Broer slaat op hol

oke mensen, ik zit hier zo mee. jullie moeten me echt even helpen, misschien dat iemand hetzelfde heeft?
Mijn broer stotterd, maar kan opzich wel gewoon goed praten. Maar als hij boos is of even niet op een naam kan komen ( net als net ) dan lukt het hem niet meer goed om te praten dus gaat hij schreeuwen en slaan en aaaaah ik word zo gek. Ik ben altijd het slachtoffer. Hij is 17 en ik 16. Hij slaat me dan en gaat schreeuwen boven mij uit zodat de hele buurt mee kan luisteren. Echt please help me. Dit komt echt 10x per dag voor en ik vind het NIET chill, heb vaak blauwe plekken op mijn armen, en dat dus alleen omdat hij mij slaat omdat hij niet goed kan uitleggen wat hij bedoeld. sorry voor het lange verhaal, het is moeilijk uit te leggen… hoop dat jullie het snappen. Wat kan ik doen om mijn broer rustig te houden? (Stotterles ofzo helpt niet)

xxx

Zeg het tegen je ouders/verzorgers?
Die knul moet les krijgen in zelfbeheersing.

schop hem in zijn kruis.
dan is hij zeker 5 minuten stil (H)

mijn ouders weten het maar die zeggen gewoon; negeer hem. maarja als hij gaat schreeuwen is dat moeilijk he…

Wat sneu zeg voor hem. Hij heeft er ook echt last van.

Zeg dat ie eventjes zijn rust moet nemen / weg moet lopen als zoiets gebeurt.
En praat er over met je verzorgers.

Haha daar heb ik iets aan, thanks voor je advies. ik zal het proberen! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

met hem praten erover als ie wel “normaal” is ?

egt kut voor je.

Misschien moet ie er is met iemand over praten? Zodat hij zich kan leren inhouden…

Negeer hem? terwijl hij je slaat?! o.O

Waarom doen je ouders er niks aan, dat slaat echt nergens op.

Maar je ouders weten dus ook dat hij jou gewoon de hele tijd slaat? :0

nee dat doet hij natuurlijk weer zo stiekem als ze niet kijken, maar mijn ouders vinden ook dat ik het uitlok, maar ik kán me gewoon niet uit laten schelden.
ik praat er wel met hun over, thanks voor alle reacties!

Heb je dit al gedaan? Als je hem er niet mee confronteert dan weet hij ook niet dat je er last van hebt (ook al is het vanzelfsprekend voor de een, hoeft het niet voor de ander zo te zijn).

Misschien denkt hij dat jij hem stiekem belachelijk maakt. Hoe kom je over qua houding en hoe reageer jij erop als hij niet uit zijn woorden kan komen?

Nee dat denkt hij niet… ik ga nooit lachen ofzo, ik wacht gewoon rustig tot het 'm wel lukt. of hij maakt een andere zin ofzo, daar ligt het niet aan. Maarja… :frowning_face:

Je kunt hem en zijn opmerkingen ook beter negeren (:

Lastig :frowning_face: Misschien moet je hem zeggen dat als hij niet van gedrag verandert, dat je hem volledig gaat negeren. Dus dat hij niet meer naar je toe kan komen als hij wil praten enz. Hopelijk ziet hij dan in dat hij fout bezig is?

Hij zou eigenlijk naar een psycholoog/psychiater moeten. Die kunnen hem misschien helpen met zijn problemen en zorgen dat hij zelfbeheersing krijgt.

Hij praat niet met me, nergens over. Hij schreeuwd alleen naar me. Hij haat me gewoon die-hard. tsja… daar is niks aan te doen denk ik.