Broeken gaan snel kapot.

Ik koop regelmatig broeken, heb er een stuk of 10 in de kast ( Ik doe er weliswaar maar 5 aan maar daar gaat het niet om) Mijn broeken gaan super snel kapot! Ik snap het niet, ik fiets niet heel veel of loop abnormaal veel, maar ze gaan bij mij altijd binnen 3/4 maanden kapot. Van slechte kwaliteit is het ook niet echt.
Weet iemand hoe ze minder snel kapot gaan?
( En met kapot bedoel ik niet bij de knie maar gewoon bij je bovenbenen)

Ik weet niet waar je je broeken koopt, maar volgens mij komt het toch echt door slechtere kwaliteit.

Misschien te strakke broeken? maar het klinkt gewoon als slechte kwaliteit…van wat voor merken zijn je broeken?

x

hmm heb ik nooit last van… pas na een jaar, of anderhalf jaar ofzo, en als 'ie 5000 x in de was/droger geweest is, dan gaat 'ie stuk.

Aan de binnenkant van je bovenbenen?

Dat heb ik ook, komt door je zadel, dan slijten ze af daar… Echt heel erg vervelend, maar ik heb nu zo’n lelijk omazadelkussentje achtig iets erom heen gedaan, en sindsdien geen broeken meer weggegooid…
Of anders een nieuw zadel kopen, dat zacht is aan de onder/zijkant zeg maar…

ik hoor dit soort dingen heel vaak, maar ik heb er nooit last van ! terwijl ik toch haast altijd broeken heb van rond de 20 euro van zara, en big L en bershka. maar dat zijn ook geen echte jeans, wel skinny’s. :grinning:

ze hebben toch ook van die zadelkussentjes met luipaardprint? dan is het nog best hip :’]

nouu het kan ook komen doordat je met je bovenbenen tijdens het lopen misschien langs elkaar ´schuurt´. Mijn zusjes broeken gaan bij de binnenkant van haar bovenbenen ook altijd kapot, en dat komt dus omdat zij op zo´n manier loopt waarbij haar bovenbenen langs elkaar schuren, dus dan gaat de broek daar vanzelf kapot.

Nou mijn benen komen niet tegen elkaar aan tijdens het lopen dus dat is het gelukkig niet ;] het is wel echt aan de binnenkant van mijn benen zeg maar, dus denk ook dat het door het fietsen komt. Maar staat zo’n kussentje niet stom?XD

Misschien een maat groter kopen? Kan ook komen omdat ze te strak zijn.

Misschien was je je broeken te vaak? Je kan ze ook gewoon buiten even uithangen, misschien helpt dat om de stof minder snel te laten slijten.