Broekleggings

Hallo,

Ik heb al meer dan twee jaar last van het feit dat ik geen spijkerbroeken, zwarte broeken of welke broeken dan ook kan dragen, omdat ik dan een heel prikkend en snijdend gevoel aan mijn benen krijg. Het is zo erg dat ik mijn broek na 10 minuten echt uit moet doen, omdat het zo irriteert. Ik draag nu vooral veel legging, maar een legging vinden die op een broek lijkt is nog best wel lastig… ik had er een gevonden op een markt, maar die is helaas al erg versleten…De stof van deze legging is rayon en hij is daarom heel erg zacht.

nu vroeg ik mij een paar dingen af:

• heeft iemand een idee hoe het zou kunnen komen dat het dragen van broeken niet mogelijk is ?
  • heeft iemand een idee waar ik broekleggings zou kunnen kopen?

Alvast bedankt

Al jeggings of treggings geprobeerd? Ik koop ze meestal via wehkamp!

Wat zei de dokter?

Jeggings heten die inderdaad. Volgens mij zijn die gewoon bij de standaard winkels te koop? Zoals Primark, H&M, etc.

Kun je er niet een legging of een panty onder doen?
En ik zou ook eens naar je dokter toe gaan, ben je misschien allergisch voor iets?
Of misschien dat je zelf kunt proberen uit te zoeken of alle stoffen jeuken?

Een jegging heb ik wel eens geprobeerd,maar het is meer de stof van binnen die niet lekker zit en dat van een jegging lijkt best wel op dat van een spijkerbroek. En een tregging heb ik nog niet geprobeerd. Is dit ook dezelfde stof ? Of is dat meer legging stof ?

Hier ben ik nog niet heen geweest…

Hier ben ik nog niet heen geweest…

Ik heb al wel een aantal broeken geprobeerd, van de h&m, primark, Only en Zara… maar het is echt de stof van binnen waar ik niet tegen kan. Het trekt echt aan mijn benen op een of andere manier

Misschien toch even langs de huisarts gaan? Dit klinkt namelijk niet helemaal goed als ik het zo lees…

Zijn allebei van katoen en/of polyester (in ieder geval de jegging en tregging die ik heb opgezocht). Zoals de rest ook al zegt, zou ik echt even langs de dokter gaan.

Katoenen, strakke broeken?

Ik heb een paar van deze. Ik drijf ze tijdens de maandelijkse hel of bijvoorbeeld als ik lang in de auto moet zitten. Ik weet niet kf het helpt maar Suc6.

Ga iniedergeval naar de dokter/huisarts.

Je hebt zo’n pijn dat je een broek niet langer dan 10 minuten aan kan houden, lijkt mij inderdaad een prima reden om even naar een dokter te gaan. =)

Sommige mensen hebben gewoon een hele gevoelige huid en spijkerstof is nu eenmaal vrij ruw. Hoezo moet je daarmee naar de dokter? Jeez. Als je wol vind prikken ga je daar toch ook niet mee naar de huisarts?

Ik kan ‘normale’ spijkerbroeken ook niet verdragen. De feather soft low jeggings van de H&M vind ik erg fijn zitten. Die zijn zowel aan de binnen- als buitenkant van een zacht stofje gemaakt. Momenteel heb ik een jegging aan van de Primark die ook fijn zacht is. Je kunt aan de buitenkant helemaal niet zien dat het geen ‘echte’ spijkerbroek is.

Er zit wel veel verschil in jeggings/treggings. Ze zijn lang niet allemaal zo lekker zacht. Kwesie van passen in de winkel :slightly_smiling_face:

Ik zal de neiging om je te vragen of je met je verkeerde been uit bed bent gestapt onderdrukken, goed?

Volgens mij is het van wol algemeen bekend (en helpt een beetje wasverzachter prima). Dat je zó gevoelig bent lijkt mij gewoon niet oké. Wat is er mis met het advies om even langs de huisarts te gaan om die even te laten kijken? Baat het niet, dan schaadt het niet. Lijkt mij geen reden om (naar mijn idee) zo aanvallend te reageren.

En zo vraag je het stiekem toch :wink: Maar nee, ik ben niet met het verkeerde been uit bed gestapt. Dat jij het als aanvallend interpreteert ligt bij jou, want zo heb ik het niet bedoeld. Ik vind het gewoon raar dat mensen adviseren om daarmee naar de dokter te gaan. Een beetje overdreven lijkt me dat. Want zelfs al héb je een allergie voor bepaalde kleding (dat bestaat overigens wel), ook dan krijg je van de dokter het advies om die kleding gewoon te vermijden. Daar valt verder vrij weinig aan te doen. Zie ook: Allergie voor kleding - Huidarts.com