Broertje computerverslaafd..

Koop chips, of chocolade ofzo. En lok hem daarmee weg. Helpt altijd bij mij.

dat heeft mijn zusje ook. Ze is 11 en zit in groep 8, en zit echt non-stop achter de computer. voordat ze naar school gaat, en als ze thuiskomt. ze kan echt makkelijk vanaf 8 uur 's ochtends tot 12 middenacht op de computer zitten (zonder grap). Als ik dan vraag of ik eindelijk op de computer mag zegt ze: ja zo. (en dan ook nog eens in mijn kamer he?) dan kan ik meestal pas een paar uur na die ‘ja zo’ op de computer. ze wordt ook helemaal boos op me als ik m’n ouders erbij haal, om te zorgen dat ze van de computer afgaat. en als we alleen thuis zijn, en we hebben met m’n moeder afgesproken wanneer ik mag, gaat ze er gewoon niet vanaf op de afgesproken tijd, en dan loopt het wel eens uit op ruzie, waarop zij dan weer met dingen gaat gooien, en echt keihard gaat schreeuwen. Mijn ouders hebben ook wel door dat ze er te veel achter zit, maar ze doen er niet veel aan. Ze heeft zelfs een paar weken gelden haar eigen computer gekregen, die dus ook gewoon vanaf 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aanstaat. Dus mijn moeder had zo’n tijd ingesteld, dat ie na zoveel uur uitgaat, maar die doet het dus niet, en daar laat ze het dan maar bij. mijn vader doet er bij hem thuis ook niet veel aan. Hij zit dan wel bij mij te zeuren dat ze er te lang achter zit, maar hij onderneemt niks.