Broer vreemd, zusje de dupe.

Is het normaal dat je broer tegen je zegt: “Ik maak je helemaal kapot als je nog meer roddels over mij vertelt”? Plus dat hij in zijn agenda schrijft: “Noor je bent een kk hoer”.

Nee, dat weet ik ook, maar hij heeft me echt laten schrikken. Mijn broer ís helemaal niet zo, dat weet ik zeker dus ik ben nogal bang van hem geworden.

Het komt er dus op neer dat hij is vreemd gegaan en hij het nu nog steeds niet heeft uitgemaakt. Gister was er dus een meisje bij hem en daar heeft hij dus ook al mee gezoend etc. Dat meisje loopt al een maand in z’n gedachtes rond hoorde ik via een goede vriendin van dit meisje. Het meisje waar hij dus mee vreem is gegaan vindt hem helemaal leuk en denkt dat het écht iets gaat worden tussen hen.

Gisteravond was ik dus stomverbaasd toen ineens zijn vriendin langs kwam, ik denk zodat mijn broer het uit zou maken? Daarna ben ik naar mijn broer gegaan om de vragen wat er nou allemaal aan de hand was vanmiddag omdat mijn ouders er ook niets van af wisten.

Het meisje waarmee hij vreemd is gegaan, is 4 jaar jonger dan mijn broer + een paar maanden jonger dan ik…

Maarja ik vroeg me dus af of ik wel goed heb gehandeld door het tegen m’n ouders te zeggen, ik ben echt bang dat m’n broer me iets aan doet namelijk… Of zichzelf… Ook heb ik het aan een paar vriendinnen verteld omdat wij dat meisje dus redelijk goed kennen en 3 vriendinnen zelfs heel goed.

Mijn broertje zegt ook zulke dingen tegen mij. Het zal de puberteit wel zijn. En of je er goed aan hebt gedaan om het te vertellen? Ik weet niet… Van de ene kant wel, want dit kan hij natuurlijk niet maken, van de andere kant niet, het zijn zijn zaken. Lastig.

Naja mijn broer is 20… Maarja ik moest wel, dat meisje komt hier waarschijnlijk niet meer binnen. Mijn ouders zijn nogal streng. Vader: “Het is hier geen bordeel…”

jemig, natuurlijk wil hij niet dat je dit door verteld maar die dingen die hij zegt… dat zeg je toch niet tegen familie? maar ik denk dat je misschien beter niets tegen je ouders had kunnen zeggen. want het is natuurlijk wel iets wat jou broer gewoon zélf wil oplossen, dat zou ik zelf ook fijner vinden dan dat mijn ouders erbij betrokken zijn. denk je dat het echt de verkeerde kant op gaat, dan is het pas nodig om in te grijpen en je ouders in te lichten…vind ik hoor! maar het is een lastige situatie! succes iig!

Ja dat snapte ik ook wel, maar het is het huis van m’n ouders. En hij heeft geen respect voor meisjes dus ik vond dat mijn ouders op de hoogte moesten zijn. Ze zouden er sowieso wel achterkomen aangezien de naam van het meisje ook in z’n agenda staat die gewoon op zijn bureau ligt etc. + ik heb dat gesprek met hem gehad en gelijk daarna schreef hij “noor je bent een kk hoer”, dus hij zou er sowieso wel mee geconfronteerd worden. Maarja m’n ouders hebben morgen een gesprek met hem dat ze niet willen dat hij meisje zo behandelt omdat als je een vaste vriendin hebt je je ouders best wel mag vertellen of het uit is ja of nee. M’n ouders hoorden zelf trouwens ook gesprekken met zijn vrienden enzo over het meisje.