Broer computerverslaafd

Hey,

Mijn broer is al een aantal jaar verslaafd aan zijn computer, gelukkig gaat hij volgende week weet naar school, maar zodra hij wakker word is het eerste wat hij doet zijn computer aanzetten, en dan gaat hij er heel de dag voor zitten, letterlijk heel de dag. Het enigste voor wat hij zijn kamer uit komt is voor de nodige dingen, toilet, eten en drinken. Hij heeft ook vaak onstoken ogen en hij drinkt veel cola en sinas, wat ook nog is slecht voor hem is. We hebben al hulp gezocht bij de dokter en een afkickkliniek, maar daar probeerde ze hem gelijk aan de medicijnen te krijgen, dus dat is niet meer doorgegaan. Ik zou graag willen dat hij weer een sociaal leven krijgt. Weeet er iemand toevallig een goede afkickkliniek waar ze niet gelijk medicijnen willen voorschrijven.

fuck ik heb geen sociaal leven en zit ook 24/7 met m’n laptop op schoot ben ik verslaafd

Je kan zo reageren, maar bij de afkickkliniek zeiden ze dat hij ook computer verslaafd is. De dokter ook.

Tijdklop op z’n internet zetten.

oh nee ik geloof het echt wel hoor maar ik zat gewoon even te denken van ben ik dan ook verslaafd :’)

maar ehm ik denk dat jullie een kliniek beter achterwegen kunnen laten want daar willen ze alles alleen maar met medicijnen oplossen en niet erover praten want dat is teveel werk enzo.

Jullie kunnen beter met het gezin het proberen op te lossen.

Hij komt niet buiten, hij zit alleen binnen en heeft ook heel de vakantie alleen in zijn kamer gezeten, jaar thuis gezeten,een jaar niet buiten geweest.

Haha, ik ken er nog een. Mijn moeder zet zelfs zijn eten klaar :’) Maar goed, hij doet wel z’n best op school en hij gaat nog hbo en universiteit doen (grootse plannen dus), dus ik maak me er geen zorgen om.
Is het echt zo’n probleem of vinden jullie het gewoon een probleem? Haalt hij alles op school of niet?

oh ik ben dus ook computerverslaafd

Ik denk dat de enige oplossing is om zn pc weg te halen of internet er af leggen bij hem. Het hielp mij wel toen de mijne stuk was :’"D

Mijn moeder doet ook nog alles voor hem, en ja vorig jaar heeft ie het wel gehaald, zijn school. Maar ja, het is gewoon echt een probleem, hij komt ook niet buiten, heel de nacht gaat ie door enzo, dus het is wel echt een probleem.

Misschien wil hij wel helemaal geen sociaal leven, daar al eens aan gedacht? Sommige mensen hebben nu eenmaal geen behoefte aan sociaal contact. Je kunt hem ook niet dwingen om in behandeling te gaan omdat jij graag wilt dat je broer sociaal is.

Mijn broertje ook, ik zie nog steeds geen probleem. Hij heeft daar zijn vrienden, sinds zijn goede vriend naar Polen is verhuisd. Hij heeft niets anders hier (behalve school), alhoewel hij onlangs is begonnen met sporten.

Als iemand niets heeft qua vrienden, andere hobbies of sport, maar wel online vrienden e.d. dan is het logisch dat ze er veel tijd aan besteden.

Waarom laat je het dan niet zitten? Als hij het wilt en hij heeft voor de rest geen problemen zie ik niet in waarom hij zou moeten stoppen. Als hij dr blij van wordt moet hij vooral doorgaan toch?

Je kan hem niet verbieden om naar buiten te gaan lijkt me

Jawel, hij wilt het wel heeft ie ook gezegd, maar het is al jaar in jaar uit. Dus zo makkelijk gaatdat niet, anders had hij er wel mee gestopt :slightly_smiling_face:

Als hij het echt wilt, doet ie dat wel. En anders helpen jullie hem een handje en betaal niet/te laat voor de volgende maand internet :’) Kunnen jullie er ook niet op, gezellig een dagje weg met de familie tadaaaa.

Naja, ik heb er alsnog niet veel aangehad aan jullie reacties. Als het geen probleem was had ik ook dit er niet opgezet. Ik zoek een oplossing geen mensen die reageren dat hij geen sociaal leven wilt. Je kunt niet praten over iets wat ik wil of hij wilt als je niet in de situatie zit.

Niet in die situatie zit? Volgens de vergelijkingen is mijn broertje nog net wat erger :’)

Ik heb net gezegd: ga een dagje weg met de familie. En andere mensen hebben tips gegeven als: gooi het internet eruit etc.
Of ga zelf eens wat met hem doen! Als je het dan toch zo’n probleem vind.

Ik denk niet dat je hier een afkickkliniek gaat vinden, maar daar heb je ook google en recensies voor.

Ik zit ook vaak op mn telefoon op girlscene, ben ik nu ook verslaaft? :frowning_face:

Mijn vriendje was mobiel/social media verslaafd.
Hij heeft maximaal 2 uur per dag om dat te doen op zijn tellie.
Of dat nu 2 uur achter elkaar is, of iedere keer 2 minuten moet hij zelf weten.
Het gaat steeds beter met hem.

Dus, pc de deur uit, tijden instellen of zo laten.

Je kan beginnen met z’n computer/laptop uit z’n kamer weg te halen en in een kamer te zetten waar andere mensen ook zitten, bijvoorbeeld de woonkamer.