Broer is gemeen

Okee, dit word wel een lang verhaal, maar ik heb dus een broer, en ik kan gewoon echt niet met hem opschieten. We maken gewoon constant ruzie, echt om welke reden dan ook. Nu zat ik dus net te kijken op de twitter van een vriendin, die hem volgt. Hij heeft dus allemaal berichtjes ook van:

‘Kk zus, wat een kuthoer is ze, maakt net een dubbele faal’
‘hopelijk gaat mn zus straks dood dan kan ze lkkr optyfen naar de hel’

Echt om geen reden! We hadde geen ruzie ofzo, blijkbaar had ik dus een dubbele faal :’), maar verder niks! En misschien ligt het aan mij, maar ik vind dit toch echt niet normaal!

Ik vroeg me dus af of er anderen zijn die zo slecht met hun broer om kunnen gaan, en wat zij er tegen doen.want er zijn echt periodes datik denk van: laat ik aardig tegen mijn broer doen, maar dan gaat hij weer ruzie zoeken etc.

En als laatste: weten jullie misschien een goede manier om wraak te nemen? :’) misschien een beetje kinderachtig maar daar heb ik echt behoefte aan nu :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt!

Geen wraak nemen, praat erover met je ouders of iemand anders die je vertrouwt. Verder zou ik hem links laten liggen. Hoe oud ben jij en hoe oud is hij?

Zo ken ik een zus die zo praat over haar broertje en haar hele famillie, beter ben jij het niet :wink:

Maar goed hij faalt sowieso met die tweet

Ja, ik heb ook een broer en die deed précies hetzelfde, hij had toen een bitch als een vriendin die hem tegen mij opstookte. [lang verhaal]

Ik zou er over praten met je vader\moeder.

Niet kinderachtig terug gaan doen, laat zien dat jij slimmer bent.

Wat kinderachtig zeg. Maarja zo zijn broers en zussen =_= Ik heb ook een liefde-haat-relatie met mijn zus. Al is onze band na de pubertijd wel sterk verbeterd. Ik vind haar nu echt een schat onddanks dat ze een bitch kan zijn xD

Maarja klinkt als hele erge jaloerzie ofzo, misschien mag jij dingen die hij niet mag en vind hij dat niet ‘eerlijk’ - hoe terecht het ook is? Betrek je ouders erbij, misschien kan het worden opgelost.

wauw mijn broer vindt dit zelfs vreemd.
Waarom zeggen mensen nou zulke vreemde dingen over familie al helemaal over je broer en zus.
Nouja ik ben een persoon die graag wraak neemt maar niet op mijn moeder broer of zus.
Ik zou dit met je ouders bespreken daarvan krijgt hij vast op zijn donder.

ja ik heb hetzelfde,
hij zegt ook steeds van : ik sla je het kkziekenhuis in, en wou dat je dood was vieze kankerhoer enz.
geen idee wat je ertegen moet doen ;p
het kwets me nog wel steeds ookal ben ik het gewend aan te horen nu, maar toch, tis nooit leuk om te horen,
maargoed, upje voor jou !

@heartattackx
Ik 16 en hij 15. ja ik snap dat ik beter geen wraak kan nemen, maar als ik boos ben, dan ben ik erg kinderachtig. Maar ik vind het gewoon best kut als hij dat soort dingen over mij schrijft, en ook privé dingen, waarvan ik echt niet wil dat iedereen dat kan lezen…
Het gekke is ook dat ik hem juist de laatste tijd meer links liet liggen, maar dat hij blijkbaar het nog steeds doet.

@bunnyhop
Bedoel je met die eerste zin dat ik net zo praat als die zus over haar broertje en familie, of dat mijn broer lijkt op die zus? Sorry, ik begrijp het niet helemaal!

Puberteit, duidelijk. Dit gaat over als hij wat ouder is, dan ziet hij dat hij z’n zus toch wel hard nodig heeft. (:

Mijn broertje is 16, ik ben 19. Hij heeft alleen ADD en PDD-nos. Soms staat hij met een mes tegenover me en schreeuwt dan; “IK STEEK JE NEER, KANKERHOER.”
Niet op reageren werkt echt het beste, dan kan het zijn dat hij even erger wordt, omdat hij dan hoopt dat je daar wel op reageert. Als je het blijft negeren gaat het echt over, hij wil je gewoon op stang jagen.

Haha! Veel reacties al! Maar bedankt allemaal voor de tips, en blijkbaar ben ik niet de enige. Ik ga het denk ik maar weer negeren, en aan mijn ouders melden.

Wtf. Dat vind ik niet echt normaal.
Ik mag me broers ook soms niet, en hun mij ook niet.
Maar ik zou zoiets nooit zeggen.

Ik vind dat je het sowieso tegen je ouders moet vertellen. Klinkt misschien kinderachtig maar zij zijn nog steeds de gene die voor jullie opvoeding instaan.

Wow, ik heb wel felle ruzies gehad maar nooit te horen gekregen dat ik het ziekenhuis in zou worden geslagen ofzo
Best heftig, ik zou het gewoon negeren, ze happen erop dat je reageert zodat ze je eventueel weer op een bepaald punt kunnen afzeiken… Naarmate je ouder wordt gaat het vast (hopelijk) wel beter. 2 of meer pubers/tieners/kinderen in 1 huis gaat sowieso nooit zonder problemen. Maar dat betekent niet dat er per se ruzie moet zijn hoor !

Wow, ik heb soms ook weleens ruzie met mijn oudste broer maar dan zeggen we niet zulke dingen. Ik zou hem gewoon negeren eigenlijk. Het is zijn probleem.

ik ken het wel… zie al op tegen het moment dat zus/broer thuiskomt

Dat faalt echt hard.

Tegen je ouders vertellen.

pff ik ben nu maar blij dat ik een lieve broer heb.