Broer van vriendin valt me lastig

Hoi,

een paar weken geleden gingen we met een groepje vriendinnen logeren bij een andere vriendin. Eén van die vriendinnen, A., is al een tijdje mijn crush (ik ben bi) – of nou, iets meer dan een crush. Ik ben best verliefd op haar. Ergens op de avond liep ik langs de kamer waar zij zich aan het omkleden was en zag haar topless. Ik weet dat het waarschijnlijk klinkt als een hele erge vorm van privacy-schending, maar ik kon het niet laten om te blijven kijken en raakte toen nogal opgewonden.

Daarom ben ik toen meteen naar de wc gelopen en heb in mijn bui de deur niet op slot gedaan. Ik was mezelf dus aan het bevredigen, toen de broer P. van mijn vriendin S. bij wie we logeerden de wc in kwam gelopen. Ik wist eerst niet wat ik moest doen en versteende, maar P. kwam verder naar binnen en deed de deur op dat moment achter zich dicht. Gelukkig riep iemand me, waardoor ik meteen ben weggerend. Ik heb die avond ook heel slecht geslapen, bang dat P. binnen zou komen en me wat zou aandoen of iets dergelijks.

Een paar dagen later begon P. ineens met het sturen van berichtjes op Whatsapp. Het zijn hele foute nare berichtjes waarin hij mij een “geile slet” noemt en heel expliciet vertelt wat hij allemaal met me zou doen. Hij heeft ook meerdere foto’s van zijn penis en sperma gestuurd. Ik heb hem meteen geblokkeerd op Whatsapp, Instagram en Facebook omdat ik niet nog verder door hem lastig gevallen wil worden.

Ik weet niet heel goed wat ik moet doen. Ik zit er echt heel erg mee en ik besef me ook dat ik heel veel geluk heb dat ik weg kon komen op het toilet, omdat P. misschien wel iets heel ergs had kunnen doen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Liefs.

Jeetje wat een situatie! Heb je de foto’s en berichtjes wel opgeslagen? Want het beste wat je kunt doen is dan naar de politie gaan met het ‘bewijs’ dat hij je lastig gevallen heeft. Dit soort gedrag kan echt niet. Veel sterkte in ieder geval.

Jeetje, vervelende situatie…
Wel een vraag, en misschien klinkt dit een beetje stom, maar heb je wel tegen die jongen gezegd dat je niet van zijn gedrag gediend bent? Want je uit naar ons toe heel duidelijk dat je je er ontzettend ongemakkelijk bij voelt dat hij zo doet, dat je je zelfs onveilig voelt.
Maar als jij niet tegen hem gezegd hebt dat je wil dat hij stopt met zo tegen je te praten en die foto’s te sturen, dan kan hij het ook opvatten als dat je het goed of leuk vind dat hij dat doet.

Ik zou, zoals Christine ook zei, de foto’s die hij je gestuurd heeft opslaan, en als het nog kan, ook printscreens van die berichtjes die hij je gestuurd heeft maken. Mocht hij dan nog steeds doorgaan, terwijl jij duidelijk hebt gezegd “Stop hiermee, ik wil dit niet”, dan kun je er inderdaad gerust mee naar de politie gaan en er aangifte van doen.

Hoe oud zijn jullie? Als je boven de 18 bent zou ik het laten rusten.

^ Dan is dit toch nog serieus lastigvallen? Ik zou persoonlijk als 21-jarige actie ondernemen als iemand me allerlei seksueel getinte berichten en zijn penis doorstuurt. Zeker als het gaat over wat hij met me wilt doen, want dat zou ik als erg bedreigend ervaren.

Inderdaad, of je 18 bent of niet hoort daarvoor niet uit te maken.
Maar als hij 18 of ouder is, en jij minderjarig, kan hij nog een groter probleem hebben als je hem aan zou geven…

Ik heb screenshots gemaakt van de gesprekken en ik heb hem duidelijk gemaakt dat hij ermee moet stoppen – meteen na de eerste keer dat hij begon te praten. Hij is er gewoon mee doorgegaan helaas. :frowning_face: Ik denk dat naar de politie gaan om aangifte te doen inderdaad de beste optie is, maar ik vind het ook een soort van verraad tegenover mijn vriendin toe, zeg maar? Het is tenslotte wel haar broer en ik ben bang dat mijn waarschijnlijke besluit om aangifte te doen hun gezin schade zal bezorgen op de een of andere manier. :frowning_face: Ik weet niet of ik haar of iemand anders die ik vertrouw eerst moet inlichten of gelijk naar de politie gaan, maar ik ben nu al bang voor de reacties die ik zal krijgen over mijn keuze en dat ik niet word geloofd door anderen.

