo.
Vorige keer zou ik naar mijn vriend gaan, maar was ik nog thuis. En dan krijg ik via ping; Je zou toch hierheen komen? Ook fijn dat ik even mag eten enzo thuis. Dus ik; Ja, zo. Hij; Hoelaat is dat?

Net ook, heeft zijn moeder eten gekocht. Zegt ie; “Dat vind ik niet lekker.” Dus zij vervolgens; “Ik dacht van wel?” Hij; “Dan moet je beter denken.”
Zoiets zeg je toch niet tegen je moeder? Ik vind het echt niet kunnen dat hij zo tegen haar doet, hij krijgt alles wat 'ie hebben wil en nog zegt hij zulke dingen.

:\ Wat zouden jullie hiermee doen? Ik word echt moe van zijn eeuwige commentaar.

Heb je een idee waarom hij het zegt?
Misschien is het de puberteit?

Hoe oud is hij? Mijn broertje kan soms ook wel zo doen, is de puberteit bij hem :’)

Hij is nu 17,5. Maar mijn eigen broertje is 16 en heeft ADD & PDD-NOS en hij is zelfs nog niet zo irritant. :\

Ik zou er denk ik één keer iets van zeggen tegen hem en als hij dan nog niet ophoudt gewoon negeren.

Waarschijnlijk heeft hij gewoon een rotkarakter, als je al 17 bent lijkt me dat je wel een keer uit de puberteit bent… Maar ik zou gewoon iets zeggen van ‘wat gaat jou dat aan’ of ‘bemoei je er niet mee’ als hij weer van die irritante vragen stelt, dan houdt hij vanzelf op. Of zeg er wat van tegen je vriend, misschien kan hij het er met zijn broer over hebben.

Gewoon niet antwoorden?

Ah bah wat irritant zeg.
Ik zou gewoon eens een keer zeggen waarom wil je dat altijd weten ? Of iets in die richting.

ik zou als ie pingt gewoon niet meer reageren :S of zn nummer eruit verwijderen ofzo, misschien komt die hint een beetje door

eerst zal ik proberen om hem steeds maar weer opnieuw te vertellen: dat gaat je niks aan/bemoei je er niet mee en dat soort dingen. niet op een boze schreeuwerige manier maar ook niet met een zacht piepstemmetje maar op een rustige manier, zodat je duidelijk over komt. je mag er wel een beetje dringend bij kijken :stuck_out_tongue:

mocht dit niet baten na een week of 2 kan je ook overgaan op de negeer-techniek. elke x als hij een vraag stelt waar je geen antwoord op geeft negeer je hem/het. dus niet terug praten en pingen en weet ik veel wat. als hij vraagt: waarom antwoord je niet (en dit dan 100x achter elkaar) kan je altijd nog zeggen: dat je gaat je niks aan.

mocht dit nog niet werken, kan je ook altijd nog met hem praten. en dan niet tijdens het avond eten waar iedereen bij is, maar wanneer je 1 op 1 met hem bent :slightly_smiling_face:

maar hou altijd in gedachten: het is wel het broertje van je vriend. en als je met je vriend verder gaat in het leven zal je toch ook een weg moeten vinden om met zijn broertje om te gaan

Tegen 'm zeggen dat die niet alles hoeft te weten wat jij doet.

Wow, het lijkt net één van je ouders. Maar beste is negeren, het gedrag en wellicht zijn vragen. Reageer anders heel droog en zeg telkens hetzelfde. Dus als ie vraagt waarom, zeg daarom. Als ie zegt waar ben je gewoon ergens. En verder ignore him. :wink:

Vraag het eens, misschien heeft ie zelf niet door hoe nieuwsgierig (en irritant) hij eigenlijk is.