Broertje computerverslaafd..

Mijn broertje is écht computerverslaafd. Hij zit de hele dag aan de computer, echt de hele dag. Op school, eten en slapen na. De laptop is helemaal zijn eigendom. Als ik één keer vraag of ik alsjebliéft aan de laptop mag, wordt ik helemaal verrot gescholden, vooral met woorden als kankerjood enzo, dan wordt hij echt heel agressief. Als ik eens eerder uit school ben en ik dus eerder aan de laptop zit, gaat hij óf net zo lang zeuren tot hij eraan mag, óf hij gaat aan de andere computer.
Als ik er te lang aan zit wordt hij gek en gaat hij me pijn doen totdat ik wel wegga.
En mijn ouders? Die doen er helemaal niks aan. Echt helemaal NIKS. Ik heb ze al zó vaak verteld dat het niet normaal is hoe hij geobsedeerd is door zo’n spelletje (genaamd WOW=World Of Warcraft). Maar ze luisteren gewoon niet totaal naar me / negeren me als ik het erover heb. En als ik dan toch tot ze doordring, zeggen ze dat er niks aan te doen valt, en dat ik het maar moet accepteren. Hij zit op niveau vmbo-basis, en daar haalt hij gewoon 8’s en 9’s terwijl ik hem serieus nog nóóit iets heb zien doen voor school, echt niet. Hij kan makkelijker een hoger niveau aan. Maar hij leeft alleen maar in een computerwereldje. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Kom niet met ouders want die optie heb ik al 249537x uitgeprobeerd… Wat moet ik?

Tegen je ouders zeggen als zij er niks aandoen dat je dan hulp gaat inschakelen?
Dit kan natuurlijk echt niet, zo word het alleen erger.
Wel vaag van je ouders!

ik weet het ook niet ik heb namelijk het zelfde probleem. want mij broertje is ook verslaafd aan zn laptop. welliswaar niet zo extreem dat hij mij gaat uitschelden (ookalhebben we hier alemaal ons eigen laptop) mischien moet je onderzoek doen ernaar,en je ouders vertellen want het allemaal kan aanrichten als hij zo obsessief verslaafd is. mijn broertje deed ook wow. alleen nu niet meer, want mn moeder heeft zn abbo niet verlengd. maar er was toch ook een kindje dood gegaan omdat hij niet meer at en allemaal dingen, ik weet niet precies. ik dacht dat ook om de obsessie met WOW ging. anders moet je het ff opzoeken. en aan je ouders vertellen etc.

Heeft mijn zusje ook, en die is wel wat ouder dan jouw broertje.

Het is een fase waar ze wel weer overheen komen. Ik zou als ik jou was proberen je er niet aan te ergeren en hem gewoon met rust te laten. Uit je verhaal maak ik op dat jullie meerdere computers hebben waar jullie achter kunnen, dus zolang jij ook beschikking hebt tot een computer zou ik het laten rusten. Als je ouders niet bereid zijn er wat aan te doen kan jij ook niks.

http://www.leeuwardercour…/regio/article5293999.ece

“De zwaarverslaafden voldeden aan alle zeven kenmerken van verslaving. Die variëren van uit evenwicht raken als de game moet worden onderbroken tot stemmingswisselingen of conflicten met mensen uit de naaste omgeving. De verslaafde jongens zijn vaak eenzamer, zijn minder tevreden met het leven, missen vaak sociale vaardigheden en zijn agressiever dan leeftijdgenoten die niet gameverslaafd zijn.”

Laat dit maar eens aan je ouders lezen.

[i]Je ouders overhalen,
iets anders kun je niet doen.

Ik kan 't zo in ieder geval niet
voor je verzinnen.

Succes![/i]

Ik vind het altijd zo triest als jongens zó geobsedeerd zijn door die facking pc.
Mijn broertje heeft het lichtelijk, maar ik heb wel geregeld ruzie met hem daarover.

mijn broer heeft dat ook. hij is 1 jaar ouder als ik maar hij is nog niet verstandig genoeg om van die PC af te gaan. maarja mijn ouders doen er wel wat aan, bijna elke dag ruzie erover. Je moet gewoon even een van je ouders erbij halen als hij je weer eens uitscheld en dan laat zien hoe erg t is

Hij gaat op de andere pc als jij op de laptop zit?
Dan kun jij dus ook op de andere pc gaan als híj op de laptop zit?

Jij moet niet voor de opvoeding van je broertje zorgen, als je ouders niet in willen zien dat hij verslaafd is…

Oké heel erg bedankt allemaal!

Als ik thuis ben zit ik ook de hele dag achter de computer.
En wanneer het forum van Girlscene of iets anders niet werkt, weet ik echt niet
wat ik moet doen. En als we ergens op bezoek gaan, wil ik zo snel mogelijk
naar huis want ik moet echt mijn netlog of Girlscene etc nakijken.
( Niet dat ik dan de hele tijd ga zeuren ofzo, of vervelend ga doen bij de mensen
waar we op bezoek gaan ofzo he x’) , maar toch . . . )

Vervelend zo een broertje:S
heb er ook zo 1 die zit nu helemaal niet meer op school die zit nu vanaf sochtend tot snachts op de comp:Oniet gezond gewooon!
en me ouders zeggen ook niets:sterwijl toen ik even geen werk en geen school had zaten ze elke dag te zeure|-)
Vroeger toen we nog 1 comp hadden deed me broertje ook zo en ging ii met dingen gooien en dreige met messen enzo maar mijn broertje is niet helemaal goed hij is waarscheinlijk autistisch alleen het is nog niet vastgesteld omdat me ouders er niets mee doen.
me broertje wilt er natuurlijk ook niets aan doen!
die houd er niet van om mensen om zich heen te hebben.

maar wat ik bedoel te zeggen is misschien heeft jou broertje ook zoiets of adhd ofzo dat hij zo uitvalt tegen je want mijn broertje begon ook zo te schelde en dan werd ii helemaal histirische enzo echt niet gezond:S

zou het is met je ouders over hebben ofzo dat is namelijk niet goed:O
speelt ii toevallig word of warcrafft:O?

sparen voor een eigen laptop

Heb ik ook! Hij heeft zijn eigen computer, maar de computer beneden is sneller, dus als ik erop wil en hij zit dan gaat hij krijsen, janken, slaan en mijn moeder bellen die uiteindelijk toegeeft aan zijn gejank… Naja, ik leef in iedergeval met je mee!

mijn broer is al iets van 6 jaar verslaafd, dat gaat niet zomaar over hoor.

Ik zie het zelf ook niet als iets heel ernstigs ofzo, maar soms word ik er gewoon gek van.
En als je ouders er dan ook nog niks aan doen is dat écht frustrerend…
Ik denk/hoop dat hij ooit wel doorkrijgt waar hij mee bezig is.
Maarja, het is zijn eigen probleem.
&Ja, hij speelt World of Warcraft.

Wow, ik heb hetzelfde probleem! En toevallig ook met World of Warcraft…

WoW hebben ze uitgevonden om zelf een leven te hebben en andere levens te verkloten.

dat doet me denken aan die film BenX die we keken met levensbeschouwing…

aah echt vervelend, maar ik weet eerlijk gezegd niks anders dan proberen tot je ouders door te drinken…
succes in ieder geval :relieved:

trouwens,
als dat spel online is kun je proberen die site te blocken (volgens mij heeft iedere internet zo’n functie, en je virrusscan wss ook wel)

en als het een cdrom is die verstoppen ofzo…
misschien kickt ie dan na een tijdje af? :3