Ik begrijp je punt helemaal, ik had het zelf ook geen fijn idee gevonden en ik schaam me eigenlijk ook dat ik het heb gedaan (ook in een andere situatie had ik mij geschaamd, dus niet alleen omdat ik ben betrapt en word lastiggevallen). Ze weet niet dat ik bi ben, nee, ik weet nog niet hoe ik het aan iedereen moet vertellen.

Overigens ben ik net twee maanden zeventien en is hij negentien – bijna twintig. Ik vind niet dat de leeftijden niet horen uit te maken in een situatie als deze? Als ik achttien was geweest had ik me alsnog bang en onveilig gevoeld en had ik alsnog het idee om aangifte te doen. Ik had dan heus niet gedacht: “laat joh, jongens zijn jongens, die doen dit, dit hoort erbij”. Dit hoort niet, ongeacht de leeftijd.

Liefs.

Ik snap wel dat je daar tegenaan loopt, maar feit is dat hij iets gedaan heeft dat echt niet kan en gewoon doorgaat terwijl je hebt gezegd dat hij moet stoppen. Jammer dan voor het gezin, had hij maar normaal moeten doen. Je zet jezelf niet op de eerste plaats als je niks doet. En hierbij mag, nee moet je jezelf op de eerste plaats doen. Hij heeft een keus gemaakt en daar hoef jij niet onder te leiden.

Ik zou het wel eerst aan je vriendin laten weten dat dit is gebeurd, anders voelt zij zich ook gepasseerd.
En ik zou dan niet vertellen dat hij je heeft betrapt, dat is jouw woord tegen het zijne, verder was er niemand bij toch? Wat hij heeft gedaan is gewoon ongepast, punt. Wat de oorzaak ook was. En je bent ook nog minderjarig.

Ik zou inderdaad zoals Moriarty zegt, eerst met je vriendin erover praten, wat er allemaal gebeurd is. Verder kun je misschien eens met een vertrouwenspersoon of counselor op school gaan praten. Die kan dan met je meedenken hoe je dit allemaal het beste aan kunt pakken. (eventueel kun je het dan ook aan die vriendin vertellen met de vertrouwenspersoon erbij? Misschien is dat makkelijker voor je)
En sja, misschien is het vervelend voor zijn familie, mocht hij problemen krijgen met de politie als jij aangifte doet. Maar dan had hij zich maar gewoon fatsoenlijk moeten gedragen, wat hij doet kan gewoon niet.

Is het trouwens intussen al verbeterd, valt hij je al minder lastig? Of is het nog steeds even erg als ervoor?

Misschien moet je er dan niet standaard vanuit gaan dat die vriendin hetero is. Hetero is net zo gewoon als homo en als zij niet naar jou toe is gekomen om te zeggen dat zij hetero is, kan ze heel goed homo zijn. Waarom zou je wel uit de kast moeten komen als homo, maar niet als hetero?

Foutje
-

Gatverdamme wat een walgelijke actie van hem. Sowieso al dat de wc inkomen en de deur dicht en je daarna ook nog eens lastigvallen?

Ik zou je vriendin (zijn zus) er over inlichten. Je hoeft haar daarbij ook niet eens per se te vertellen wat jij op die wc zat te doen, dat is jouw privé. Maar dit is echt niet oke.

Dit is waarschijnlijk een discussie die hier niet thuis hoort, maar toch. Mensen denken automatisch dat je hetero bent omdat die kans gewoon het grootst is? De overgrote meerderheid van de mensen is hetero, dus tenzij mij anders verteld wordt, ga ik daar ook van uit. Mensen gaan er bij mij ook van uit dat ik gezond ben, omdat ik een jong meisje ben dat geen zichtbare letsels heeft, dus de kans is het grootst dat ik gezond ben. Daar heb ik persoonlijk ook geen problemen mee.

Dat ben ik niet met je eens, ik vind dat je altijd rekening moet houden met het feit dat iemand op hetzelfde geslacht valt. Dit komt misschien minder voor, maar zeker niet weinig. Maar ook al zou dat een redelijke manier van denken zijn, dan moet TheBullshitman, als ze zo denkt, geen problemen moeten hebben met omkleden met een homoseksuele vriendin.

