ik zit dus met een probleem thuis en ik kom er zelf echt niet meer uit…
mijn broer is al ongeveer een jaar depressief, hij was altijd al niet een heel sociaal persoon en werd al gauw een buitenbeentje bijv. met sport. Later is hij daar ook mee gestopt (ik denk door die reden) want hij ging helemaal niet meer naar trainingen. Wat begon met af en toe spijbelen werd dagen lang en op een gegeven moment ging hij zelfs helemaal niet meer naar school.
School is er wel achteraan geweest en toen kort daarna is het helemaal fout gegaan.
Hij bleef dagen lang gewoon in zijn bed liggen en deed vrijwel helemaal niks, hij ging zelfs niet meer naar zijn werk.
Toen hebben we hulp gezocht want het kon zo echt niet verder. Hij moest 1x in de 3 weken naar een psycholoog, hij zij daar heel weinig en hij lacht alles weg alsof het niks is. Op een dag vroeg de vrouw of hij wel eens dacht aan zelfmoord… en dat deed hij inderdaad. Hier was ik heel erg van geschrokken. Hij heeft later pillen gekregen waarna het opeens stukken beter met hem ging…
Hij ging alles weer doen, maar sinds een paar weken zijn we er weer achtergekomen dat hij eigenlijk weer heel vaak niet meer naar school ging, en nu gaat hij weer helemaal niet.
Mijn moeder zit constant op hem wat er denk ik ook een beetje mee te maken heeft, het zijn een beetje tegenpolen van elkaar en mijn moeder heeft al een keer een burn out gehad, en ik ben bang dat ze weer in het zelfde beland. De psycholoog helpt eigenlijk helemaal niets, we hebben ook via school dingen geprobeerd maar haast alles komt hij niet na.
Mijn vader leid er ook steeds meer aan, en ik vind het soms ook heel moeilijk… we weten echt niet meer wat we moeten doen.
mijn broer zit trouwens in havo examen klas en het is al zeker dat hij niet over gaat dus ik denk dat dat hem ook deels tegenhoud.
heeft iemand een idee wat ik hiermee aan moet…