Jaajaaa, echt waar, mijn broer kan zin waar ik op ben geweest, en dat is niet zo leuk…
Niet dat ik iets te verbergen heb, maar gewoon mijn privacy, praten met hem gaat al niet lukken, maar iemand die weet hoe ik dit kan stoppen, zodat hij dat niet meer kan doen ? (:
Welke geschiedenis ? Die van msn of internet?
Van msn kun je gewoon uitzetten bij je instellingen en van internet kun je gewoon iedere keer als je klaar bent verwijderen.
Dat van je internet kun je gewoon verwijderen. Cntrl + H en dan op alle browser gegevens wissen. Dat kun je elke keer doen als je van de computer af gaat.
Bedoel je de geschiedenis van de computer? Want als dat zo is kan je het gewoon verwijderen via je instellingen. En je kan met Google Chrome incognito gaan, waardoor er geen geschiedenis meer wordt opgeslagen.
hoe ga je incognito?
Ik geloof iets met je rechter muisknop. Ik doe het zelf nooit en kom er altijd per ongeluk terecht. Ik geloof dat je bij opties moet zijn en dan moet je een incognito venster openen, maar dat weet ik niet zeker, haha.
Bij Firefox kun je instellen ‘‘geschiedenis nooit bewaren’’
Naast de balk waar je www. … .nl intypt staat zo’n gereedschapsdingetje, daar moet je op klikken en dan staat er als 3e optie “nieuw incognitovenster”.
Als hij redelijk wat van computers weet, heeft geschiedenis verwijderen geen zin want dan kun je het nog terug halen. Delen jullie dezelfde computer?
Je kan het inderdaad gewoon verwijderen. Maar wat is precies de reden dat hij alles na wil kijken? Want zoals chanelchique al zegt, je geschiedenis valt dan alsnog gewoon terug te halen… Nou kost dit natuurlijk wel meer moeite, dus als hij het gewoon “voor de leuk” bekijkt af en toe, neem ik aan dat hij dat niet allemaal gaat doen. Maar als hij het echt ‘met een doel’/of weet ik veel waarom bekijkt, heeft dat ook geen zin.
Rechtsboven dit zo’n "gereedschap"icoontje. Daar moet je op klikken en dan staat er als derde “nieuw incognito venster.” En erachter control+shift+n, dus als je dat intoets, opent ie vanzelf
Ik zal eerst gewoon zo goed mogelijk je geschiedenis proberen te verwijderen, en dan voortaan in incognito (hierboven uitgelegd) gaan. Maar even, ik vind het echt raar dat je broer dit doet. Kan je niet gewoon een wachtwoord op je computer zetten btw?
Ik verwijder mijn geschiedenis ook, maar hij weet enorm veel van computers.
En wij zitten op het zelfde netwerk, heeft dat er iets mee te maken?
Als je beiden op de thuisgroep aangesloten zit, kan hij via zijn laptop of computer bij jou erin kijken. Maar niet in je geschiedenis. Alleen in je documenten. En die kun je zo instellen dat hij dat niet kan.
In Firefox heb je overigens “privénavigatie”, wat hetzelfde inhoudt als incognito bij Google Chrome. En in Internet Explorer bestaat volgens mij ook wel zoiets maar dat weet ik niet zeker.
Waarom doet hij dat :’) ?
Je kan gewoon je geschiedenis verwijderen.
^
Ja bij internet explorer heet het ook prive navigatie.
TS: Heb je er al met je ouders over gepraat? Want dit is niet echt normaal…
Misschien kan je op de computer je eigen account aanmaken, dat je dus je eigen desktop hebt. Wachtwoord erop zetten uiteraard en dan steeds uitloggen als je van de computer weggaat.
Wel kinderachtig van je broer zeg, waarom doet ie dat uberhaupt?
nog bedankt ;a
Zeg het tegen je ouders.