Het lijkt nu hartstikke ongeloofwaardig omdat ik pas na bijna een maand weer kom opdraven op dit forum maar ik ben de afgelopen tijd nogal druk geweest met school. Morgen heb ik met die vriendin afgesproken bij mij thuis en dan wil ik het haar eindelijk vertellen. Deze week wil ik ook naar de politie stappen om aangifte te doen. Ik zal niet meer van gedachten veranderen en ik ben er zeker van dat zelfs zij mij niet kan overtuigen om iets anders te doen.

En om de vraag te beantwoorden of hij mij nog lastig valt (krom Nederlands), ja, dat doet hij nog steeds. Hij heeft me twee weken geleden allemaal hele expliciete foto’s en filmpjes via Snapchat gestuurd en ik heb hem er meteen op geblokkeerd. Hij stuurt steeds nare berichten via InstaDM via het account van één van zijn vrienden en dat doet hij ook via Snap en ik heb al die accounts geblokkeerd.

Ik zal jullie op de hoogte brengen later deze week als ik aangifte heb gedaan.

En ik ben het met je eens hoor M8! Ik vind ook dat je er niet altijd gelijk van uit moet gaan dat mensen een bepaalde seksuele voorkeur hebben en dat homo net zo gewoon is als hetero.

Ik weet dat het in dit geval misschien een beetje vreemd is maar in elke andere situatie zou een biseksueel of lesbisch meisje zich gewoon moeten omkleden in het bijzijn van haar vriendinnen die misschien niet dezelfde voorkeur hebben. Waarom is het zo vies als een lesbisch of biseksueel meisje zich in dezelfde ruimte omkleedt als een meisje dat hetero is? Het is toch niet zo dat ieder lesbisch of biseksueel meisje meteen supergeil wordt van halfnaakte meisjes, of dat we meteen verliefd worden op ieder meisje dat we tegenkomen. Ik vind dat zo krom altijd.

En ik vind ook dat als je het niet chill vind dat je biseksuele vriendin zich masturbeert met de gedachte aan haar heteroseksuele vriendin, dat je het ook niet chill moet vinden als een heteroseksuele vriend zich zou masturberen met de gedachte aan zijn heteroseksuele vriendin of iets dergelijks. Ik begrijp dat het raar is en dat ik het niet had moeten doen maar ik vind dat het een beetje meten met twee maten is (of zo). Ik ben niet heel goed met woorden dus het spijt me als dit een beetje vreemd klinkt haha

Ik weet niet, maar misschien is het wel handig om enige blijk te geven van wat je op de wc aan het doen was. Want als de broer van mijn vriendin de deur achter zich dicht zou doen als ik op de wc was, zou het ook als grapje kunenn zijn, niet persé met een seksuele bedoeling. Maar aangezien hij jou betrapte, is de seksuele bedoeling van hem wel duidelijk. Ik zou sowieso met je vriendin (of je ouders) praten. Succes

Bah wat een nare situatie en wat bestaan er toch rare kerels die denken dat ze dit soort dingen kunnen maken. Ik moet wel zeggen dat ik het vreemd vind dat je ging masturberen in het huis van je vriendin, zoiets zou ik namelijk zelf niet doen. Dat vrienden van mij (hetero of lesbisch maakt niet uit) zich willen bevredigen denkend aan mij is één ding, maar ik zou het echt totaal niet chill vinden als ze dat hier op de wc zouden gaan zitten doen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat die gozer gewoon direct weg had moeten gaan nadat hij zag dat de badkamer duidelijk in gebruik was. Ik vind het dan ook erg dapper van je dat je toch aangifte wil doen. Wat hij doet kan echt niet en moet bestraft worden.
Persoonlijk zou ik niet beginnen over wat je aan het doen was, ik zie niet wat dat voor toegevoegde waarde aan het verhaal geeft. Hij had gewoon geen enkel recht om jou op zo’n manier te benaderen, ongeacht wat je aan het doen was.

-

Ik zal niet je hele bericht quoten, maar dit is dus een reactie op je laatste bericht.

Ik snap ook niet wat veel mensen er ‘vies’ aan vinden. Volgens mij kleden mannen en vrouwen zich apart om, omdat ze verschillen, niet omdat ze op elkaar kunnen vallen. Als je begrijpt wat ik bedoel. (’:
Goed dat je erover gaat praten en heel veel succes, ik hoop voor je dat het straks ook echt ophoudt.